Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4v näki pätkän eilen salkkareista....prkl

Vierailija
26.02.2013 |

Itse en katso salkkareita ja en ole koskaan lapsenikaan antanut katsoa. Kumppanini kuitenkin katsoo ohjelmaa ja olen lapselle ilmoittanut, että sitä ohjelmaa ei lapset katso se on aikuisille ja sanonut lapselle että menee toiseen huoneeseen (omaansa).

No olin sitten juuri vessassa käymässä kun kys. sarja alkoi ja siinä alussa oli ilmeisesti joku pelottava kohta ja lapsi katsoi sen... Arvaatte varmaan kuinka raivostuin kumppanilleni.... kirosanat ei edes riitä kertomaan tunnetta.

Lapsi alkoi tietysti itkeä ja kertoa pahoista unista. Minä yritin selittää lapselle kaikilla mahdollisilla tavoilla että satua se on mutta jättäähän se jäljet. Miten käsittelen lapsen kanssa asiaa?

Toinen, pakkohan tuon kumppanin on tajuta että en voi vahtia lasta koko ajan, vessassa käynnin aikana jo saattaa lapsi traumatisoitua, eli kyllä nyt syytän tätä kumppaniakin.... ja tänään aion asiasta mainita.

tyhmä äiti kun jättää lapsensa vahtimatta

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanisi on idari. Ainoastaan idarit katsovat Salkkareita. Se, että onko hänellä hoitovelvollisuus sinun lapseesi on vähän niin ja näin. Itse olen uusioliitossa ja molemmat hoitavat lapsia, mutta ei voida olettaa, että kumppanillasi on velvollisuus.

Vierailija
2/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko joku kertoa mitä siinä kohtauksessa tapahtui? Siinä oli joku pelle naamari ja ase?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole hotovelvollisuutta juu, mutta jotain älyä tarvisi olla! Itsekin olen aivan raivona! Taidan kieltää koko ohjelman jos lapsi on siihen aikaan kotona.

ap

Vierailija
4/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh heh!

varmaan sai nyt traumat lapsi-polo.

parempi totuttaa lapset jo pienestä huonoon tv-viihteeseen ja pahaan maailmaan. ei sitten järkyty liika kun joskus pääsee suureen maailmaan.

Vierailija
5/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästyiköhän kuitenkin sun kiroilua ja raivoa..

Vierailija
6/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku toi on musta just hyvä. Kumppani katsoo hölmöä ohjelmaa ja lapsen pitää omassa kodissaan väistää yksin omaan huoneeseen ja kököttää siellä sen aikaa.

Tyhjään huvipuistoon saapunut, ja naamariin pukeutuneen klovnin kohdannut, Helena otti tilanteessa yliotteen ottamalla esiin antiikkipistoolinsa. Helena vaati klovnia riisumaan naamarinsa ja paljastamaan, kuka tämä on. Helena yllättyi, kun naamion takaa paljastui suukapulalla varustettu Sergei. Sergei kertoi, kuinka hänet kaapattiin kadulta ja pakotettiin tottelemaan. Sergei oli yllättynyt Helenan suostuttua vainoajan vaatimuksiin. Helena totesi odottavansa oikeaa hetkeä iskeä takaisin. Perheillallisella Helena sai soiton, jossa vainoaja paljasti kuulleensa Sergein ja Helenan keskustelun, sekä vaati näiltä tottelevaisuutta.

Vierailija
7/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vainoaja on sergei, kuuleehan sen jo äänestä vaikka sitä on muutattu

Vierailija
8/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos 7.

itse olen kyllä traumatisoitunut pienenä telkkarista ja kyllä harmittaa.

Lapsi ei olisi ollut yksin vaan olisin mennyt hänen kanssaan kun pääsen vessasta, mutta nyt sitten itkettiin keittiössä pahoja unia ja muuta pelottavaa...

Juu ja en kirjonnut ja raivonnut tilanteessa vaan nyt täällä puran suuttumustani. Lapsen aikana yritin vain keskittyä lapsen itkuun ja pahaan oloon.

Mutta tokihan tuo kasvattaa eikä sitä kai tynnyrissä tuota lasta saa kasvatettua.

ap

Vierailija
9/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tajua, miksi  kumppanisi pitää katsoa sarjaa juuri kun se tulee.. tänä päivänäkin on vaihtoehtoja katsella niitä myöhemmin. Muutenkin Salkkarit tulee lapsiperheelliselle hemmetin huonoon aikaan. Iltapuuhat menossa parhaillaan ja kuka saa edes rauhassa katsottua..?

Kyllä teidän pitää miettiä uudestaan nuo tv:n tölläys ajat. Kumppanikin on kasvatusvastuussa ja vastuussa lapsen hyvinvoinnista, jos seurustelee sun kanssas. Vaikkei hänestä uutta äitiä/isää leivottaisiinkaan. Syvemmässä kuin ns. kylä kasvattaa. Hänen pitää ottaa lapsi huomioon.

Vierailija
10/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lasten kanssa elämisestä on tullut niiiiiin vaikeeta? vähempikin riittäis.

Vierailija
11/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos 10... tämän aion sanoa hälle tänään... ja salkkarit menee katsonta kieltoon kun lapsi on paikalla.

Illalla viimeisenä lapsi vielä vilkaisi telkkari josta tuli diili ja sanoi "eiiiii salkkarit" eli nyt aina kun sielä tönöttää joku suomalainen sarja niin lapsi varmaan luulee että sieltä tulee salkkarit... murisen murisen

ap

Vierailija
12/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hee! Mä kiellän vieläkin lasta, nyt 14v, katsomasta salkkareita, mutta syy on toinen. Jännäreitä ja kauhua on katsottu yhdessä jo vuosia ja lapsi luki Harry Pottereita jo eskari-ikäisenä. Mutta salkkarit oli mun mielestä niin ala-arvoista roskaa, että siinä meni raja. Sanoin lapselle, että susta kasvaa suuta aukova kultakala, jos tuhoat aivojasi tollaisella :) Uskoi, fiksu ihminen siitä on tulossa :)

Vierailija
13/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun muksusi pelästyi epävakaata käytöstäsi, kun raivosit ja olit lapsen silmissä todella pelottava. Kurjaa lapsen kannalta tuollainen, kun epävakaa äiti raivoaa kiroten. Koettaisit ryhdistäytyä ja hakea itsellesi apua. Jos olisin ollut paikalla niin olisit saanut kuulla kunniasi!

-suurperheen äiti vm-74-

Vierailija
14/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa helposti säikkyvä lapsi (ja olen itsekin ollut sellainen). Mielestäni ei kannata itse tehdä asiasta numeroa. Eli lohduttaa mutta samalla selittää että se ei ollut totta vaan näyteltyä ja tuollaisista ei tarvitse välittää. Ei siis liikaa vatvo asiaa lapsen kanssa. JOs itse uppoaa liian syvälle lohdutteluun ja "terapiointiin" niin sillä antaa lapsellekin vain sen kuvan että nyt oikeasti tapahtui jotain pelottavaa. Loputtomiin et voi kuitenkaan varjella, esimerkiksi kaverilla se iskä voi katsella sohvalla mitä satuu ja silloin on parempi että lapsi osaa suhtautua neutraalisti. Eli jonkinasteista siedätystä voi käyttää.

Vierailija
15/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14sta? kuka sanoi että raivosin ja kirosin lapsen aikana?

juuri näin en tehnyt vaan lohdutin lasta ja nyt jälkeen päin puran täällä pahaa oloani...

ap

Vierailija
16/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL pelkää Salkkarien aihuttavan lapsille pelkoa ja painajaisia.

MTV3:n suosikkisarja Salatut Elämät herättää raivoa ainakin Seinäjoella.

Mannerheimin lastensuojeluliiton (MLL) Seinäjoen paikallisyhdistys antaa ohjelmalle täystyrmäyksen.

– Ohjelma ei sovi lapsille missään nimessä, aloittaa paikallisyhdistyksen puheenjohtaja Elina Heinämäki.

Salkkareissa on näytetty muun muassa, miten nuori käyttää huumeita ja kuolee.

Ohjelmassa on myös pidetty ihmisiä panttivankeina ahtaassa häkissä ja pistetty näitä neuloilla sekä pahoinpidelty.

Lisäksi Salkkareissa on vaihdettu kuohuttavasti ihmisten vauvoja.

– Tällainen ohjelma aiheuttaa lapsille turhaa pelkoa, levottomuutta, turvattomuutta ja painajaisia, sanoo Heinämäki.

Hänen mielestään näin raju ohjelma ei ole hyväksi kenellekään.

– Lapsi ei osaa käsitellä tällaisia asioita, eikä välttämättä tiedä, että tv-ohjelma on satua.

– Kun ohjelma alkoi yli kymmenen vuotta sitten, se oli mukava. Nyt ohjelma on mennyt turhan överiksi.

Heinämäki peräänkuuluttaa vanhempien vastuuta, mitä ohjelmia he antavat lastensa katsoa televisiosta ja nettitelevisiosta.

– Salkkarit on aikuisille sopiva ohjelma, joka pitäisi jenkkisarjojen tapaan lähettää vasta Kymmenen uutisten jälkeen.

Salkkarit tulee televisiosta arki-iltaisin puoli kahdeksalta.

MLL:n Seinäjoen paikallisyhdistyksen sihteeri Jenni Stam esittää, että Salkkarien lähetysaikaa muutetaan.

– Lähipiirissäni vanhemmat eivät anna lastensa katsoa tätä ohjelmaa sen raakuuden ja outouden vuoksi. Uskomatonta, että televisiossa näytetään, että ihmisiä haudataan elävältä. Salkkarit ei sovikaan alle 15-vuotiaille, ja sen lähetysaika pitäisi muuttaa kello 21:een.

Stam huomauttaa, että elokuvien katselu kielletään väkivaltaisuuksien ja kiroilun takia.

– Salkkarit täyttää kaikki nuo kieltovaatimukset.

Vierailija
17/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun 2,5v näki sen saman pellen vahingossa. Sanoi että äiti mua pelottaa toi pelle siellä telkkarissa. Mä siihen totesin vaan että sehän oli vain naamari ja sen naamarin takana on ihan tavallinen ihminen. Ei siinä ole mitään pelättävää. Tämä riitti lapselle ja nyt aamulla ei muistanut koko pelleä. Sä itse aiheutit traumat sun lapselle kun rupesit huutamaan ja meuhkaamaan tollasella asialla. Jos vaan olisit rauhallisesti selittänyt lapselle asian sen sijaan että hysteerisenä huudat olis vaikutus ollut varmasti ihan toisenlainen..

Lapsilla on mielikuvitusta. Yksi päivä Ipana katsoi Hirveää Henriä telkkarista. sen jälkeen illalla ei uskaltanut mennä omaan sänkyyn kun siellä on niitä pötköjä... mä aikani ihmeteltyäni sain sen selittämään että Henrin verhon takana oli pötköjä ja niitä on nyt mun sängyssä. Totesin sille että Henrihän vaan pelleili siellä Telkkarissa.. eihän niitä oikeasti ole. Meidän kotona ei ole mitään pelättävää ja siellä sängyssä on vaan sun unikaverit. Lapsi meni tämän jälkeen rauhassa nukkumaan.

Vierailija
18/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos kaikki lapset eivät ole samanlaisia kuin minun lapseni ja reagoi tismalleen samalla tavalla, syy on aina äidissä ;-)

2.5-vuotias ei tajua vielä, 4-vuotias sentään tajuaa jo säikähtää.

Vierailija
19/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, näin Maikkarin nettisivuilla kuvan siitä pellestä ja olihan se pelottavan näköinen. Ei tosiaankaan sovi nelivuotiaan silmille. Eikö voi tallentaa ja katsoa sitten, kun lapsi on mennyt nukkumaan?

Vierailija
20/25 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärkeä. Ei aikuisten ohjelmia ylipäätään katsota lasten valvoessa. Kai sitä nyt kerkeää telkkua myöhemminkin tuijottamaan. Eiköhän ne neljävuotiaat kahdeksalta ole yleensä jo nukkumassa ja jos ei ole niin telkut kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi