Uusin Novita-lehti. Outoja ohjeita monet
Muutama hyvä ohje, välillä ihmettelee, että miksi sekaan tungetaan ihan kaameita ohjeita, joita kukaan tuskin soveltaa tai suoraan toteuttaa?
Kommentit (13)
Saman huomannut. Koirien ulkopukuja, "kivoja" sisätyynyjä, teinimallisia napapituisia boleroita, sukkia ilman teriä, lapasia ilman peukaloita yms kummallisuuksia...
Just niin! Ja noi lankojen hinnat on nykyisin aivan pöyristyttävät. Eihän kenelläkään oo ees varaa ostaa noita lankoja. Siinä tulee villapuserolle hintaa.
Mennyt alas kuin lehmän häntä, peruin myös tilauksen 15 vuoden tilausjakson jälkeen. Monissa uusissa lehdissä ei ole yhtään toteutettavaa ohjetta ..kaikki on ihmeellisiä sukkia, KAULAHUIVEJA, tyynyjä, koiran vaatteita jne.
Edellisen kerran Novita meni pilalle kun se muuttui MODA:ksi eli mukaan tuli vaatteiden kaavat sekä neuleet, joissa ei käytetty Novitan lankoja ( ja monelta paikakunnalta ei muita saa)
Minäkin kannatan Dropsin nettisivuja
Hyvä tietää toi Drops, täytyykin mennä katsomaan.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 12:38"]
Just niin! Ja noi lankojen hinnat on nykyisin aivan pöyristyttävät. Eihän kenelläkään oo ees varaa ostaa noita lankoja. Siinä tulee villapuserolle hintaa.
[/quote]
NIMENOMAAn. pieni kerä voi maksaa 5 e ja puseroon menee tyyllin 20 kerää...
Dropsin langat ovat halpoja, esim silkkilanka maksaa 3,50 e kerä ja on todella "juoksevaa" eli yhdestä kerästä tulee pitkä pätkä neuletta
Oletteko muuten huomanneet että Novitan sukkalankojen kerät ovat muuttuneet niin, että yhdestä kerästä ei tule enää yhtä paria sukkia.... vaam pitää ostaa kaksi kerää ja toisesta kerästä jää 3/4 osaa käyttämättä !
Minä ainakin tykkää koirien vaatteista :D en ole koskaan lehteä tilannut, ja heräsin vasta pari vuotta sitten kutomisen maailmaan.. Yhdessä lehdessä on ehkä 1 minua kiinnostava. Ja useimmiten silti en olisi tekemässä sitä ohjeen langoilla.
Novitan langat on nykyään huonolaatuisia. Neule nyppyyntyy hetkessä. Tein crystalista ohjeen mukaan pipon ja kaulurin, lankaa kului 400 grammaa! Novitan lehdessä on tosiaan ihan outoja ja kömpelön näköisiä ohjeita.
Dropsilla on kivoja ohjeita ja hyviä lankoja. Modan ohjeet on ihan kivoja, mutta käyttävät kalliita lankoja. Esim Noron lanka maksaa 16 e kerä, puserolle tulee helposti hintaa toistasataa euroa.
olen tilannut lankoja myös virolaisesta nettikaupasta, suosittelen! Langat on edullisempia, toimituskulut on kylläkin 10 e, mutta ostin just kilon villaa 20 eurolla joten kolme kymppiä kilosta villaa ei vieläkään ole liikaa. Osoite on http://shop.kl24.ee
Minä en ole neulonut Novita-lehdestä tai Novitan langoista pitkään aikaan muuta kuin sukkia seiskaveikasta. Parempia lankoja saa muualta. Ja mallit tosiaan ovat surkeita kautta linjan. Hetki, miksi minä edes tilaan sitä? Mulle tulee myös Moda, ja nyt tilasin Käsityön ja Interweave Knitsin.
Minä tilaan Dropsin lankoja ulkomaisista nettikaupoista, todella edullisia
Novita on ollut boikotissa jo vuosia
Minä taas olen tykännyt tuosta Novita-lehdestä paljonkin. Dropsin mallit myös ihan ok, mutta ehkä hieman perinteisempiä. Novitalla taas on trendikkäämpää, toki poikkeuksia molemmissa mutta näin linjaisin.
Sen sijaan Novitan langoista olen samaa mieltä, Drops pesee ne mennen tullen. Mistä muualta kuin tuolta Karnaluksista olette tilanneet niitä?
Minusta taas Novita on parantunut huomatavasti. Dropsin langat eivät tule uýhtään halvemmaksi kun alkaa laskemaan ja nyppyyntyy ihan yhtä helposti jos ei osaa huoltaa neuletta oikein. Käsityölehti on mennyt aivan hirveäksi ja Moda kierrättää vain samoja malleja vuodesta toiseen. Mutta makuja on monia. Nauttikaamme siitä :)
Aika moni koiraihminen on ollut iloissaan niistä ohjeista koirille, niitä on siis neulottu todella paljon joten taisi olla ihan hyvä valinta laittaa niitä lehteen. Itse harvemmin teen niitä neuleita Novitan langoista, vaikka siitä lehdestä mallia katsoisinkin, valitsen semmoisen langan josta pidän ja johon on varaa ja sitten vaan sovellan ohjetta lankaan sopivaksi. Vaihtelee lehdestä toiseen montako kivaa ohjetta löytyy, joskus on todella monta, joskus vain yksi tai kaksi.
Kun Novintan päätoimittaja vaihtui noin vuosi sitten niin sen jälkeen ohjeet alkoivat muuttua todella omituisiksi: koirien "vaatteita", todella ihmeellisiä kotiin liittyviä tyynyjä, peittoja jne. Vaatteita todella vähän ja nekin niin ihmeellisiä..
ennen tein jok atehdestä monta, mutta viime vuonna oli 5 lehteä peräkanaa, jossa ei ollut MITÄÄN. Ja lagat ovat nykyään meilkein kaikki liukuvärjättyjä lankoja. Ja kalliita
Peruin tilauksen ja ilmoitin Novitalle mielipiteeni nykyisestä linjasta. Käytän nykyään Dropsin ilmaisia ohjeita ja dropsin PUOLTA halvempia lankoja