Entisiä kahviaddikteja? Hjälp?
Eli kuinka onnistua lopettamaan kahvin juonti? Millaisia positiivisia muutoksia huomasitte kahvin lopettamisen jälkeen? Kaikki vinkit tervetulleita ja mielelläni kuulen, että ei se elämä huonnonnu kahvin lopettamisenkaan jälkeen...
Kommentit (7)
Täällä yks, joka aikoo lopettaa: syynä rytmihäiriöt ja pahat sappivaivat. Kai se on parasta pistää ihan kerrasta poikki:-/ Suklaakin muuten pannaan näiden sappioireiden takia...ja tuoremehut... eli kaikki mun herkut...
Mä yritin aikanaan lopettaa, mutta sain hirveen migreenin. Kului monta vuotta kunnes sain mahataudin eikä maistunut kahvi pariin päivään yhtään. Ajattelin siiten että nyt jätän sen kokonaan. Ei tullut mitään vieroitusoireita. Olen pirteämpi kuin ennen ja käynnistyn aamulla ilman kahvia, teetä tosin juon. Nukahdan helpommin enkä valvoskele enää puoleen yöhön. Kyllä elämä on nyt parempaa. Ahdistuneisuuskin on vähentynyt. Kahvihan aiheuttaa sitäkin. Tosin nyt mietin pitäisikö silti vähän juoda kahvia koska se suojaa aivoinfarktilta. Silloin tällöin kyllä juonkin kupillisen, mutta en tarvitse sitä enää ja voin olla juomatta niin kauan kuin haluan.
toi on jännää, että moni kahvin lopettaja kertoo ahdistuneisuuden vähentyneen... tietääkö joku mikä kahvissa on se juttu, joka sitä ahdistusta vähentää...?
Jos kahvista on jotain vaivaa, kannattaa vaihtaa vahvempaan ja pienempään määrään. Rasittaa vatsaa vähemmän, mutta saa samat kiksit. Itse en pystyisi ilman kahvia olemaan, enkä aio edes yrittää.
vitonen korjaa... siis mikä kahvissaa on se juttu, joka ahdistusta LISÄÄ... huokaus...
5, se voi olla kahvin sykettä nostava vaikutus. Tykyttely kiihdyttää oloa. Tai siis se kahvi kiihdyttää elimistöä ja se lisää ahdistunutta tunnetta.
Minä olin 2 kuukautta irti kahvista, mutta aloin jälleen juomaan, kun se todellakin huononsi elämänlaatuani. Kahvista tulee ihana olo, joten miksi siitä pitäisi irrottautua jos ei kerran ole pakko.