Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen käy päiväkaljoilla?

Vierailija
03.03.2019 |

Sunnuntaisin?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki-Vantaan Oak Barrellissa istuu kaljalla porukkaa ihan ihme aikoihin. Kai se reissuunlähtökalja on niin tärkee, riippumatta, lähteekö lento klo 7.30 vai klo 18.

Vierailija
22/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki-Vantaan Oak Barrellissa istuu kaljalla porukkaa ihan ihme aikoihin. Kai se reissuunlähtökalja on niin tärkee, riippumatta, lähteekö lento klo 7.30 vai klo 18.

Ja mikä ongelma? Jos teen 40-50 tuntia töitä viikossa ympäri vuoden ja lähden kerran vuodessa reissuun, niin kuuluuko minun jättää kalja ottamatta, jos lento lähtee aamulla klo 10:00?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn päiväkaljalla, koska silloin tunnelma on neutraali. Eli ei ryyppäämistä, juhlintaa ja pariutumista, kuten iltaisin. 

Olen sesonkiyrittäjä, kesäisin töissä 4kk putkeen ilman vapaapäivää. Sesongin ulkopuolella käyn kaljalla silloin kun huvittaa.  Viikonpäivällä ei ole väliä, koska en elä säännösten ja odotusten mukaisesti näissä asioissa. Tiedän ihmisiä jotka käy aina baarissa vain lauantaina juhlimassa, koska se on se biletyspäivä. Minä käyn baarissa silloin kun minulla on biletyspäivä. Joskus se osuu sunnuntaille.

Vierailija
24/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jolla on päivällä aikaa. Itse joskus nuorempana kävin, ja siinä on ihan oma erityinen tunnelmansa. Ei kaikkien tarvitse mennä baariin vain perjantai-iltana!

Suomi on sääntöjen maa. Jos teet jotain (kirjoittamattomistakin) säännöistä poikkeavaa, sinua paheksutaan.

Tuskin sinua kukaan kyttää tai paheksuu. Kunhan kuvittelet. Taidat ite olla kyylä ja siitä kumpuaa toi sun epävarmuutesi. Kippis🍻

Vierailija
25/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten määritellään päiväkalja?

Puolen päivän aikaan tai aiemmin ensitöikseen oluella oleva on ihan varmasti alkkis, joka loiventaa edellisillan olojaan.

Jos neljän aikaan iltapäivällä töiden jälkeen käy ottamassa yhden oluen, kun odottaa junaa tai bussia kotiin, onko se vielä päiväkalja?

Mikä he*vetti siinä kellonajassa on niin tärkeää? Eikö joskus voi rikkoa edes vähän rutiineja ja ottaa yhden tuopin klo 13? Mikä siinä niin pelottaa?

Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole, ap nyt vain sattui kysymään asiaa. Itse uskon, että varhaisen oluen nauttii todennäköisemmin alkkis kuin "tavis". Voi se olla taviskin, mutta harvemmin kai kukaan kesken työpäivän tai ennen töihin menoa ottaa sitä yhtäkään. Siksi päiväkalja viittaa vähintäänkin lomalaiseen tai työttömään.

Vierailija
26/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista parasta on aamukaljat, niihin ei niuho väestönosa kykene ollenkaan, joten on vaan hyvää seuraa, toiseks parasta on päiväkaljat, ja sitten vasta iltakaljat, kun silloin on kaikki amatöörit liikenteessä, sitäpaitsi illalla alkaa helposti väsyttämään.

Vierailija
27/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jolla on päivällä aikaa. Itse joskus nuorempana kävin, ja siinä on ihan oma erityinen tunnelmansa. Ei kaikkien tarvitse mennä baariin vain perjantai-iltana!

Suomi on sääntöjen maa. Jos teet jotain (kirjoittamattomistakin) säännöistä poikkeavaa, sinua paheksutaan.

Tuskin sinua kukaan kyttää tai paheksuu. Kunhan kuvittelet. Taidat ite olla kyylä ja siitä kumpuaa toi sun epävarmuutesi. Kippis🍻

En ole kyylä ja otan milloin hyvältä tuntuu. Kippis vaan. Ihmettelen porukan kommentteja, että vain tiettyyn kellonaikaa voi ottaa oluen. Todella ahdasmielistä ja rutinoitunutta jengiä.

Vierailija
28/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokailen aina mieluummin päivällä tai illalla. 

Miks pitäis kupata baarissa joskus klo 23 jälkeen?

Meen mieluummin nukkumaan.

Vierailija
29/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vasta nyt tajusin että on oikeasti olemassa ihmisiä jotka luulee että alkoholia kuuluu tai ei kuulu ottaa kellonajoista riippuen. LOL. 

Vierailija
30/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä ongelma? Jos teen 40-50 tuntia töitä viikossa ympäri vuoden ja lähden kerran vuodessa reissuun, niin kuuluuko minun jättää kalja ottamatta, jos lento lähtee aamulla klo 10:00?

Ei pidä jättää ottamatta eikä ole ongelmaa. Voi hemmetti, eikö tästä aiheesta saa nyt muka keskustella ollenkaan, vai pitääkö jokaisen kommentin olla ylistävä?

Vierailija
31/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se kaljan juominen liittyy reissuun lähtöön?? Siis onko tämä joku sääntö että matkustaa saa vaan pikkupöhnässä vai miten ihmeessä nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa?

Vierailija
32/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten määritellään päiväkalja?

Puolen päivän aikaan tai aiemmin ensitöikseen oluella oleva on ihan varmasti alkkis, joka loiventaa edellisillan olojaan.

Jos neljän aikaan iltapäivällä töiden jälkeen käy ottamassa yhden oluen, kun odottaa junaa tai bussia kotiin, onko se vielä päiväkalja?

Mikä he*vetti siinä kellonajassa on niin tärkeää? Eikö joskus voi rikkoa edes vähän rutiineja ja ottaa yhden tuopin klo 13? Mikä siinä niin pelottaa?

Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole, ap nyt vain sattui kysymään asiaa. Itse uskon, että varhaisen oluen nauttii todennäköisemmin alkkis kuin "tavis". Voi se olla taviskin, mutta harvemmin kai kukaan kesken työpäivän tai ennen töihin menoa ottaa sitä yhtäkään. Siksi päiväkalja viittaa vähintäänkin lomalaiseen tai työttömään.

Hups!

Kaikista duuneista jo 30% on vuorotöitä...eikä mitään 8-16 arkea...

Vierailija
33/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dokailen aina mieluummin päivällä tai illalla. 

Miks pitäis kupata baarissa joskus klo 23 jälkeen?

Meen mieluummin nukkumaan.

Juuri näin.

Oikea-aikaisesti aina viikonloppu-iltana juova ei koe mitenkään outona sitä että valvoo kl.04.30 aamuyöhön asti ja kittaa sisuksiinsa viinaa.

Minusta se on oikein huono ajankohta ja rytmi juoda.

Vierailija
34/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikin joku päivä mennä. Edellisestä kerrasta on melkein vuosi. Mutta jos alkoholistiksi leimattaisiin?

Kuka ehtii kyyläämään?

Vierailija
35/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se kaljan juominen liittyy reissuun lähtöön?? Siis onko tämä joku sääntö että matkustaa saa vaan pikkupöhnässä vai miten ihmeessä nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa?

Siten että edellinen postaaja kirjoitti nimenomaan outoina aikoina LENTOKENTÄLLÄ juomisesta. Siten.

Vierailija
36/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se tuoppi maistuu minulle siinä kohtaa, niin sitten se kuuluu siihen reissuun. Ei sen kummempaa. Se ei ole mikään sääntö puolesta eikä vastaan. Siksi kenenkään ei tarvitse ihmetellä kellonajasta riippuen, miksi joku juo tuopin olutta. Se on elämää se. Yhtä hyvin voit mennä päivittelemään kahvilaan, miksi tuota kahvia nyt pitää lipittää ennen reissuun lähtöä.

Vierailija
37/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyylä ja otan milloin hyvältä tuntuu. Kippis vaan. Ihmettelen porukan kommentteja, että vain tiettyyn kellonaikaa voi ottaa oluen. Todella ahdasmielistä ja rutinoitunutta jengiä.

Heh heh, jotkut meistä on rutinoituneempia kuin toiset.

Itse en esim. koskaan käy aamusaunassa, poislukien kylpyläreissut. Enkä pese ikinä hiuksia aamuisin, vaan aina iltaisin. Jouluna teen kaikki perinteiset kuviot tiettyyn aikaan. Olen kai sitten ihan muumio. Oluen juonnin aika on illalla, kun ei tartte enää lähteä mihinkään.

Mulle on ihan sama, mihin aikaan kukakin mitäkin tekee, kunhan ei mene kännissä töihin eikä auton rattiin.

Vierailija
38/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten että edellinen postaaja kirjoitti nimenomaan outoina aikoina LENTOKENTÄLLÄ juomisesta. Siten.

Niin ja minä kysyn miksi siellä lentokentällä pitää juoda. Olen käynyt kymmenillä kentillä ja hyvin harvoilla edes on samanlaista "juottolameininkiä". Alkoholia juodaan ehkä ruoan kanssa joo, mutta vain suomen kentillä näkee ihmisiä VAIN sen alkoholin kanssa "juhlistamassa" matkustamista. Todella omituinen tapa.

Vierailija
39/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei pilaa yöunia, jos juo tarpeeksi aikaisin. Eikä myöskään närästä. Klo 18 ehdoton takaraja alkoholin juonnille ja silloinkin vain pari annosta, korkeintaan kolme. Välttää myös grilli ja taksijonot sekä hirveän älämölön mikä humalaisista lähtee yöaikaan.

Vierailija
40/43 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljoilla en ole koskaan käynyt, mutta päiväviinillä käyn.

Millainen ihminenkö?

-nainen

-46v.

-173 cm

-62 kg

-maisteri

-introvertti

-joogaaja

-kasvissyöjä

-yksinhuoltaja

-kiva

-omaperäinen