Ärsyttää tori.fi:ssä ihmiset jotka kysyy että ”onko (tuotteen nimi) vielä myynnissä”
No en minä pitäisi sitä ilmoitusta siellä jos se ei olisi myynnissä huoh.
Ja joo tiedän että siellä on varmaan sellaisia ihmisiä jotka pitää mutta silti miksi pitää erikseen kysyä onko joku myynnissä kun voisi vaan mennä heti asiaan? Kyllä sitten näkee onko se myynnissä, miksi pitää turhaan kysellä ja hidastaa myyntiprosessia kun voisi jo mennä itse asiaan.
Sitten vielä kun näille vastaa niin 9/10 ei enää vastaa tämän typerän tiedustelun jälkeen.
Mutta ainiin kun monet ovat vaan turhia kyselijöitä eikä edes aikeita ostaa argh. En vaan voi käsittää miksi pitää kysellä kun ei ole aikeita ostaa.
Kommentit (30)
Mä kysyn tuollei melkein aina. Koska hyvin usein tuote on jo myyty, mutta ilmoitus on vielä näkyvissä. Sillä tavalla en lataa odotuksiani liian korkealle, ja mielestäni se on myös hyvä tapa rikkoa jäätä ja lähestyä myyjää inhimillisemmin. Mutta kukin tyylillään. M41
Minä en taas ymmärrä näitä ihmisiä, jotka odottavat että ekassa viestissä pitää sitoutua ostamaan ja ilmoittamaan koska voi hakea.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyn tuollei melkein aina. Koska hyvin usein tuote on jo myyty, mutta ilmoitus on vielä näkyvissä. Sillä tavalla en lataa odotuksiani liian korkealle, ja mielestäni se on myös hyvä tapa rikkoa jäätä ja lähestyä myyjää inhimillisemmin. Mutta kukin tyylillään. M41
Voit kysymättäkin tehdä tarjouksen tai tarjoutua ostamaan pyyntihinnalla
Ja kaikki pitäis mitata. Kahvikupin pohjakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan viestin, että saisinko tilinumeron, maksan samantien,koska nouto sopii. Vastauksena tulee, että tuote ei ole enää myynnissä. Arvaa kahdesti, ärsyttääkö.
Toisaalta jos onkin sitten myynnissä, nopeutit kaupantekoa.
Huvikseni kyselen, miksi nostit näin vanhan ketjun ylös? Tästä samasta aiheesta kun on tusina muutakin ketjua, yksi parin kuukauden takaakin.
Kyllä on taas länsimainen ihminen ajettu nurkkaan 😕
Vierailija kirjoitti:
Minä en taas ymmärrä näitä ihmisiä, jotka odottavat että ekassa viestissä pitää sitoutua ostamaan ja ilmoittamaan koska voi hakea.
Miksi otat sitten myyjän yhteyttä, jos et halua tehdä kauppoja?
Yksityiset myyjät ovat yksityishenkilöitä kuten sinäkin - ei palkattuja firman työntekijöitä, jotka tarjoavat unohtumattoman "window shopping" kokemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otat sitten myyjän yhteyttä, jos et halua tehdä kauppoja?
Yksityiset myyjät ovat yksityishenkilöitä kuten sinäkin - ei palkattuja firman työntekijöitä, jotka tarjoavat unohtumattoman "window shopping" kokemuksen.
Tottakai haluan tehdä kauppaa, mutta haluan lisätietoja.
Liian usein myyjät "unohtavat" kertoa tuotteen virheistä ja muista negatiivisista piirteistä, kuvat on otettu tietoisesti vain sieltä paremmalta puolelta jne.
Mielestäni on typerää huutaa heti Ekassa viestissä OSTAN JA HAEN HETI! ja sitten jonkun ovella tai jossain abcn parkkiksella sateessa huomata ettei tuote ole lähellekään sitä mitä ilmoituksessa luvattu.
Esimerkki elävästä elämästä, miksi ostaja kyselee:
Vastasin netissä maksullisen naisen ilmoitukseen. Lähtötiedoissa ollut hieman epäselvä kuva kertoi että kyseessä on hoikka, nätti nuorehko nainen. Koska tarve oli kova, pyysin mimmiä tulemaan heti hotellilleni. Eli en kysellyt sen enempiä vaan sovittiin hinta ja kaupat lukkoon! Tunnin aika sovittiin ja siitä maksoin.
Olen herrasmiehen lisäksi tyhmäkin, joten maksoin tytölle kuitenkin etukäteen, jotta hänen ei tarvitsisi jännittää tapaamista peläten että olisin joku huijari.
Tyttö tuli hotellille, paljastui että myyntikuvaa oli retusoitu isolla kädellä ja livenä painoa oli arviolta sen 15-20kg enemmän.
Sitten alkoi tulemaan näitä "ai niin ei kai sua sit haittaa"- juttuja.
Ei kai haittaa et mul on menkat?
Ei kai haittaa et mä en sit oikein tykkää olla alasti?
Ei kai haittaa et mul on sit aika kiire (tyttö karkasi puolen tunnin kohdalla salaa kun olin suihkussa)
Ei kai haittaa et mä en jaksa ottaa suikkiin enempää ku 2min ku kul särkee päätä?
Jne yms
Jos tätä kokemusta peilataan tähän keskusteluketjun tori-asiaan, niin ostajana mielelläni kuulisin näistä myytävän tavaran rajoitteista ENNEN, kuin teen ostopäätökseen.
Siksi en enää koskaan missään aloita keskustelua sanomalla "ostan tämän".
M52
Useamman kerran tuote on jo myyty torissa kun olisin voinut ostaa. Minusta ihan hyvä tapa ilmoittaa kiinnostuksensa myytävään tuotteeseen. Ei minua ainakaan häiritse.