Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otapa kantaa mun suhdeongelmaani! Kun me vietetään miehen

Vierailija
24.02.2013 |

kanssa iltaa kotona yhdessä (tarkoituksella siis), mä haluaisin, että se jatkuisi yhtenäisenä sänkyyn ja rakasteluun ja yhdessä nukahtamiseen asti.

Esim. eilen katsoimme leffan, söimme vähän herkkuja ja olimme toistemme kainalossa. Elokuvan jälkeen mies halusi lähteä tupakalle. Hän viipyy siellä min. puoli tuntia, eilenkin melkein tunnin, kun kävelee ajatuksissaan ja saattaa polttaa toisenkin. Yleensä on ainakin tunnin. Siinä ajassa mä ehdin käydä netissä, lukea ja siirtyä jo ihan toiselle vaihteelle, kauas romantiikasta. Eilenkin ehdotin miehelle, että käy nyt ennen leffaa, niin tarvitse enää lähteä ja katkaista iltaa. Ei käynyt. Mä en kuulemma ymmärrä hänen tarpeitaan.

No, tein sitten niin, että kun mies tuli kotiin, kerroin että koska hän lopetti yhteisen illan, olen aika lailla toisenlaisissa tunnelmissa. Kysyin makuuhuoneeseen hankkiutuessa, että haluaako hän jatkaa iltaa yhdessä. Toki halusi. Sanoin, että mun pitää ensin lukea jonkin aikaa, puolesta tunnista toiseen, ja sitten mulla on taas aikaa miehelle. Mies kävi välillä makuuhuoneen ovella kyselemässä, vieläkö haluan lukea. Lopulta hän nukahti sohvalle. Eli ei seksiä. Toivoin, että mies tajuaisi, mitä hän multa odottaa. Ehkä vähän

Niin, pitääkö mun hyväksyä se, että mies pitää taukonsa milloin häntä huvittaa, ja yrittää vire yllä, kunnes miestä huvittaa tulla takaisin? Vai pitääkö miehen ottaa kokonaisuus huomioon ja tajuta, että yhteistä iltaa ja vaimoa ei voi välillä laittaa pauselle?

tajusikin.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 19:55"]

Kysehän ei ole siitä, kuka teki väärin vaan siitä, että jatkoit illan pilaamista olemalla itse lapsellinen. Tietenkään ei ole ok että mies on tunnin pois kun pitäisi olla yhteistä aikaa. Mutta kun mies tuli takaisin, olisit sinä voinut olla aikuinen ja puhua asiasta, jonka jälkeen olisitte yhteisymmärryksessä voineet jatkaa kivaa iltaa. Lapsellisella mököttämisellä tuskin pääsee hyvään lopputulokseen.

[/quote]

Ap kertoi aikaisemmin puhuneensa asiasta ja pyytäneensä että mies ei nyt tekisi niin....

Vierailija
62/78 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 17:11"]

Voi olla jokus vaikeita noi "kahdenkeskeisen ajan" tarkkojen kellonlyömien seuraamiset.. Meillä kumpikin puuhastelee omiaan, ja jos toiselle tulee hellyydenkipeys mutta toisella on lätkämatsi tai hyvä kirja kesken, ei siinä sen kummempaa. Tarpeeks usein kun pussailee ohimennessään, osuu se hyvä yhteinen hetki väistämättä kohilleen :)

Kyllä mäkin nuorempana olin enempi huomionkipeä ja otin kovastikin nokkiini, jos en heti saanut mitä halusin tai ei kaikki mennyt mun suunnitelmien mukaan. Enää en viitsi, on niin vaivalloista! Luonteva fiilis syntyy parhaiten kun ei pingota.

[/quote]

Ai sulle on ihan ok, että kun vietätte aikaa yhdessä, mies häipyy välillä tunniksi pois ja odottaa että sinä olet yhtä romanttinen ja innokas kun hän palaa?

-ap

[/quote]

Eihän tuo sun lainaamasi ottanut kantaa siihen onko miehesi toiminta ookoo. Hän vain kertoi, että heillä ei vietetä pitkiä yhteisiä aikoja ja niitä lyhyitäkin kerjätään kerta toisensa jälkeen, jospa toisellakin joskus tekisi mieli viettää kahdenkeskistä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu, että tässä on ongelmana juurikin tuo tupakointi. Mies tietää, ettei ap hyväksy polttelua ja jotenkin kiusallaan lähtee polttelemaan juuri kriittisellä hetkellä. Asioista ei tässä suhteessa selkeästikään puhuta vaan näytetään tunteet kiusaamalla/härnäämällä. Miksi ihmeessä mies ei voi polttaa vasta seksin jälkeen? Ja varsinkin kun ap on selkeästi sanonut ettei irtoo tupakkahetken jälkeen (vai sanoiko niin että mies ymmärsi?). Tykkääkö mies edes seksistä? Ei mun mies lähtis mihinkään jos tietäis, että sohvalla istuskelun jälkeen olisi tilanne päällä makuuhuoneessa...

Vierailija
64/78 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 20:05"]

Jotenkin tuntuu, että tässä on ongelmana juurikin tuo tupakointi. Mies tietää, ettei ap hyväksy polttelua ja jotenkin kiusallaan lähtee polttelemaan juuri kriittisellä hetkellä. Asioista ei tässä suhteessa selkeästikään puhuta vaan näytetään tunteet kiusaamalla/härnäämällä. Miksi ihmeessä mies ei voi polttaa vasta seksin jälkeen? Ja varsinkin kun ap on selkeästi sanonut ettei irtoo tupakkahetken jälkeen (vai sanoiko niin että mies ymmärsi?). Tykkääkö mies edes seksistä? Ei mun mies lähtis mihinkään jos tietäis, että sohvalla istuskelun jälkeen olisi tilanne päällä makuuhuoneessa...

[/quote]

Seksi on parasta mitä mies tietää. Olen kertonut monesti, että yksin sohvalla istuskelu laskee tehokkaasti tunnelman. Mies haluaa tehdä niin kuin hänestä on mukavinta. Ei hän halua enää sängystä nousta ylös. Siksi mun pitää odottaa. Nyt mä olen kyllästynyt tilanteeseen.  Ja me todellakin puhutaan. Sillä mitä sanon, ei vain ole miehelle merkitystä, koska hän kuulemma tietää itse, miten hänen pitää tehdä. Nyt on hänen vuoronsa joustaa, kun mä olen tehnyt niin jo kauan.

-ap

Vierailija
65/78 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa, että mies sitten on niin kauan siellä tupakalla jos tietää, että ap:n fiilikset laskee. Valitsee siis mielummin pitkän tupakkahetken kuin seksin naisensa kanssa. Kyllä mä ainakin loukaantuisin jos mies ei ymmärrä asiaa. Miksei mies voi käydä pikaisesti tupakalla jos siellä on pakko käydä. Jotenkin tuntuu, että mies on menettämässä kiinnostustaan tai jotain muuta on taustalla...

Vierailija
66/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies itse haluaa laatuaikaa kanssasi, jos meinaa kesken kaiken häippästä puf jonnekin tunniksi, kun tarvitsee "omaa aikaa"? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Eikä ap ole lapsellinen eikä itsekäs, kyllä se peiliin katsomisen paikka on miehellä.

Omissa suhteissa en ole kyllä koskaan pakottanut itseäni seksiin, jos toisen tekemiset kyrpivät ja fiilis menee. Seksi on sidoksissa tunteisiin, hellyyteen ja rakkauteen ja jos toisen naama ketuttaa, en todellakaan myy ruumistani ja ole mikään kassien tyhjentäjä, jos oma fiilis on pilalla. Kyllä ne asiat pitää sopia ja saada hyvä mieli molemmille. Jonkun mielestä tämä voi olla pihtausta, mutta mikään palkaton huora en aio olla, olen tunteva ihminen. Seksi ei ole vain suoritus, vaan yhdistyy moniin muihin positiivisiin ja ihaniin asioihin.

Jos ap puhumalla ei parane, kannattaa yhteisiin iltoihin varautua aina sillä, että mies lähtee lätkimään ja lähteä sitten itsekin esim. jonkun ystävän luona käymään. Parisuhde tarvitsee molempien panostusta ja jos suhteessa on selvä epäsuhta sen välillä, että toinen tarvitsee rajattomasti omaa aikaa, kun taas toinen haluaisi saada hieman enemmän huomiota siltä toiselta, niin homma ei vain toimi. Et vaikuta miltään epätoivoiselta ripustautujalta,  olen itsekin ollut suhteessa, jossa yhteistä aikaa piti järjestämällä järjestää, koska toinen lähti töihin silloin kun minä kotiuduin, kaikki viikonloput hommissa yms. ja todellakin itsekin kilahdin, jos mies lähti kesken yhteisen, vaivalla hankitun illan baariin ryyppäämään kaveriensa kanssa. Noh, hänellä oli päihdeongelma ja suhde kaatui siihen.

Miksi olla parisuhteessa, jos siihen ei halua panostaa? Jos ei kaipaa kuin muutaman hetken läheisyyttä silloin tällöin, muuten haluaa tehdä juuri niitä asioita, mitä haluaa juuri sillä hetkillä, milloin itse haluaa, silloin kannattaa hankkia joku pehmolelu...tai kissa. Ihmissuhteet vaativat panostusta. Kassitkin voi käydä purkamassa johonkin maksulliseen, ei sitä parisuhdetta kannata väen vängällä pitää yllä, jos haluaa olla enemmän itsekseen.

Vierailija
67/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taisi jotakin tajuta. Hän myönsi, että teki/tekee siten, kuin hänestä itsestä on mukavinta. Kysyin, miltä hänestä tuntui odotella, kun vietin ensin omaa hetkeä, ennen kuin aion palata miehen seuraan. Hän sanoi ymmärtävänsä, mitä on multa odottanut. Aika kävi kuulemma pitkäksi ja ärsyttikin ja harmitti, kun hän nukahti. Siitä lohdutin, että eipä olisi ollut mitään enää luvassakaan, mutta aikaisemmin olisi, jos mies olisi päättänyt pitää sitä mainoskatkoaan. Kysyin myös, kenen hän luulee olevan tilanteen voittaja, jos hän ottaa minut ja meidät yhdessä paremmin huomioon. Mies tajusi, että hän on se voittaja. Katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

-ap

Vierailija
68/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Kyllä minusta tuntuu, että todellinen syy ei ole se oma iltahetki tai edes tupakka. Voisihan mies mennä sinne kävelylle seksin jälkeen jos se niin tärkeää on. Luulen että kyse on joko ah niin ihanasta vallan tunteesta, kun voi kontrolloida sinua ja elämääsi, tai sitten siitä, että rakastelu jotenkin pelottaa miestäsi. Niinpä hän sitten keksii tekosyyksi jonkun ihme iltakävelyn, jotta nukahtaisit sillä välin, tai ainakin menettäisit fiilikset. Sitten on muka loukkaantunut tai pettynyt kun seksiä ei olekaan.

Tai sitten seksi on miehelle joka tapauksessa yleensä pettymys, ja kiertää asian sitten tällä tavalla. Ei voi pettyä kun ei sitä olekaan, ja samalla syyn voi kätevästi ikään kuin vierittää vaimolle. Luuletko että näin voisi olla? Onko miehelläsi toiveita, joita et täytä?

Ja jos joku noista pitää paikkansa, voi olla että mies ei edes itse tiedosta sitä. Kyllä normaali halukas mies tulisi todella äkkiä sieltä tupakilta sisään kun housuissa pullottaisi ja tuleva sessio pyörisi mielessä.

Vierailija
69/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 15:14"]

Hei ap.

Kyllä minusta tuntuu, että todellinen syy ei ole se oma iltahetki tai edes tupakka. Voisihan mies mennä sinne kävelylle seksin jälkeen jos se niin tärkeää on. Luulen että kyse on joko ah niin ihanasta vallan tunteesta, kun voi kontrolloida sinua ja elämääsi, tai sitten siitä, että rakastelu jotenkin pelottaa miestäsi. Niinpä hän sitten keksii tekosyyksi jonkun ihme iltakävelyn, jotta nukahtaisit sillä välin, tai ainakin menettäisit fiilikset. Sitten on muka loukkaantunut tai pettynyt kun seksiä ei olekaan.

Tai sitten seksi on miehelle joka tapauksessa yleensä pettymys, ja kiertää asian sitten tällä tavalla. Ei voi pettyä kun ei sitä olekaan, ja samalla syyn voi kätevästi ikään kuin vierittää vaimolle. Luuletko että näin voisi olla? Onko miehelläsi toiveita, joita et täytä?

Ja jos joku noista pitää paikkansa, voi olla että mies ei edes itse tiedosta sitä. Kyllä normaali halukas mies tulisi todella äkkiä sieltä tupakilta sisään kun housuissa pullottaisi ja tuleva sessio pyörisi mielessä.

[/quote]

Ei se ihan noin monimutkaista ole. Ei me olla sovittu, että kolmen vartin päästä seuraa seksiä, mutta onhan se molempien toiveissa. Meillä on pitkä seksihistoria eikä siinä ole mitään jännittämistä. Mies sanoo itsekin olevansa itsekäs ja itsekeskeinen. Miehenhän ie ole tarvinnut tähän asti esittää pettynyttä, koska minä olen kiltisti odotellut.

-ap

Vierailija
70/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene mukaan ulos kävelylle? Ehkä miehesi käy naapurin muijan luona, kun noin kauan viipyilee.

Vierailija
71/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi katsoa leffaa enka lukea kirjoja illalla. Johan sellaisen jalkeen on jo ihan vasynyt.

Vierailija
72/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 19:55"]

Kysehän ei ole siitä, kuka teki väärin vaan siitä, että jatkoit illan pilaamista olemalla itse lapsellinen. Tietenkään ei ole ok että mies on tunnin pois kun pitäisi olla yhteistä aikaa. Mutta kun mies tuli takaisin, olisit sinä voinut olla aikuinen ja puhua asiasta, jonka jälkeen olisitte yhteisymmärryksessä voineet jatkaa kivaa iltaa. Lapsellisella mököttämisellä tuskin pääsee hyvään lopputulokseen.

[/quote]

Eikös nyt ollut tarkoitus nimenomaan alkaa muuttaa tuota tapahtumasarjaa siihen suuntaan, että mies ymmärtäisi miltä hänen toimintansa tuntuu? Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että ilta toisensa jälkeen aina vaan vähän lässyttäisi, ja sitten taas olisi lemmekäs, kun mikään ei muutu? Ap:han sanoi, että puhuttu on.

Vierailija
73/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies mielummin menee tupakalle kuin pillun päälle niin kannattaako tuollaista edes kaivata? 

Arvosta itseäsi ap ja anna ukolle monoa!

T: mies

Vierailija
74/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua noita 67 ja 69:ä. Kun ei vain tajuu...Kannattaako kommentoida jos ei edes ymmärrä mistä puhutaan?

Vierailija
75/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on ihan legendaarinen! LOL

Voithan sä mennä lukemaan nopeasti kun mies häipyy "kävelylleen". Kuka sen on sanonut, että esileikki on yhdessä olemista anyway?! 

Jos noin kovasti polttaa seisooko sillä edes - siis, että turhaako vielä odottelet ROFLOL

Vierailija
76/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 16:19"]

tää on ihan legendaarinen! LOL

Voithan sä mennä lukemaan nopeasti kun mies häipyy "kävelylleen". Kuka sen on sanonut, että esileikki on yhdessä olemista anyway?! 

Jos noin kovasti polttaa seisooko sillä edes - siis, että turhaako vielä odottelet ROFLOL

[/quote]

Tämä on edelleen aikuisten palsta, vailla sinulle hiihtoloma onkin. Mene rakentamaan jokin kiva pikselilinna.

Vierailija
77/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
78/78 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada itsellesi lasi viiniä ja ota suklaata, menee tunti nopeesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan