Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suuttui, kun kerroin raskaudesta- Hän on lapseton

Vierailija
03.03.2019 |

Kaverini on kärsinyt lapsettomuudesta jonkin aikaa.
No, eilen kerroin hänelle raskaudestani, niin hän suuttui minulle. Kuulema minun olisi pitänyt olla neutraalimpi enkä olisi saanut iloita asiasta. Hän ei olisi mielellään halunnut kuulla edes asiasta.
Ymmärrän, että hän on surullinen, mutta en silti ymmärrä hänen reaktiotaan asiaani kohtaan. En edes ajatellut, etten kertoisi ollenkaan, koska tuleehan se asia kuitenkin selville.
Olen ollut ystäväni tukena aina, mutta hän ei arvosta minun asioitani yhtään.
Jätänkö ystävän?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen olla omissa oloissaan. Ottakoon yhteyttä jos ottaa, ja hyvissä merkeissä. Mihinkään masentajaan ei kannata välejä yrittää pitää.

Vierailija
2/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkypsä kaveri. Keskivertosettiä. Jätä jos saatavilla parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kaveriasi, jos itse intoilit asiasta. Olisit voinut vähän ajatella ja kertoa neutraalisti ilman mitään hehkutusta, tosin eihän semmoin raskaanaolevalta onnistu.

Etkai itsekään tykkäisi, että kaveri hehkuttaisi lottovoittoaan, jos itse asut kadulla?

Vierailija
4/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kaverilla ihan todettu lapsettomuus vai onko hänen oma diagnoosi, jos ei oo tärpännyt ihan heti?

Outo reaktio. Ymmärtäisin jotenkin apeuden, mutta suuttumus? Outoa...

Vierailija
5/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ylistettiin, kuinka naisten välinen ystävyys on niin upeaa.

Vierailija
6/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kaverille hetki aikaa, jos on yhtään järkevä, tajuaa kyllä kuinka hölmösti käyttäytyi, mutta asia on hänelle todennäköisesti niin vaikea, ettei voinut reaktiolleen mitään.

Onnea sinulle raskauden johdosta!

Vierailija
7/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat iloita. Ei ole sinun vikasi, että tulet paksuksi ja hän ei.

Vierailija
8/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kaveriasi, jos itse intoilit asiasta. Olisit voinut vähän ajatella ja kertoa neutraalisti ilman mitään hehkutusta, tosin eihän semmoin raskaanaolevalta onnistu.

Etkai itsekään tykkäisi, että kaveri hehkuttaisi lottovoittoaan, jos itse asut kadulla?

Ei voi kaikki mennä aina sen surkeammin pärjäävän ehdoilla. Ei se ole mikään kaverisuhde. Ja tämä tulee ihmiseltä, joka on ollut sillä huonosti pärjäävällä puolella. Tajuan kuitenkin tasapuolisuuden periaatteen ja sen, ettei omat tragediat mene aina toisten onnen edelle.

Vierailija
9/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tosiaan kannattanut ilmoittaa neutraalisti vaikka tekstiviestillä, niin hän olisi saanut sulatella tilannetta rauhassa. Ehkä hän ei itsekään vielä tiennyt, kuinka kipeä aihe hänelle on.

Onnea.

Vierailija
10/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa. Toisen onni ei ole minulta pois, toisen epäonni ei lisää mun onnea. Aidon ystävän puolesta pitäisi pystyä olemaan onnellinen tai ainakin jättää sanomatta että älä iloitse. Jokaisella on oikeus onneen. Ap:n onni ei ole pois ap:n ystävältä. Jokainen on kokenut vaikeuksia ja haasteita elämässä - niitä ei voi verrata. Et voi lähteä vertailemaan tuskaa. Ap on varmasti myös kokenut tuskaa elämässään. Ystävä on kohtuuton. Hänen reaktionsa on inhimillinen mutta äärimmäisen epätiedostava. Anna ap ystävälle aikaa. Hän ei juuri nyt ymmärrä kohtuuttomuuttaan ja mikäli ei opi tiedostamaan asioita syvemmällä tasolla, ei ymmärrä ikinä. Sinä voit osoittaa myötätuntoa hänelle. Lapsettomuus on hänelle niin vaikea paikka että hän toivoo epäonnea myös ystävilleen. Moni toivoo epäonnea vihollisilleen, ihmisen tuskan määrästä jotain kertoo se että toivoo onnea myös viattomalle ystävälleen.

Vierailija
11/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se voi pahalta tuntua, jos itse on kärsinyt lapsettomuudesta pitkään ja sitten toinen tulee hehkuttamaan kuinka ensi kierrosta tärppäsi. Silti uskon että kaveri rauhottuu kun saa vähän aikaa tottua asiaan

Vierailija
12/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaguru kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa. Toisen onni ei ole minulta pois, toisen epäonni ei lisää mun onnea. Aidon ystävän puolesta pitäisi pystyä olemaan onnellinen tai ainakin jättää sanomatta että älä iloitse. Jokaisella on oikeus onneen. Ap:n onni ei ole pois ap:n ystävältä. Jokainen on kokenut vaikeuksia ja haasteita elämässä - niitä ei voi verrata. Et voi lähteä vertailemaan tuskaa. Ap on varmasti myös kokenut tuskaa elämässään. Ystävä on kohtuuton. Hänen reaktionsa on inhimillinen mutta äärimmäisen epätiedostava. Anna ap ystävälle aikaa. Hän ei juuri nyt ymmärrä kohtuuttomuuttaan ja mikäli ei opi tiedostamaan asioita syvemmällä tasolla, ei ymmärrä ikinä. Sinä voit osoittaa myötätuntoa hänelle. Lapsettomuus on hänelle niin vaikea paikka että hän toivoo epäonnea myös ystävilleen. Moni toivoo epäonnea vihollisilleen, ihmisen tuskan määrästä jotain kertoo se että toivoo onnea myös viattomalle ystävälleen.

Miksi kuvittelet, että ystävä toivoisi ap:lle epäonnea? Eihän semmoisesta ollut mitään mainintaa? Ap:n raskaus voi saada ystävässä aikaan ikäviä tunteita, koska se tuo niin vahvasti esille ystävän oman epäonnen. Eihän se silti tarkoita, että ystävä toivoisi ap:lle epäonnea!

Vierailija
13/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kaikki mennä aina sen surkeammin pärjäävän ehdoilla. Ei se ole mikään kaverisuhde. Ja tämä tulee ihmiseltä, joka on ollut sillä huonosti pärjäävällä puolella. Tajuan kuitenkin tasapuolisuuden periaatteen ja sen, ettei omat tragediat mene aina toisten onnen edelle.

Kyllä se kuuluu ihan käytöstapoihin ettei veistä käännetä haavassa. Eli tässä tilanteessa neutraali ilmoitus raskaudesta ja sitten muihin puheenaiheisiin. Ystävyyssuhteisiin kuuluu, että keskustellaan asioista, jotka kiinnostavat molempia osapuolia ja joista on molemmille ok puhua. Se nyt on selvää, että ystävää tuskin ap:n raskaus suuremmin kiinnostaa ja siksi ap voikin iloita siitä sitten jonkun toisen ystävän kanssa. Ystävyyssuhteetkin vaativat tilannetajua.

Vierailija
14/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuuluu ihan käytöstapoihin ettei veistä käännetä haavassa. Eli tässä tilanteessa neutraali ilmoitus raskaudesta ja sitten muihin puheenaiheisiin. Ystävyyssuhteisiin kuuluu, että keskustellaan asioista, jotka kiinnostavat molempia osapuolia ja joista on molemmille ok puhua. Se nyt on selvää, että ystävää tuskin ap:n raskaus suuremmin kiinnostaa ja siksi ap voikin iloita siitä sitten jonkun toisen ystävän kanssa. Ystävyyssuhteetkin vaativat tilannetajua.

Ei kiinnostakaan. Kaikki pyörii aina ystäväni ympärillä. Sen olen huomannut. En tarvitse ystävää, jota ei kiinnosta raskauteni. Onneksi muut ystävät ovat iloisia puolestani.

Ystäväni oli poistanut minut sosiaalisesta mediakontakteista vauvauutisen jälkeen . Kertoo jotain hänestä. No, eipä tarvitse enää häntä nähdä.

Ap

Vierailija
15/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tämmöinen kaveri, meni lopulta siihen etten saanut puhuakaan lapsista ilman että hän pahoittaa mielensä.. öö melko vaikeaa suurperheen äitinä. "Mitä olet puuhannut?" Kysymykseen on aika vaikeaa kotiäitinä vastata niin ettei sanallakaan mainitse ketään lapsista.. lopulta kaveri löi välit poikki kun oli epäreilua kun minulla oli monta lasta eikä hänellä yhtään :( ja ei en hieronut raskaus uutisia hänen naamaansa vaan ihan oikeasti en olisi saanut puhua perheestäni mitään, koskaan, eikä hän halunnut tavata lapsiani vaan aina piti nähdä keskenämme.. kestin hommaa kun tiesin että asia on vaikea hänelle mutta palkaksi sain lopulta välirikon..

Vierailija
16/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja ystävä ja jos jo poisti sosiaalisesta mediasta sinut niin eiköhän se ystävyys kannatakin jättää siihen. Itse olen tahdottomasti lapseton (lapsen saaminen on hyvin epätodennäköistä luomuna ja kaksi vuotta ollaan yritetty silti, kun ei ole halua ainakaan vielä lapsettomuushoitoihinkaan mm. taloudellisista syistä). Silti aina kun ystäväni ovat kertoneet raskausuutisistaan olen hymyillyt ja onnitellut. Ja ei mitään tekohymyä, olen ollut aidosti iloinen heidän puolestaan. Oikeastaan en edes ymmärrä niitä lapsettomia, jotka ovat katkeria lapsia saaville. Ei ole minun tapaistani olla mustasukkainen ja katkera ja pahansuovat ihmiset myös poistan omasta ystäväpiiristäni. 

Vierailija
17/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin toiselta ystävältä , että tuo kyseinen ystävä oli sanonut tuolle toiselle ystävälleni , että toivoo, että raskauteni olisi vaikea.

Ap

Vierailija
18/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin toiselta ystävältä , että tuo kyseinen ystävä oli sanonut tuolle toiselle ystävälleni , että toivoo, että raskauteni olisi vaikea.

Ap

Jotain ongelmiahan hänellä on. Ei kukaan sano kellekään noin muuten.

Vierailija
19/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä kertoo tarpeeksi hänestä. Ei kannata olla tekemisissä.

Vierailija
20/62 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus vaatii nyt ap:n huomion. Tulevan lapsen hyvinvointi on jo odotusaikana tottakai mielessä kaiken aikaa ja se on otettava huomioon päivittäisessä elämässä syömisessä, liikkumisessa jne.

Jos tämä jotakuta harmittaa, ei sille asialle mitään voi.

Onnea tulevan vauvasi johdosta! Iloitse niiden kanssa, jotka jakavat ilon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan