Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muistatte 80-luvun?

Vierailija
03.03.2019 |

Mä muistan Artekin tuolit, Kaurismäen elokuva trilogiat, isän juppivuodet...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoisaa ja leppoista kesäpäivää joka vaan jatkuu ja jatkuu. Aikuiset töissä, lapset koulussa, vapaa-ajalla aikuiset ja lapset ulkoilemassa. Naapurustossa vieraillaan puolin ja toisin ihan spontaanisti ja suurin huolenaihe tuntuu olevan kaukainen mahdollisuus siitä että joku punaisen napin omaava henkilö käynnistää tilanteen missä jäädään viimeiselle rannalle.

Yleisesti ottaen elämä tuntui silloin olevan paljon vapaampaa ja rennompaa. Mikä sitten on koko totuus? Olin lapsi. Eiköhän elämä ole lähtökohtaisesti lapselle huomattavasti rennompaa kuin aikuiselle?

Vierailija
2/2 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lapsi. Eiköhän elämä ole lähtökohtaisesti lapselle huomattavasti rennompaa kuin aikuiselle?

En usko tuohon ollenkaan. Lapsen pelot ja stressit ovat erilaisia mutta eivät vähäisempiä. Aika kultaa muistot ja siksi ehkä lapsuus- ja nuoruusaikoja ihannoidaan.

Oikeasti kuitenkin monelle esim. yläasteaika/teini-ikä murrosiän kuohuineen on ollut se ahdistavin elämänjakso. Paineita monelta suunnalta, pitää kelvata kavereille, vanhemmille, opettajille... mutta ei vielä vapautta määrätä omasta elämästään.

Tietenkin sitten oma lukunsa ne joilla koti ollut väkivaltainen, päihdeongelmainen tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla