Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirahoitoloista kokemuksia?

Vierailija
04.03.2019 |

Soitin muutama päivä sitten yhteen koirahoitolaan ja sain sovittua koiran hoidosta. Koira menee ensimmäistä kertaa koirahoitolaan, joten tämä on itselleni sekä koiralleni ensimmäinen kerta. Koiran on tarkoitus olla 2 yötä hoitolassa. Jäin miettimään, kun soitan aikana taustalta kuului kovaa meteliä, siis koirien haukuntaa. Haukkuvatko koirat siellä koko ajan, vai oliko nyt vain tälläinen hetki? Mietin, että stressaantuuko koira siitä melusta? Oma koirani ei juurikaan hauku. On nuori eli sopeutuu varmaan paremmin, kuin jos olisi iäkkäämpi?

Huolehdinko jo etukäteen turhasta?

Kokemuksia teiltä, joiden koira on koirahoitolassa ollut?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 1 kokemus ja toista kertaa ei hoitoloita meille. Vein 2 terrierinarttuani koirahoitolaan 3 päivän työmatkan ajaksi. Koirat olivat kieltäytyneet syömästä siellä mitään, olivat olleet äärimmäisen stressaantuneita jatkuvasta haukkumisesta (sekä muiden että sitten tietysit vastasivat itse räksyttämällä jatkuvasti), ja toinen koira oli myös joutunut purruksi kun hoitolan pitäjä päästi vuorollaan nartut ja sen jälkeen urokset aitaukseen ulkoilemaan. Tuolle dominoivalle nartulleni oli tullut kettuterrierinartun kanssa riita ja molemmat olivat ehtineet repiä toisistaan karvaa ja purra ihoon vähän jälkiä ennen kuin hoitolan pitäjä tuli erottamaan pukarit. 

Minä sitten totesin, että ei ole kyllä mun sängyssä nukkuville mamman mussukoille ollenkaan oikea paikka tuommoinen hoitola. Onneksi vanhempani ja veljeni suostuvat ottamaan hoitoon tarvittaessa, toki tarvii viedä 170 km päähän, mutta kun noita matkoja on onneksi suht harvoin niin parempi niin.

Vierailija
2/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoitamassa koiria hoitolassa, ja aika itsekseen ne sai siellä olla. Tarhaulkoilu aamulla ja ruoka, ja häkkiin. Vielä ulkoilu (jopa hihnassa, jos joku ehtii) ja häkkiin. Iltapäivällä sama. Klo 19.00 - 07.00 yksinään hoitolassa, häkissä, tai tietysti muita häkkikoiria saattoi olla samassa tilassa. Ankeaa. En jättäisi omiani sellaiseen paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosissan että koirahoitoloissa on hiljaista? Kyllä sielä koirat haukkuu ja keskustelee keskenään.

Vierailija
4/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin hoitamassa koiria hoitolassa, ja aika itsekseen ne sai siellä olla. Tarhaulkoilu aamulla ja ruoka, ja häkkiin. Vielä ulkoilu (jopa hihnassa, jos joku ehtii) ja häkkiin. Iltapäivällä sama. Klo 19.00 - 07.00 yksinään hoitolassa, häkissä, tai tietysti muita häkkikoiria saattoi olla samassa tilassa. Ankeaa. En jättäisi omiani sellaiseen paikkaan.

Lisään vielä, että klo 11 - 15 oli aika, jolloin ei ollut ihmisiä hoitolassa ollenkaan, koirat itsekseen.

Vierailija
5/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ajatellut, että siellä hiljaista olisi, mutta yllätyin, kun puhelinkeskustelu ajan taustalla oli "jatkuvaa haukkumista". Mietin, miten omani tähän reagoi :( 

Minulla ei ole ketään, kenellä voisin koiran antaa hoitoon. Huolella koirahoitolan valitsin ja tämä ko. hoitola on saanut paljon kehuja erilaisilla keskustelupalstoilla ja kasvattajakin tätä suositteli. Voi kuinka tämä nyt alkoi stressaamaan :( 

-ap

Vierailija
6/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että klo 11 - 15 oli aika, jolloin ei ollut ihmisiä hoitolassa ollenkaan, koirat itsekseen.

Miten koirat, jotka maksua vastaan tuotu hoitoon ovat keskenään hoitolassa?!??

Nehän ovat hoitajien vastuulla, jos sattuu sairaskohtaus, karkaaminen tms!

Uskomatonta

Vierailija
7/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein kerran ns. kodinomaiseen koirahoitolaan koirani yhdeksi yöksi. En vie toista kertaa...koirani ei ollut syönyt mitään, sitä ei oltu lenkitetty vaikka maksoin siitä ylimääräistä, vaan päästetty hoitolan omistajan takapihalle asioille. Toiset koirat (omistajan omat plus muut hoidokit) eivät päästäneet koiraani liikkumaan talossa minnekään ja rähisivät sille. Tämän näin siis jo tutustumisvierailulla sekä jättäessäni ja hakiessani koiraa hoidosta. Oli vain pakkotilanne silloin, joten en voinut muuta. Never again.

Vierailija
8/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeampaa se yleensä omistajalle on kuin koiralle.

Kannattaa tutustua hyvin nettisivuihin, muiden kokemuksiin ja kysellä itse.

Normaaleissa hoitoloissa koirat ei todellakaan ole kosketuksissa vieraisiin koiriin (kun joku sanoi, että hänen koiraa oli purtu).

Kyllähän ne meteliä saa aikaan kun haukkuvat ja muut liittyy mukaan kun yksi aloittaa.

Kurjaahan se on jättää häkkiasukiksi se oma sohvakaveri, mutta kyllä sen normaali koira kestää :) Toki se on koirallekin outoa, mutta silti. Väsyneitä on omat olleet hoitolassa olon jälkeen.

Vierailija
9/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta

Onko normaali koiranomistaja koiransa kanssa 24/7/365? Vähän todellisuudentajua...

Vierailija
10/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nää on varmasti jokainen omanlaisensa. Itse olin harjoittelijana eräässä uudenmaan hoitolassa ja jäi kyllä aika paska fiilis sieltä. Aina kun ovi kävi niin alkoi haukunta ja leikkiaitauksessa oli välillä melko villi meno, kun isot ja pienet koirat riehui siellä keskenään. Työntekijöitä oli mielestäni liian vähän, eikä koiria seurattu niin tarkasti kuin olisi mielestäni ollut tarvetta, vaan ne sai siellä leikkialueella olla ja joku kävi aina välillä tsiigaamassa mikä meno. Myös lenkkeily oli todella huolimattomasti hoidettu kun yks tyyppi vie 2-4 koiraa samaan aikaan ulos. Lenkit olivat myös surullisen lyhyitä ja välillä lenkit hoiti nuoret tettiläistytöt.

Yksi omistaja myös epäili koirallaan olevan kennelyskä ja mietti jos peruisi tulon, mutta pitäjä sanoi, että ei se varmaan mitään ole ja niin koira tuli hoitoon. Sen jälkeen olikin monella muulla kennelyskä.

Mut tämä oli vaan mun kokemus tästä paikasta ja ihan varmasti moni paikka on todella mukava ja sellainen minne koiran voi jättää hyvillä mielin. Paras olisi toki käydä ensin paikanpäällä tutustumassa, mutta aina tämä ei onnistu. Koirat nyt haukkuu joka hoitolassa, mutta jos se on sellaista jatkuvaa ja oikeasti häiritsevän kuuloista niin en itse koiraani veisi, siinähän kärsii koko talo.

Vierailija
11/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään ajatellut, että siellä hiljaista olisi, mutta yllätyin, kun puhelinkeskustelu ajan taustalla oli "jatkuvaa haukkumista". Mietin, miten omani tähän reagoi :( 

Minulla ei ole ketään, kenellä voisin koiran antaa hoitoon. Huolella koirahoitolan valitsin ja tämä ko. hoitola on saanut paljon kehuja erilaisilla keskustelupalstoilla ja kasvattajakin tätä suositteli. Voi kuinka tämä nyt alkoi stressaamaan :( 

-ap

Ei teillä päin ole koirapuistojen tms ilmoitustauluilla ilmoituksia ihmisistä, jotka ottavat koiria kotiinsa hoitoon pienestä maksusta? Itse olen nähnyt meilläpäin (asun Helsingin Viikissä) sellaisia, ja joskus olen miettinyt, että ehkä sellaiseen voisin laittaa hoitoon koiran, ensin nähtyäni livenä hoitajan ja tämän kodin toki. Vaikka onkin vieras ihminen / perhe, ja varmasti tulee koiran silti ikävä, saisi sentään olla kodinomaisissa oloissa ja rauhassa.

Onhan nuo hoitolat aika karu kontrasti useimpien lemmikkikoirien normaalielämälle. Mutta: hengissä siellä selviää, ja jos koira vähän stressaantuukin esim. haukunnasta ja toisten koirien hajuista, sekä esim. häkissä tuntikausien viettämisestä, niin useimmilla se stressi on ohi sitten kun koira pääsee hoitolasta, eikä se mitenkään traumatisoidu tms.

Vierailija
12/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömättömyydestä ei kannata syyttää hoitolaa. Moni koira reagoi outoon tilanteeseen olemalla syömättä. Ei ne nälkään itteään tapa.

Vierailija
13/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kannattaa ehdottomasti googlata josko löytyisi mitään kokemusketjua kyseisestä hoitolasta, voi rauhoittaa mieltä.

Kaksi yötä nyt ei tunnu missään, mutta ymmärrän kyllä sun huolen ehdottomasti.

Vierailija
14/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta

Onko normaali koiranomistaja koiransa kanssa 24/7/365? Vähän todellisuudentajua...

Tästä palvelusta maksetaan ja oletetaan että saa rahalle vastinetta hoitoa siis.

Vierailija
15/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sellainen ikävä kokemus, että koiralleni, joka tarvii aineenvaihduntasairauden (kystinuria) takia ehdottomasti erikoisruokaa, ei ollut annettu ruokaa jota olin vienyt hoitolaan sitä varten. Ilmeisesti hoitolassa koirani sinne viedessä ollut ihminen ei ollut välittänyt tietoa erikoisruoasta seuraavaksi tulleelle ihmiselle, ja oli itse lähtenyt lomalle, joten koira oli syönyt koko  viikon tavallista, hoitolan tarjoamaan kuivaruokaa. Lopputulos: pissasi kivuliaasti verta ja kystiinikiviä haettaessa :(

Vierailija
16/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömättömyydestä ei kannata syyttää hoitolaa. Moni koira reagoi outoon tilanteeseen olemalla syömättä. Ei ne nälkään itteään tapa.

No ei ehkä, mutta aika huonoon jamaan voivat mennä. Esim. mun koiralla on herkkä maha niin, että jos se ei syö säännöllisesti, alkaa tulla ns. tyhjän mahan oksennusta. Tämmöinen koira kun on 3 pv syömättä ja yökkäilee mahanestettä vähän väliä, niin aika heikossa hapessa on.

Vierailija
17/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma koirani on tottunut tekemään kaksi tunnin lenkkiä päivässä, plus pikaisemmat pissatukset. Kun koirahoitola ei ollutkaan lenkittänyt koiraa ylimääräisistä maksuista huolimatta, ei koiralle maistunut ruoka senkään vertaa. Olin selittänyt hoitolan omistajalle, että jos koira ei syö, niin lenkin yhteydessä sitä voi palkita ruualla esim. katsekontaktista ja pikkutehtävistä, mutta kun ei lenkkejä ollut, niin koira ei ollut syönyt mitään. Olipa kiva saada kotiin tyhjää mahaa oksenteleva koira, joka kärsi myös nestehukasta. Pari päivää siinä meni, että saatiin vatsa kuntoon.

Vierailija
18/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tälläsestä "palvelusta" maksatte!!!!

Vierailija
19/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaks luottohoitolaa joihin tarvittaessa viedään. Koirat ei oo kosketuksissa vieraisiin koiriin. Omat häkit ja ulkotarhat. Molemmissa on erillinen, iso juoksutarha mutta sielläkin on kerrallaan vain yhden perheen koirat. Me toivotaan, ettei lenkitetä vaan ulkoilevat tarhassa.

Vien aina pari omaa vällyä ja omat ruoat. Hoito-ohjeet ja koirien perustiedot kirjoitan valmiiksi paperille (tästä on kiitetty, siinä luovutustilanteessa helposti jotain unohtuu).

Vierailija
20/33 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt kaksi koiraani kaksi kertaa paikkaan, jota netissä suositeltiin asiakkaiden kokemuksissa. Eka oli 2 yötä ja toinen 5 yötä. Tuon pidemmän keikan jälkeen olivat yliaktiivisia monta päivää, kävivät vähän kierroksilla. Muutoin ei mitään eroa tavalliseen. Ovat syöneet hoidossa enemmän kuin kotona. Aina sama ihminen ollut vastaanotossa, ja lelu johon oli tullut pissiä oli pesty. Kaverit ovat samassa huoneessa ja omat lelut mukana. Eivät kohtaa muita koiria siellä.