Ilkeän oloinen kaveri ärsyttää
Mikä mahtaa kaveria vaivata kun on aina pakko sanoa jotain ilkeää tilanteessa kuin tilanteessa. Esim. Jos ostat uuden paidan, laukun, housut tai sitten vaikkapa uuden takin. Tai sitten käyt ihan kampaajalla piristämässä itseäsi uudella värillä. Niin kyseisen kaverin on ihan pakko sanoa jotain todella ilkeää. Viimeisin kaverin tempaus oli kassa jonossa. Sinä päivänä minulla oli semmoinen pusero, mikä nyt oli vähän avonainen kaulasta, mutta ei kuitenkaan liiaksi. Ykskaks kaveri alkaa kassajonossa hyökkää päälle ja yrittää jollain huivilla peittelee mun kaulaa?? Kovaa ääneen siinä sitten laukoo, että eihän tässä kassajonossa tissejä voi alkaa esittelemään. Voi helvetti mikä myötähäpeä mulle iski siinä kassalla. Takana 10metrin jonot ja yks vaan hyökkää kimppuun nolatakseen. Tietääkseni en ollut tissejä näyttelemässä kassalla? Usein tämä kaveri haukkuu vaatteitani ja korostaa joka sanassa kuinka ne vaatteet ei pue millään tavalla eikä sovi mulle yhtään. Alkaa selittelemään samaan syssyyn että kuinka hän pukeutuu näin ja näin.. Ja kuinka minun pitäisi pukeutua... Tukehdun tämän kaverin ylimielisyyteen ja ilkeyteen. Väkisin tulee mieleen, että ihan kun olisin avuton kakara joka ei osaa pukeutua. Ei saisi miettiä ilkeitä sanoja mutta se lause mikä alkaa "Ei millään pahalla mut toi pusero ei sovi sulle yhtään" saa kiehumaan ihan tajuttomasti!
Ylipäätään miksi pitää laukoa toiselle ilkeitä jos ei ole mitään hyvää sanottavaa? Saako tälläistä ilkeää käytöstä kytkettyä pois kaverilta vai pitääkö tässä unohtaa koko kaveri?
Kommentit (25)
En ymmärrä miksi kukaan on tuollaisten ihmisten kanssa edes tekemisissä? Pelkkiä energiasyöppöjä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tuollaisen kaveri?!
Entinen luokkakaveri... Väkisin joutuu olee yhteisten kavereiden kautta tekemissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen luokkakaveri... Väkisin joutuu olee yhteisten kavereiden kautta tekemissä.
Voit varmaan erikseen tavata niitä yhteisiä kavereita? Mikään pakko ei ole tuollaista ihmistä tavata.
Eihän tuo ole mikään hyvä kaveri. Älä hengaa sen kanssa.
Aikuisuudessa tulee usealle se oivallus ettei ihan oikeasti tarvikkaan kaveerata paskojen ihmisten kanssa. Ei vaikka kuinka olisi yhteisiä tuttuja. Alenna tämä ilkeä "kaveri" etäisen tutun tasolle. Älä enää tapaa häntä kaksin missään. Juhlissa puhut vain pinnallista mukavaa small talkia sille. Jos se kysyy sua jonnekin, ole aina kiireinen. Näin pääset eroon ilman riitoja. Tuo henkilö kiusaa sinua tahallaan.
"Älä nyt loukkaannu, mutta..."
On usein sellainen lauseenalku, jonka jälkeen ei seuraa mitään hyvää.
Mutta jos se koskee ulkonäköasioita niin kyllä mä varoisin tuollaisia kavereita. Joku lyttäämisen tarve.
Meillä oli töissä yksi vastaava tapaus. Arvosteli kampausta yms täysin asiaankuulumatonta. Myös puhui selän takana pahaa aina sellaisesta, kuka ei ollut paikalla. Ihan kamala tyyppi, kun vaihtoi yksikköä niin koko työyhteisön henki parani.
En tiedä miten jotkut aikuiset ihmiset tulee tuollaisiksi pahansuoviksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli töissä yksi vastaava tapaus. Arvosteli kampausta yms täysin asiaankuulumatonta. Myös puhui selän takana pahaa aina sellaisesta, kuka ei ollut paikalla. Ihan kamala tyyppi, kun vaihtoi yksikköä niin koko työyhteisön henki parani.
En tiedä miten jotkut aikuiset ihmiset tulee tuollaisiksi pahansuoviksi.
Kaikkein pahimpia tyyppejä työpaikalla! 😣
Mun kaveri käyttäyty tolleen kun oltiin 10-vuotiaita. Ei olla nähty sitten teini-iän. Ei vanhojen koulukavereiden kanssa ole "pakko" olla kavereita, kannattaa pistää välit kaikessa hiljaisuudessa poikki/vähentää tapaamisia.
Älä ole tekemisissä. Lakkaa vastaamasta puheluihin, viesteihin... Jos näette niin ole etäinen ja välttelevä. Jos piikittelee sano suoraan, että ei ollut asiallista. Turhaa negatiivista energiaa tulee tuollaista. Maailmassa on paljon ihania ihmisiä, keskity heihin :)
Hyi tuollaiset ihmiset. Voit toki yrittää puhua hänelle suoraan, ettet pidä tuollasesta, mutta todennäköisesti hän on kykenemätön ottamaan vastaan kritiikkiä omasta käytöksestään.
Tunkiolle menisi tollanen paskapää mun elämässä.
Kehitä omanarvontunto äläkä enää vietä aikaa tuollaisen kanssa. Jos olette samaan aikaan jossain ja hän alkaa tölviä, sano vain että "tuo ei ollut asiallisesti sanottu". Lopeta keskustelu hänen kanssaan tähän, äläkä lähde mukaan vaikka hän yrittäisi provosoida. Anna idiootin olla idiootti keskenään.
Hän on kykenemätön ottamaan vastaan kritiikkiä omasta käytöksestään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka? Kumpi näistä?
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole mitään väliä. Kykenemätön tai ei, niin antaa kritiikin vain kuulua.
Mullakin oli aikoinaan samanlainen "kaveri". Roikkui perässä ja kiros,manas ja haukkui kaiken ja kaikkia, myös minut ja kuulemma ei millään pahalla. Aina vaan jaksoin kuunnella ja niellä kaiken, sanomatta sanaakaan.
Kerran sitten mulla sattui olemaan jo muutenkin paha päivä ja sama räksytys jatkuu ja jatkuu, pimahdin aivan totaalisesti hänelle. No hän tietenki järkyttyi, että mikäs näin kiltille ihmiselle tuli. Vastasin hänelle :
" se on sinusta tarttunu tämä negatiivinen energia, perkele ku monta vuotta kuunnellu sun juttujas, ei ihme, että tässä alkaa pimahtelemaan. Ikinä oo sulla mitään hyvää sanottavaa kenestäkään, oot erittäin rasittavaa seuraa, ei millään pahalla..." .
Hän pahoitteli mulle käytöstään ja kertoi, ettei ollut itse tajunnutkaan, ainakaan tietoisesti. No, samapa tuo mulle, ei me olla nähty enää kaverimerkeissä sen jälkeen, moikkaillaan kyllä edelleen.
Kummasti heti avautumisen jälkeen ilma ympäriltäni puhdistui. Nyt on hyvä olla. Ei tommosta seuraa kukaan jaksa ei ansaitsekaan.
Järkyttävän ilkeitä ihmisiä sitten tästä maailmasta löytyykin. :s
tulee mieleen yks entinen luokkakaveri. tää kyseinen kaveri alko seurustelee yhen tytön kanssa suunnilleen samoihin aikoihin kun mä ja mun poikaystävä. aikaisemmin ihan miellyttävästä jätkästä muuttu katkera negailija.
poikkiksen kanssa ollaan teorisoitu, että tää tyyppi ehkä vertailee omaa parisuhdettaan meidän omaan ja, noh. en tietenkään kaikkia yksityiskohtia heidän suhteestaan tiedä, mutta ajoittain aika lapselliselta vaikuttaa se niiden touhu. oma parisuhdekkaan ei tietenkään oo täydellinen, mutta kommunikaatio pelaa huomattavasti paremmin kun tolla toisella pariskunnalla.
needless to say ei olla pidetty kyseiseen tyyppiin yhteyttä koulun loputtua.