Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oktonautit juuri nyt lasten aamussa YLEllä!

Vierailija
26.02.2013 |

Melkein tekisi mieli kieltää lasta katsomasta. Sarjassa on ainakin kuusi vakiohahmoa ja vain kaksi niistä taitaa olla naispuoleisia. Kaikki "tärkeät" roolit ovat miespuoleisilla.

Tuosta sarjasta olisi hauska tehdä käänteisohjelma, eli vaihtaa kaikki sukupuolet toisikseen. Olisiko sarja vähemmän kiinnostava jos aluksen johtajana olisikin nainen?!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja Kaapossa ovat melkein aina hoidossa mummon ja papan luona. Eikö Kaapon äiti ja isä jaksa Kaapoa itse hoitaa? =D

Vierailija
2/6 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin vastaa tosielämää. Veikkaisin että suurinosa sukellusvenemiehistöstä on miehiä ja aika moni lapsi viettää paljon aikaa isovanhempien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäisikö lastenohjelmia muuttaa, jotta tapahtuisi muutosta oikeassakin elämässä? Jos lapsille aletaan opettamaan jo parin vuoden vanhasta tuollaisia "tosiasioita", niin mitään muutosta ei tapahdu.

Vierailija
4/6 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan postimies patekin mies, samoin palomies sam ja batman, spiderman, Muumissa on mamma ja pappa. Tämä pappa kirjoittelee ja elelee leppoisasti sillä aikaa, ku mamma tekee kotityöt. Ei ole lastenohjelmaa, jossa ois aivan sukupuolineutraalia se toiminta. Tosiasia on, että maailma on sukupuolisesti jakautunut. Naiset synnyttää ja miehet siittää, ei sille mahda mitään.

Vierailija
5/6 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi varjele, kaikenlaisesta ihmiset ongelmia kehittääkin :-)

Meillä toi ainakin on lapsen lempiohjelma ja mä oon ite ihaillu siinä just sitä, että esim. mekaanikko ja tietojärjestelmien käyttäjä on ns. naisia. Miehet ajelee naisen huoltamalla ajoneuvolla ja tietotekniikkakin on naisen hallussa. Jos ohjelmassa on 6 hahmoa, joista kaksi on naisia, niin mitä kamalaa tossa on? Vai pitäiskö tasa-arvon vuoksi niitä naisia olla just puolet :-D

Ei kukaan voi olla tosissaan tämmöstä ketjua alottamassa!

Vierailija
6/6 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää itse mieleisenne tarina jos valmis tarjonta ei tyydytä! Jos ei videotuotantoon asti rahkeet riitä niin kirjan saa kuka tahansa aikaan. Sillä voi jopa vähän tienata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä