Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uupunut huonoon suhteeseen, mistä voimaa lähteä?

Vierailija
03.03.2019 |

Nyt on selvää, ettei muita vaihtoehtoja ole kuin ero. Mutta mistä rohkeutta ja voimaa lähteä? Roikun surkeassa suhteessa kun pelkään, että jään loppuelämäkseni yksin jos lähden. Ei ole hyvä olla. Mutta pelottaa olla yksin.

Vinkkejä, miten päästä irtaantumaan tästä sotkusta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinjäänti on mahdollisuus, mutta ei missään asiassa etene, jos ei ota riskejä. Sitäpaitsi, jos vaihtoehtoina on huono suhde lopun elämää, hyvän puolison kanssa eläminen tai yksinjäänti, niin valitset ensimmäisen, jos et ota riskiä. Voithan myös yrittää parantaa suhdettanne puhumalla, mutta ilmeisesti sitä on jo yritetty, kun olet nyt pyyhettä heittämässä kehään.

Vierailija
2/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä opetella viihtymään omissa nahoissaan. Vähä vähältä kuormituksista eroon. Keveällä mielellä kevätkin tuntuu paremmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme yksinolemisessa voi pelottaa? Sehän on kaikkein luontevin ja helpoin olotila. Saa tehdä kodistaan ja elämästään just sellaisen kuin haluaa.

Vierailija
4/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme yksinolemisessa voi pelottaa? Sehän on kaikkein luontevin ja helpoin olotila. Saa tehdä kodistaan ja elämästään just sellaisen kuin haluaa.

Pelkään jääväni lapsettomaksi. Olen 34-vuotias, enkä tästä enää nuorru. Yksi jääminen tässä iässä on enemmän uhka kuin mahdollisuus, jos perheenperustamisen näkökulmasta asiaa katsoo.

Toisaalta pähkähullua menettää elämä ja sen ilo huonossa suhteessa. Huono suhde on imenyt minusta kaikki voimat enkä nää mitään hyvää itsessäni enää. Pitäisi nyt saada jostain buustia itsetunnolle, ehkä sitten saisin pinnisteltyä omilleni.. Tulevaisuus edessäni näyttää pimeältä ja valottomalta. Koen itseni huonoksi, rumaksi ja tyhmäksi.

Ap

Vierailija
5/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suhteessa vialla?

Vierailija
6/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinjäänti on mahdollisuus, mutta ei missään asiassa etene, jos ei ota riskejä. Sitäpaitsi, jos vaihtoehtoina on huono suhde lopun elämää, hyvän puolison kanssa eläminen tai yksinjäänti, niin valitset ensimmäisen, jos et ota riskiä. Voithan myös yrittää parantaa suhdettanne puhumalla, mutta ilmeisesti sitä on jo yritetty, kun olet nyt pyyhettä heittämässä kehään.

Puhumista on yritetty jo vuosia. Yksinpuheluahan se on, kun kumppani ei puhu. Ei puhu, eikä tee mitään muutakaan. Ainoastaan arvostelee minua, mitätöi ja kritisoi. Ollaan hakattu päätä seinään nyt 6 vuotta. Molemmat valitsevat eron ennemmin kuin suhteen. Silti kumpikaan ei lähde.

Ap

7/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä suhteessa on surkeaa?

Vierailija
8/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä nyt tuollaisen ukon kanssa lapsia haluaisi? Hyvin ehdit vielä löytää paremman, joka kunnioittaa sua. Tolla menolla tulis  vaan kusipäisiä lapsia niin sanotusti.

Vierailija
9/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde on kahden kauppa. Mikä on sinun osuutesi tuossa kuviossa? Oletteko kokeilleet terapiaa?

Vierailija
10/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä suhteessa vialla?

Tuossa yllä vähän avasinkin asiaa jo.

Meillä ei ole minkäänlaista yhteyttä. Ei keskusteluyhteyttä, ei fyysistä yhteyttä. Kumppanini torjuu hellyyden, mutta vaatii seksiä. Minä en halua seksiä, koska kumppani mitätöi ja halveksii minua. Hän arvostelee minua, moittii kaikesta. Suhteessamme oli ajanjakso, jolloin kumppanini nimitteli minua jatkuvasti. Tietysti nimittelin takaisin.

En ole koskaan kuullut hänen kehuvan minua. Ensimmäisen vuoden aikana hän ihaili ja oli kiltti, sen koommin on ollut ainoastaan arvostelua. Hän haukkuu minua lihavaksi (mitä toki olenkin), tyhmäksi ja millon miksikin.

Haluaisin puolison, jonka kanssa tehdä asioita. Ulkoilla, laittaa ruokaa, katsoa leffoja, pelata, matkustaa. Kumppanini ei suostu tekemään kanssani mitään, minä vaadin ja valitan, kierre on valmis. Vastaus kaikkeen on "ei kiinnosta, ihan sama, tee yksin, mee yksin".

Tässä vain joitain asioita, mitkä ovat pielessä suhteessamme.

Ap

Vierailija
11/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kulta. Jos nyt vaikka lähdet, niin voin luvata että 6kk eteenpäin ja oot jo aivan eri tilanteessa elämässäs! Tilanteet muuttuu niin nopeesti, oot itse nyt eniten itsesi tiellä. Kukaan ei oo jäänyt eroon oikeasti loppuelämäkseen makaamaan jos on edes vähän tietoa ja halua parempaan:)

Vierailija
12/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde on kahden kauppa. Mikä on sinun osuutesi tuossa kuviossa? Oletteko kokeilleet terapiaa?

Kuten tuossa yllä sanoinkin, vaadin ja valitan, kun en voi hyväksyä sitä, ettemme koskaan tee mitään. Puhu mistään.

Olen myös lihonut valtavasti suhteen aikana, mikä ymmärrettävästi ärsyttää miestä.

Olen käynyt yksin terpiassa (menetysten, riippuvuuden ja itsetuntokysymysten vuoksi) nyt muutaman vuoden, mutta pariterapiaan mies ei ole suostunut.

Ap

Vierailija
13/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella viisas kun huomasit tilanteesi jo nyt. Lähde heti! Lapset tuottaa tosi paljon läheisyyttä ja onnen tunteita, hanki ne vaikka yksin jos aidosti haluat 😊 Parisuhteeseen löytyy myös kunnon miehiä, kunhan katsot niitä kilttejä etkä jänniä ❤

Vierailija
14/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin näin kirjoitti:

Voi kulta. Jos nyt vaikka lähdet, niin voin luvata että 6kk eteenpäin ja oot jo aivan eri tilanteessa elämässäs! Tilanteet muuttuu niin nopeesti, oot itse nyt eniten itsesi tiellä. Kukaan ei oo jäänyt eroon oikeasti loppuelämäkseen makaamaan jos on edes vähän tietoa ja halua parempaan:)

Viestisi sai hymyn huulilleni. Miltäköhän se mahtaisi kuulostaa, jos olisi joskus puoliso, joka kutsuu minua kullaksi. En enää edes muista, miltä se tuntuu.

Ap

Vierailija
15/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos roikut huonossa suhteessa, menetät mahdollisuuden tavata "se oikea".

Vierailija
16/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet todella viisas kun huomasit tilanteesi jo nyt. Lähde heti! Lapset tuottaa tosi paljon läheisyyttä ja onnen tunteita, hanki ne vaikka yksin jos aidosti haluat 😊 Parisuhteeseen löytyy myös kunnon miehiä, kunhan katsot niitä kilttejä etkä jänniä ❤

Sepä siinä onkin, että kilttejäkin kumppaneita (olen pan, eli sukupuolella ei väliä) löytyy. Mutta kuinka joku tahtoisi parisuhteeseen kanssani. Enpä oikein tiedä tahtooko kukaan. Olen nyt kuunnellut 6 vuotta samaa hokemaa, kuinka lihava, tyhmä ja luuseri olen. Ja alkanut sitten uskoa siihen itsekin.

Miten voisin hankkia lapsia yksin? Ei sekään ole huonompi vaihtoehto.

Ap

Vierailija
17/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapiaan voi mennä yksinkin. Muutos lähtee itsestä. Kun itse muuttuu niin toisenkin on pakko. Pystytkö antamaan anteeksi miehelle vanhoja virheitä, jos hän ottaa vastuun käytöksestään? Suhteessa tarvitaan kompromisseja tekemisten suhteen, kaikkea et puolison kanssa välttämättä pysty tekemään

Vierailija
18/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos roikut huonossa suhteessa, menetät mahdollisuuden tavata "se oikea".

Ymmärrän pointtisi. Mutta kuinka todennäköistä on tässä iässä kohdata "se oikea", jonka kanssa arvot, toiveet ja tulevaisuudensuunnitelmat kohtaavat? Kaikki ovat jo löytäneet kumppaninsa ja vain muutama hassu yksilö on vapaana, hekin omasta tahdostaan. Kilpailu harvoista vapaista on kovaa.

Ap

Vierailija
19/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariterapiaan voi mennä yksinkin. Muutos lähtee itsestä. Kun itse muuttuu niin toisenkin on pakko. Pystytkö antamaan anteeksi miehelle vanhoja virheitä, jos hän ottaa vastuun käytöksestään? Suhteessa tarvitaan kompromisseja tekemisten suhteen, kaikkea et puolison kanssa välttämättä pysty tekemään

Voisin kyllä antaa anteeksi miehelle, jos hän aidosti ottaisi vastuun käytöksestään ja olisi pahoillaan. Olen yrittänyt muutosta, mutten ole saanut vastakaikua. Mies jatkaa samaa rataa, eikä koe olevansa osaltaan vastuussa suhteemme hyvinvoinnista. Hänellä ei ole tahtotilaa parantaa ja muuttaa asioita.

Ap

Vierailija
20/21 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kyllä antaa anteeksi miehelle, jos hän aidosti ottaisi vastuun käytöksestään ja olisi pahoillaan. Olen yrittänyt muutosta, mutten ole saanut vastakaikua. Mies jatkaa samaa rataa, eikä koe olevansa osaltaan vastuussa suhteemme hyvinvoinnista. Hänellä ei ole tahtotilaa parantaa ja muuttaa asioita.

Ap