Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen väärin? (rintaliiviostoksilla)

Vierailija
03.03.2019 |

Osaisiko joku kokeneempi kertoa mikä mun rintaliivien valinnassa aina menee pieleen? En haluaisi mennä liiviliikkeeseen kysymään apua kun tuntuu että sitten pitäisi sieltä ostaakin ne rintsikat.

Rintani ovat sellaiset noin B-75 kokoiset.
Ongelma on, että liivien kuppiosa törröttää jos en seiso hartiat aivan suorassa.
Kuppi ei vaikuta kuitenkaan liian suurelta vaan enemmänkin niin että kupit ovat liian kaukana toisistaan ja olkaimet lähtevät liian ”kainalosta”.
Ja matka rintojen välistä olkaimeen olisi ikäänkuin liian pitkä. Ja kuppien välissä oleva kangaspätkäkin lisää tätä pituutta.
Jos makaan kyljellään, toinen tissi ei yletä kuppiin asti.
Pienemmät koot taas puristavat. En ole edes löytänyt A-kupin liivejä isommalla ympäryksellä. Kaikki A-kupin liivit ovat aivan liian pieniä.
Missä vika?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso ympärysmitta (pienessä mitassa kupit lähekkäin, isossa kaukana), liian löydät olkaimet ja väärä malli.

Balconette mallissa olkaimet liian kaukana (”hartian ulkoreunalla”) katso malli jossa olkaimet lähtee kupin keskeltä eikä kupin reunalta. Varsinkin jos ei ole pyöreät lihaksikkaat olkapäät niin olkaimet luisuu väärässä mallissa.

Kokeile siis 70C, malli jossa olkaimet EIVÄT ole reunoilla, kiristä olkahihnoja tarpeeksi.

Vierailija
2/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexissä hyviä eri malleja

https://www.lindex.com/m/fi/bra-guide/

Kts esim malli desire, sen tyyppistä pitäisi etsiä, olkaimetxeivät lähde kainaloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diva-malli hyvä myös

T. Sama

Vierailija
4/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lindexin laskuri on hyvä! Huomasin että mulla ollut ihan väärä koko, 2 kuppikokoa liian pieni. Ikä muuttanut rintoja, oon ahtautunut 75c kokoon kun se on ollut ”aina”, oonkin 80e... liiviostoksille siis.

Vierailija
5/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainoastaan toiminut urheiluliivit.

Muut normaalit rintsikat ei vaan ota istuakseen, vaikka kuinka kokeilisi erillaisia :( 

Vierailija
6/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö topattuja liivejä?

Vierailija
7/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tosiaan käytät ympärysmitaltaan liian isoja liivejä ja vääriä malleja. Mene suosiolla alan liikkeeseen. Jos sieltä löytyy hyvät liivit, niin kaipa ne haluatkin ostaa. Mukavat rintaliivit ovat aina hintansa väärtti!

Vierailija
8/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä et mene sinne kauppaan kysymään neuvoa, josta aiot liivisi ostaa? En ihan tajunnut ongelmaasi, mutta liivejä on eri mallisia ja kaikki eivät vain sovi kaikille vaikka koko olisi oikea. Osa merkeistä/malleista sopii paremmin kainalotissisille ja osa sitten sellaisille, joilla rinnat ovat keskemmällä. Oisko sulla tällaiset keskemmällä olevat rinnat? Sovita eri merkkejä, malleja ja laajasti rinnakkaiskokoja. Netti on pullollaan laskureita kokoihin ja rinnakkaiskokotaulukoita.

Vierailija
9/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä.

En käytä topattuja liivejä enkä balconetteja. Ne saa tissit näyttämään omaan silmääni utareimaisilta. Olen ostanut sellaisia ”normiliivejä”, onko ne sitten t-paitaliivit nimeltään?

Ap

Vierailija
10/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi lindexin laskuri on hyvä! Huomasin että mulla ollut ihan väärä koko, 2 kuppikokoa liian pieni. Ikä muuttanut rintoja, oon ahtautunut 75c kokoon kun se on ollut ”aina”, oonkin 80e... liiviostoksille siis.

Liian isoja ympäryksiä ja pieniä kuppeja yrittää myydä, niin kuin suurin osa ketjuliikkeiden laskureista. Mulle ei 76/102 mitoilla tuolta löydy kokoa, mutta ympärys olisi ainakin liian iso noiden taulukossa.

Vierailija
11/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

* tämä lukija ainakin lähtee välittömästi peilin eteen tarkastamaan, olenko mä kainalo- vai keskitissit. 😅

Tänxx!

Vierailija
12/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

75b / 75c on sellainen standardikoko, kun ei uskalleta kokeilla esim. 60d tai 65 dd.

Kannattaa kokeilla, voi yllättyä.

Ps. D ei = törkeet daisarit

Vierailija
13/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti liian iso ympärys sekä liian pieni kuppi. Nämä ovat ainoat asialliset nettilaskurit

https://www.lumingerie.fi/rintaliivien-kokotaulukko-kokolaskuri

https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Rinnan sekä liivinmalli tietenkin vaikuttaa miten liivi istuu. Opiskele täältä perusjutut joiden ymmärtäminen auttaa löytämään hyvät liivit

https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/wiki/beginners_guide

Vierailija
14/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tosiaan käytät ympärysmitaltaan liian isoja liivejä ja vääriä malleja. Mene suosiolla alan liikkeeseen. Jos sieltä löytyy hyvät liivit, niin kaipa ne haluatkin ostaa. Mukavat rintaliivit ovat aina hintansa väärtti!

Ne alan liikkeiden myyjät yrittää väkipakolla myydä väärää kokoa ja huonosti istuvaa mallia. Koettu on. Pitäisi muka ostaa niin kireät liivit että hengittäminen sattuu, ja ne ei suostu uskomaan kun sanon että malli on huono ja kaarituki pistää rintalihakseen. Mieluummin menee itse kokeilemaan eri malleja ja kokoja ja kokeilee mikä tuntuu päällä parhaalta.

PS: liiviliikkeissä kokomerkinnät on usein ihan erilaiset kuin muissa vaatekaupoissa, mistä syntyy illuusio että ihminen on ostanut väärän kokoisia liivejä ennen kuin tulee "alan liikkeeseen"

Vierailija
15/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne alan liikkeiden myyjät yrittää väkipakolla myydä väärää kokoa ja huonosti istuvaa mallia. Koettu on. Pitäisi muka ostaa niin kireät liivit että hengittäminen sattuu, ja ne ei suostu uskomaan kun sanon että malli on huono ja kaarituki pistää rintalihakseen. Mieluummin menee itse kokeilemaan eri malleja ja kokoja ja kokeilee mikä tuntuu päällä parhaalta.

PS: liiviliikkeissä kokomerkinnät on usein ihan erilaiset kuin muissa vaatekaupoissa, mistä syntyy illuusio että ihminen on ostanut väärän kokoisia liivejä ennen kuin tulee "alan liikkeeseen"

Millä lailla erilaiset?

Vierailija
16/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös kokemus, että liiviliikkeessä yritetään myydä ihan hullun pieniä ympärysmittoja ja isoja kuppikokoja... sillä seurauksella osin, että kaikki liiviliikkeistä ostamani ovat kyllä näyttäneet hyvältä, mutta olleet niin saamarin epämukavat että vain juhliin viitsii laittaa. Jos sovitustilanteessa asiasta on sanonut, niin aina on vakuutettu että kuuluu olla napakka ja pian tottuu. No en tottunut, 3 kertaa menin samaan halpaan ennen kuin uskoin että ammattilaisiin ei kannata tässä asiassa liikaa luottaa.

Parhaita itselläni ovat Marks & Spencerin perusliivit. Aloittajalle varmaan tarttisi tosiaan olla pienempi ympärys ja isompi kuppi, ehkä full cup mallinen jossa olkain lähtee keskeltä eikä kupin laidasta. Nämä toimii itselläni kun oli hieman samaa ongelmaa (mulla on isommat rinnat, jotka herkästi pullahti kupista ulos keskelle ennen, kun käytin väärän mallisia liivejä).

Vierailija
17/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian isoja ympäryksiä ja pieniä kuppeja yrittää myydä, niin kuin suurin osa ketjuliikkeiden laskureista. Mulle ei 76/102 mitoilla tuolta löydy kokoa, mutta ympärys olisi ainakin liian iso noiden taulukossa.

Mun koko olisi Lindexillä tuon laskurin mukaan 75E. No ei varmasti ole. On kokeiltu Lindexin liivejä. Kuppi on liian pieni ja 75 kiipeää niskaan. Oikea koko on 70G, mutta tällaista ihmettä ei Lindexillä myydä. Osa laskureista ehdottaa esim. 60I:tä niin se ei kuitenkaan sovi ollenkaan, koska ympärysmitta ei mene kiinni ja kuppi on liian iso. Kuten ei myöskään 65H, jossa ympärys puristaa liikaa vaikka kuppi on hyvä. Mulla rintamitan massasta standardia enemmän on siis selän puolella eikä rinnan. 😁

Vierailija
18/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rinnat pysyy kupissa kun kurottaa käsillä lattiaa se kuppi riittää.

Rinnanympärys taas ok jos keskimmäinen hakanen on kiinni. Säädä olkaimet oikealle korkeudelle.

Jos maatessa kuppi karkaa niin liivit on liian pienet eikä isot. Liian isot liivit kasaantuu rintojen eteen! Tämä siis tapahtuu kun laihtuu -kun vaikka imetyksen jälkeen rinnat pienentyneet ja liivit käy isoiksi. Silloin siis liiviä on liikaa ja se pakkaantuu tuohon huonosti. Jos liivit on ahtaat, ne karkaa!

Valtaosa naisista ostaa itselleen juuri väärin näin päin. Koska ajattelee että ostaa pientä kokoa koska pitää itseään hoikkana, ja ihmetellään miksi se vaate ei ole siinä keholla nätisti vaan puristaa ja kiristää.

Vierailija
19/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kokemusta siitä, että alan liikkeessä myydään niin saakelin tiukalla ympäryksellä, että liivit jäävät lopulta käyttämättä. Joo, olikin kiva maksaa 70 e liiveistä, jotka homehtuvat kaapissa. Yksiä käytin just eilen baari-iltana. Koko illan vaivasivat ja kun lopulta pääsin niistä kotona eroon, oli syvät, kipeät painaumat pitkin poikin. Olen pari kertaa koittanut sitten jossain lindexillä, mutta kun ei ole mitään käryä, mistä koosta edes lähtisi liikkeelle, niin siinä on tullut vain hiki ja paha mieli.

Onneksi urheiluliivejä on ihan nättejäkin. Niillä mennään.

Vierailija
20/21 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rinnat pysyy kupissa kun kurottaa käsillä lattiaa se kuppi riittää.

Rinnanympärys taas ok jos keskimmäinen hakanen on kiinni. Säädä olkaimet oikealle korkeudelle.

Jos maatessa kuppi karkaa niin liivit on liian pienet eikä isot. Liian isot liivit kasaantuu rintojen eteen! Tämä siis tapahtuu kun laihtuu -kun vaikka imetyksen jälkeen rinnat pienentyneet ja liivit käy isoiksi. Silloin siis liiviä on liikaa ja se pakkaantuu tuohon huonosti. Jos liivit on ahtaat, ne karkaa!

Valtaosa naisista ostaa itselleen juuri väärin näin päin. Koska ajattelee että ostaa pientä kokoa koska pitää itseään hoikkana, ja ihmetellään miksi se vaate ei ole siinä keholla nätisti vaan puristaa ja kiristää.

Ostaessa liivien pitää olla sopivat uloimmassa hakasessa. Ajan mittaan liivi löystyy ja silloin siirrytään sisempiin hakasiin. Kasaantuu rintojen eteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän