Kaveri suuttui, kun kerroin raskaudesta- Hän on lapseton
Kaverini on kärsinyt lapsettomuudesta jonkin aikaa.
No, eilen kerroin hänelle raskaudestani, niin hän suuttui minulle. Kuulema minun olisi pitänyt olla neutraalimpi enkä olisi saanut iloita asiasta. Hän ei olisi mielellään halunnut kuulla edes asiasta.
Ymmärrän, että hän on surullinen, mutta en silti ymmärrä hänen reaktiotaan asiaani kohtaan. En edes ajatellut, etten kertoisi ollenkaan, koska tuleehan se asia kuitenkin selville.
Olen ollut ystäväni tukena aina, mutta hän ei arvosta minun asioitani yhtään.
Jätänkö ystävän?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko meille tarkkaan, miten kerroit asiasta?
Sanoin, että ” haluaisin kertoa sinulle yhden suuren asian” ” saamme lapsen ”
ApKuinka olet noin varma että raskaus johtaa lapsen saamiseen?
Voi että joku lapseton voi olla onneton! Ei hyvää päivää!
Ap:n lapsettomalle ystävälle voi olla ihan arkea, ettei kaikki raskaudet johda lapsen saamiseen. Ja sitten ap hehkuttaa saavansa lapsen, vaikkei asiasta mitään varmuutta ole.
mä just en halunnut / uskaltanut julistaa mitään meille tulee lapsi. lähipiirissäkin täysiaikainen kohtukuolema. Kerroin kun vauva oli syntynyt. väärin meni. t. 54
Voihan sitä ilmoittaa olevansa raskaana ja jättää julistamatta että lapsi tulee
Eiköhän lapsettomillakin ole sen verran järkeä, että tajuavat raskauden johtavan lapsen tulemiseen, noin yleensä.
Mä en ymmärrä tätä ajatusmaailmaa, että lapsettomia pitäisi jotenkin suojella muiden lisääntymiseltä, ettei heille vaan tule paha mieli. Joulukorttia lapsen kuvalla ei saisi lähettää, ei puhua omista lapsista, raskaudesta jne. Lapsia ei näköjään saisi olla kenelläkään.
Ei se vaan ole niin, että muiden lapset ovat lapsettomilta pois! Kyllä mä olen ihan itse lapseni tehnyt, en riistänyt niitä pois lapsettomuudesta kärsiviltä. Jos katkeruus on tuota luokkaa kun AP:n kaverilla, niin siihen varmasti saa jotain keskusteluapua. Itselle kävi ihan samalla tavalla yhden lapsettoman kaverin kanssa, kun aloin esikoista odottaa. Ja hän myös kertonut yhteiselle tutulle, että toivottavasti mun raskaus on vaikea, päätyy keskenmenoon tai vaihtoehtoisesti lapsi olisi pahasti vammainen, koska "se olisi mulle ihan oikein". On tuo katkera-katri yrittänyt uudelleen fb-kaveriksi jne, mutta eipä kiinnosta enää tuon ihmisen kanssa olla missään tekemisissä.