Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on hyvä blogi?

Vierailija
25.02.2013 |

Eli listataan piirteitä ja asioita, joita on blogissa, jota haluat lukea ja seurata.

Pohdin blogin aloittamista ja haluaisin varmistaa, ovatko suunnitelmani riittävät kiinnostusta herättääkseni.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan väärät lähtökohdat bloggaamiselle sulla

Vierailija
2/7 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista ole, koska teet niin tai näin, aina jonkun mielestä väärinpäin. Tee sellainen blogi josta itte tykkäät ja jonka tekemisestä nautit. Jos täällä kyselet tommaosia, älä aloita ollenkaan, väärä tie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta.

Listaa asioita? Kuule, aika hankala niitä on listata! Pohdintaa, hauskuutusta, ideoita, toimintaa, ratkaisuja, elämää, ongelmia, informaatiota, kaunista, lumoava persoona kirjoittamassa (kuka olis kun ei oo ikinä ollu yhtäkään idolia eikä edes Elvis kelpaisi...paitsi toi naurulaulu on aika hyvä, se Are you lonesome tonight...), ideoita, yhteistyötä, interaktiivisuutta, hyviä kommentteja, kansainvälisyyttä, politiikkaa, perusteltuja ja poikkeavia kannanottoja ajankohtaisiin asioihin, uutisiin ja tapahtumiin... siis jotain tämmöisiä juttuja odottaisin blogista jota lukisin...

Mutta ennen kuin pääsen noin pitkälle, niin tekstissä on oltava joku semmoinen rytmi, että monotonia ei ala soida mun korvissani. Mä en kestä sitä ja siihen tyssää aina mun lukemiset eli luen aika vähän nykyään. Jos yrittäisin lukea blogin alkua ääneen ja sanat eivät mahdu mun omaan suuhun edes, niin en pitkälle voisi lukea... (joo, mulla on ongelma itselläni...)

Toivottavasti sulle oli vähän hyötyä näistä pointeistani!

Vierailija
4/7 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aiemmin olisin sanonut että riittävästi kuvia ja muuten visuaalisesti näyttävä on kiinnostava.

Mutta nyt olen löytänyt aiheeltaan itseäni kiinnostavia blogeja. Joten ei ole välttämättömyys olla visuaalisesti taidokas blogi, jos siitä vain jotenkin välittyy muuten bloggarin "oma" jälki. Itselle tärkeää myös se, miten sieltä välittyy joku ihminen blogin takaa, siksi kömpelyys ei viime kädessä haittaa. Olen itsekin yllättynyt, millaisia blogeja olen päätynyt tutkailemaan.

Toki kuvia kannattaa olla jonkin verran ja en jaksa lukea täysin kuvatonta blogia tai jos blogi on harmittavan köyhä visuaalisesti. Aiheen pitää olla tietysti kiinnostava eli panosta siihen, että sinulla on sanottavaa aiheesta, joko sinulla on aiheesta mukavasti kokemusta tai jopa oikeaa tietoa.

Vierailija
5/7 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla kokovalkoisen sistustuksen (joka ei ensinnäkään erotu blogin taustasta!) keskellä elävä logotuotefanaatikko joka ei tiedä muista merkeistä ja asioista kuin luikkarin vuikkarista ja logolaukuista, ja kampaus saa olla jokin muu kuin pissismäisen keltaiseksi vaalennettu. Saa mielellään käydä muualla myös matkoilla eikä vain Pariisissa tai New Yorkissa. Muutakin saa syödä kuin macaronleivonnaisia ja röyhtäillä muutakin kuin kuplajuomaa.

Vierailija
6/7 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ainakin vastata kysymyksiin. Blogia pidetään lukijoille.

Vierailija
7/7 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo ruotsalaisia blogeja niin ne ovat hyvin eri näköisiä sisällöiltään eli niitä on hyvin erilainen kirjo. Jopa persoonat jotka niitä pitävät, ovat eri tyylisiä ulkonäöiltään. Niissä saattaa olla samoja vaatteita ja muita tuotteita, sisustuksissa samoja huonekaluja ja sen sellaista, mutta yksikään ei ole toisensa kaltainen ja ne on aina asustettu jotenkin vähemmän pakkomielteisellä asenteella, ja värejä uskalletaan käyttää kiitettävästi. Niitä lukiessa tulee iloiseksi ja fiilis on sellainen että muoti voi olla hauskaa.

Kun katsoo suomalaisia blogeja niin ne ovat toistensa kopioita, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, mutta kodit, vaatteet, asusteet, matkakuvat, ruokakuvat ja ulkonäkökuvat ovat kuin toistensa klooneja. Niitä lukiessa tulee kaavamainen ja ontto olo. Joskus se kuuluisa lumisokeus, kun kaikki on niin valkoista.

Onko suomalaiset edelleen vaan niin epävarmaa kansaa vuonna 2013, vai mistä tämä johtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi