Viimeisillään raskaana ruuhkabussissa
Kaikki istumapaikat varattuna, nuoret miehet tuijottelee invapaikalla eikä kukaan tee elettäkäänantaakseen paikkaa...oonko kohtuuton kun odotan että mun kuuluisi saada päästä istumaan?
Kommentit (12)
huomasin aikoinaan saman. Ei anneta paikkaa, vaikka olis vanha mummo tai pappa. Suomalaisilla ei oo mitään tapoja
no en sitten viitsinyt pyytää, kun jäin miettimään ihmisten luonnetta noin yleensä.
Olen tänne joskus ennenkin samaan aiheeseen kommentoinut, että toki jotkut ovat muuten vaan juntteja mutta veikkaan että ainakaan nuoret miehet eivät yksinkertaisesti tajunneet, että sinulle olisi pitänyt antaa paikka. En minäkään ole oppinut ennenkuin lähempänä 30 ikävuotta että raskaana ollessa on tukalaa seistä.
Kannattaa pyytää vastaisuudessa paikkaa ihan ystävällisesti, yleensä nuoret ovat ihan fiksuja näissä asioissa.
No voi kyynel. Olisit voinut pyytää päästä istumaan. Tai ottaa suosiolla taksin, jos ihmisten kanssa kommunikointi tuottaa vaikeuksia. Oikeasti ihmettelen näitä paikannurkujia jotka eivät saa suutaan auki. Kaikki eivät välttämättä edes huomaa sinua ja isoa vatsaasi. Itse istun usein ajatuksissani julkisissa liikennevälineissä enkä huomaa jokaista raskaana olevaa tai invalidia mutta se ei mielestäni tee minusta huonoa ihmistä. Jos tarvitset istumapaikkaa, pyydä sitä!!!
Mä muistan kun olin viimeisilläni raskaana ja istuin bussissa joka oli täysi. Pieni koululainen nousi bussiin ja yritti pysyä pystyssä heiluvassa bussissa, kun ei ylettänyt edes kahvoihin.. nuoret, terveet miehet istuivat, kukaan ei välittänyt paitsi minä. Annoin paikkani tälle pikkukoululaiselle joka ei todellakaan meinannnut pysyä jaloillaan siellä. :)
Ehkä luulivat sinua muuten vaan lihavaksi ja ajattelivat että istut muutenkin jo liian paljon.
Minua harmittaa aina kun näen ruuhkabussista poistuvan naisen, joka on seissyt koko matkan käytävällä minun istuessa penkillä. Olisin ehdottomasti päästänyt istumaan paikalleni, vaan kun ihmisten läpi on vaikea nähdä etsimättä olisiko joku raskaana. Eikä sitä aina muista etsiä, tai edes ajatuksissaan huomaa.
Itse jokaisella 4 kerralla olen kysäissyt saisiko istumapaikkaa, olen raskaana. Aina on useampikin noussut tarjoamaan paikkaansa. Ja kaunis kiitos tietenkin päälle. Ehkä suomalaiseen kulttuuriin kuuluu enemmänkin ettei apua tarjota pyytämättä (se on tungettelua) tai ei tuijotella kanssamatkustajia niin että ehtisi huomata raskauden.
Pikkujuttu, aloittaja. Minä menin synnyttämään keskosvauvaa seisomapaikalla bussissa, supistukset käynnissä koko ajan. Ei liioin kukaan antanut paikkaa, enkä vittumaisuuttani viitsinyt pyytää.
Viimeisillään raskaana voi ehkä miettiä, miten matkustaa. Minulla ei ollut muuta mahdollisuutta päästä äkkiä naistenklinikalle kuin bussi nro 18 työpaikkani vierestä. Taksilla olisi mennyt kauemmin.
Mä olen huomannut, että vanhukset antavat useammin paikkansa, kuin nuoret. Kerran Kelassa yksi vanhempi mies nousi seisomaan ja tarjosi istumapaikkansa minulle, kieltäydyin kohteliaasti, mies hädin tuskin pysyi itse pystyssä ilman tukea.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 19:37"]
Pikkujuttu, aloittaja. Minä menin synnyttämään keskosvauvaa seisomapaikalla bussissa, supistukset käynnissä koko ajan. Ei liioin kukaan antanut paikkaa, enkä vittumaisuuttani viitsinyt pyytää.
Viimeisillään raskaana voi ehkä miettiä, miten matkustaa. Minulla ei ollut muuta mahdollisuutta päästä äkkiä naistenklinikalle kuin bussi nro 18 työpaikkani vierestä. Taksilla olisi mennyt kauemmin.
[/quote]
Kenelle sun oli tarkoitus vittuilla? itsellesi vai? :D
Et ole kohtuuton, asut vain väärässä paikassa. Ruuhkabussit ei ole ihmisiä varten...
sinä tietystikin pyysit nätisti istumapaikkaa