Kaveri suuttui, kun kerroin raskaudesta- Hän on lapseton
Kaverini on kärsinyt lapsettomuudesta jonkin aikaa.
No, eilen kerroin hänelle raskaudestani, niin hän suuttui minulle. Kuulema minun olisi pitänyt olla neutraalimpi enkä olisi saanut iloita asiasta. Hän ei olisi mielellään halunnut kuulla edes asiasta.
Ymmärrän, että hän on surullinen, mutta en silti ymmärrä hänen reaktiotaan asiaani kohtaan. En edes ajatellut, etten kertoisi ollenkaan, koska tuleehan se asia kuitenkin selville.
Olen ollut ystäväni tukena aina, mutta hän ei arvosta minun asioitani yhtään.
Jätänkö ystävän?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kaveriasi, jos itse intoilit asiasta. Olisit voinut vähän ajatella ja kertoa neutraalisti ilman mitään hehkutusta, tosin eihän semmoin raskaanaolevalta onnistu.
Etkai itsekään tykkäisi, että kaveri hehkuttaisi lottovoittoaan, jos itse asut kadulla?
Ei voi kaikki mennä aina sen surkeammin pärjäävän ehdoilla. Ei se ole mikään kaverisuhde. Ja tämä tulee ihmiseltä, joka on ollut sillä huonosti pärjäävällä puolella. Tajuan kuitenkin tasapuolisuuden periaatteen ja sen, ettei omat tragediat mene aina toisten onnen edelle.
Kyllä se kuuluu ihan käytöstapoihin ettei veistä käännetä haavassa. Eli tässä tilanteessa neutraali ilmoitus raskaudesta ja sitten muihin puheenaiheisiin. Ystävyyssuhteisiin kuuluu, että keskustellaan asioista, jotka kiinnostavat molempia osapuolia ja joista on molemmille ok puhua. Se nyt on selvää, että ystävää tuskin ap:n raskaus suuremmin kiinnostaa ja siksi ap voikin iloita siitä sitten jonkun toisen ystävän kanssa. Ystävyyssuhteetkin vaativat tilannetajua.
Ei kiinnostakaan. Kaikki pyörii aina ystäväni ympärillä. Sen olen huomannut. En tarvitse ystävää, jota ei kiinnosta raskauteni. Onneksi muut ystävät ovat iloisia puolestani.
Ystäväni oli poistanut minut sosiaalisesta mediakontakteista vauvauutisen jälkeen . Kertoo jotain hänestä. No, eipä tarvitse enää häntä nähdä.
ApHän ei mitä ilmeisemmin halua myöskään nähdä sinua edes somessa. Enkä kieltämättä yhtään ihmettele.
Meneekö veikkaus oikein, jos sanon, että olet lapseton?
No sanotaan että et hirveän hyvä ole veikkaamaan, joten jätä se suosiolla muille.
Arvasin. Veikkaukseni meni oikein. Huomaa kyllä kauas tuon edellisen kommenttisi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kaveriasi, jos itse intoilit asiasta. Olisit voinut vähän ajatella ja kertoa neutraalisti ilman mitään hehkutusta, tosin eihän semmoin raskaanaolevalta onnistu.
Etkai itsekään tykkäisi, että kaveri hehkuttaisi lottovoittoaan, jos itse asut kadulla?
Ei voi kaikki mennä aina sen surkeammin pärjäävän ehdoilla. Ei se ole mikään kaverisuhde. Ja tämä tulee ihmiseltä, joka on ollut sillä huonosti pärjäävällä puolella. Tajuan kuitenkin tasapuolisuuden periaatteen ja sen, ettei omat tragediat mene aina toisten onnen edelle.
Kyllä se kuuluu ihan käytöstapoihin ettei veistä käännetä haavassa. Eli tässä tilanteessa neutraali ilmoitus raskaudesta ja sitten muihin puheenaiheisiin. Ystävyyssuhteisiin kuuluu, että keskustellaan asioista, jotka kiinnostavat molempia osapuolia ja joista on molemmille ok puhua. Se nyt on selvää, että ystävää tuskin ap:n raskaus suuremmin kiinnostaa ja siksi ap voikin iloita siitä sitten jonkun toisen ystävän kanssa. Ystävyyssuhteetkin vaativat tilannetajua.
Ei kiinnostakaan. Kaikki pyörii aina ystäväni ympärillä. Sen olen huomannut. En tarvitse ystävää, jota ei kiinnosta raskauteni. Onneksi muut ystävät ovat iloisia puolestani.
Ystäväni oli poistanut minut sosiaalisesta mediakontakteista vauvauutisen jälkeen . Kertoo jotain hänestä. No, eipä tarvitse enää häntä nähdä.
ApHän ei mitä ilmeisemmin halua myöskään nähdä sinua edes somessa. Enkä kieltämättä yhtään ihmettele.
Onpas katkera kommentti. Kateus ja katkeruus paistaa kommenttisi läpi kilometrien päähän.
Aika neutraali toteamus tuo kyllä oli, että ilmiselvästi ja hyvin ymmärrettävästi et nyt ole kiinnostuksen kohteena. Se täytyy vain niellä.
Olisiko normaalia leuhkia ystävälle suorittamallaan maratonilla, kun ystävä on juuri halvaantunut?
Älä välitä.Ottakoon yhteyttä jos ottaa.
Minulla on myos tammoinen ystavatar. Han oli eronnut ja suuttui kun kerroin olevani raskaana. Hanta ei kiinnosta minun asiat ja suurin huoli oli hanella etta nyt sinulla ei ole aikaa minulle kun sinulla on lapsi. Annoin hanen suuttua ja olla vihainen. En muutenkaan saa tasta ystavyydesta yhtaan mitaan. Olen myos kertonut hanelle etta han on melko itsekas. Joskus han kysyy kuulumisia naon vuoksi mutta kun kerron han ei juuri vaivaudu kommentoimaan mitaan mika paljastaa suhteemme yksipuolisuuden.
Kun vauvani oli 6 kuukautta vanha han otti taas kontaktia. Olen aina tiennyt etta han tarvitsee minua enemman kuin mina hanta. Todennakoisesti ystavasi tarvitsee sinua enemman kuin sina hanta. Anna hanen olla vihainen ja jos ottaa yhteytta voit paattaa haluatko jatkaa ystavyytta.
Kuuluuko kaverisikin niihin, jotyka eivät osaa käsitellä varsinkaan positiivisia tunteita. Peittävät sitten osaamattomuutensa suuttumukseen. Tulee mieleen oma äitini, joka oli kykenemätön käsittelemään useimpia tunteita. Kun olisi pitänyt iloita tai lohduttaa, niin hän alkoi rähistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko meille tarkkaan, miten kerroit asiasta?
Sanoin, että ” haluaisin kertoa sinulle yhden suuren asian” ” saamme lapsen ”
Ap
Kuinka olet noin varma että raskaus johtaa lapsen saamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuinka olet noin varma että raskaus johtaa lapsen saamiseen?
Ei tietenkään, mutta mitä pitäisi sanoa? katkera kommentti . Harmi vaan, että ilkeilysi ei tuota tulosta. Minä suhtaudun asioihin positiivisesti. Jos rupeaisin negatiivisesti ajattelemaan, että menetämme lapsen, niin aika ikävä raskaus tulisi. Mikään ei ole varmaan ja jokainen ihminen ymmärtää sen, mutta se ei tarkoita etteikö voisi olla onnellinen. Olen jo pitkällä raskaudessani, joten aika varmaa tämä on. Vaikkei sinulla ole lapsia/ et pysty saamaan, niin kannattaa muuttaa asennetta. Ilkeilyllä teet vain itsellesi hallaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että joku lapseton voi olla onneton! Ei hyvää päivää!
Ja kohta on perässä liuta perättömiä lasuja....
Vierailija kirjoitti:
Kuulin toiselta ystävältä , että tuo kyseinen ystävä oli sanonut tuolle toiselle ystävälleni , että toivoo, että raskauteni olisi vaikea.
Ap
Mielenkiintoisia ystäviä sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta mitä pitäisi sanoa? katkera kommentti . Harmi vaan, että ilkeilysi ei tuota tulosta. Minä suhtaudun asioihin positiivisesti. Jos rupeaisin negatiivisesti ajattelemaan, että menetämme lapsen, niin aika ikävä raskaus tulisi. Mikään ei ole varmaan ja jokainen ihminen ymmärtää sen, mutta se ei tarkoita etteikö voisi olla onnellinen. Olen jo pitkällä raskaudessani, joten aika varmaa tämä on. Vaikkei sinulla ole lapsia/ et pysty saamaan, niin kannattaa muuttaa asennetta. Ilkeilyllä teet vain itsellesi hallaa.
Hieman huonosti muotoilin kommenttini. Mietin lähinnä ystäväsi kantaa asiaan. En tiedä miksi oletit, ettei minulla ole lapsia, mutta se nyt ei tähän keskusteluun liity. Voisit hieman omaakin asennettasi korjata etkä tuommoisia oletuksia ladella. Tämä oli keskustelu sinun ystävästäsi ja sinä haukut vastaajien asenteita?
Mulla sama mutta toisinpäin. :( Pelkäsin kertoa raskaudesta koska olin eronnut ja sen jälkeen deittaillut ja yksi juttu syveni huomaamatta. Kerroin kun vauva syntyi, pelkäsin tosi paljon vauvan menetystä. Edellisellä tapaamisella ei huomannut mitään vaikka mahaa jo oli. No, hän ei ole halunnut enää nähdä. lapsi jo vuoden. ystävän lapsettomuutta jo melkein 10v takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n lapsettomalle ystävälle voi olla ihan arkea, ettei kaikki raskaudet johda lapsen saamiseen. Ja sitten ap hehkuttaa saavansa lapsen, vaikkei asiasta mitään varmuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n lapsettomalle ystävälle voi olla ihan arkea, ettei kaikki raskaudet johda lapsen saamiseen. Ja sitten ap hehkuttaa saavansa lapsen, vaikkei asiasta mitään varmuutta ole.
mä just en halunnut / uskaltanut julistaa mitään meille tulee lapsi. lähipiirissäkin täysiaikainen kohtukuolema. Kerroin kun vauva oli syntynyt. väärin meni. t. 54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä just en halunnut / uskaltanut julistaa mitään meille tulee lapsi. lähipiirissäkin täysiaikainen kohtukuolema. Kerroin kun vauva oli syntynyt. väärin meni. t. 54
Voihan sitä ilmoittaa olevansa raskaana ja jättää julistamatta että lapsi tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaus vaatii nyt ap:n huomion. Tulevan lapsen hyvinvointi on jo odotusaikana tottakai mielessä kaiken aikaa ja se on otettava huomioon päivittäisessä elämässä syömisessä, liikkumisessa jne.
Jos tämä jotakuta harmittaa, ei sille asialle mitään voi.
Onnea tulevan vauvasi johdosta! Iloitse niiden kanssa, jotka jakavat ilon :)
Ei raskaus mitään 24/7 huomiota vaadi 😂
Ei varmaan "vaadi".
Olin kyllä tietoinen odottamastani vauvasta kaiken aikaa.
Ruuan hankinnassa ja syömisessä lievän huonovointisuuden ja herkistyneen makuaistin vuoksi ( ei suolaa, ei mausteita), liikunnassa, autoilussa; nukkuessa, kun vilkas sikiö käytti virtsarakkoa potkupallona jne.
Raskauksista nautin, ihoni voi hyvin, hiukset rehottivat. Juuri ne lasten liikkeet kohdussa olivat niitä raskauden kiehtovia puolia, joita jäi kaipaamaan. - Olivat kaikki neljä vilkkaita ja eläväisiä :)
24/h olin raskaana, todella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No niin, siinähän se ratkaisu tuli, ei tarvitse provota tämän enempää.
Seuraava yritys.
Mun tiskialtaallakin on parempia provoja.
Kumpikaan ystävistä tuskin täsdä kohtaa kaipaa puolustajaa. Ihan hyvin he molemmat osaavat pitää puolensa vaikkakin vähän eritavalla ilmaisevakin että eivät enää jatkossa ystäviä halua keskenään olla.