Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi höpsö et mene Pietariin vaikka vain 3.5 tuntia kestää?

Vierailija
03.03.2019 |

Etkö ymmärrä, millainen kulttuuriaarre on tuossa naapurissa? Höpsö.
Seppo, Kiuruvesi

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi 4v sitten ja kovasti olisi tarkoitus mennä. Viisumin hakeminen ja reissun ajoittaminen on vaan se kynnys, ja kun passinkin pitää olla voimassa vielä puoli vuotta sen jälkeen (miksi ihmeessä?). Vaikka eihän se oikeasti niiiiiiin vaikea prosessi ole.

En itsekään menisi esim Intiaan tai arabiemiraatteihin ihmisoikeuksien takia, mutta Venäjälläkään tavallinen kansa EI ole Putin.

Vierailija
22/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan, kuin jatkuu... kirjoitti:

Solidaarisuudesta paikallista pahoin vainottua LGBT-seksuaalivähemmistöä kohtaan en halua kantaa matkailuvaluuttaani sellaisen ihmisoikeuksien mitätöinnin  hyväksyvää yhteiskuntaa hyödyttämään 

Venäjällä on enemmän homobaareja ja yökerhoja kuin Suomessa. Ei näissä ortodoksi maissa ketään kiinnosta jos olet gay, mutta älä tuputa sun sontaa valtaväestölle ja järjestä kekkulointi marsseja. Moni fiksu homo ymmärtää tämän. Antiikin rooma oli samanlainen, ei siellä puhuttu homoudesta, koska tiedettiin että sitä tapahtuu. Siinä ei ole mitään puhuttavaa tai korostettavaa. Homo pyllisti ja hetero veti peppuun antiikin roomassa ja aurinko nousi ja laski seuraavanakin päivänä.

Mutta Putin& knit. saavat kyllä  (edelleenkin) syöttää sitä omaa poliittista sontaansa (kaikesta) valtavaestölle...

(...tai pitäisi kai oikeastaan sanoa, että sille väestön enemmistölle ,jolla EI siellä  ole ja joka EI edusta siellä mitään valtaa )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa venäjää ja englannilla ei pärjää.

Tätä väitettä kuulee, pitääkö paikkansa? 

Vierailija
24/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä ole aika turvatonta varsinkin yksin matkatessa. Korruptoituneet miliisit vaanivat ulkomaalaisia, vaativat nähdä passin ja viisumin minkä jälkeen keksivät hatusta jonkun puutteen ja sakottavat mielivaltaisesti.

Vierailija
25/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- onko Pietarin keskustan kaduilla kerjäläisiä? Ei.

- onko Pietarin metrossa häirikköjä? Ei.

Voit toki itse päättää, onko se hyvä asia, vai koetko miellyttävämmäksi Helsingin suva1tseva1suuden, jossa nistit riehuu metrossa ja spurgut ördää paraatipaikoilla ja pummaajat nykii hihaa (asun Helsingissä).

Vierailija
26/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenhan menny ainakin 30 kertaa,mahtava kaupunki!

Vierailija
27/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa venäjää ja englannilla ei pärjää.

Tätä väitettä kuulee, pitääkö paikkansa? 

Kyllä ja ei. Sanotaanko, et varmasti kuole nälkään, mutta varmasti törmäät aspaan, jolta ei englanti suju. Tietysti aina parempi jos osaat edes kyrilliset aakkoset ja auttavaa venäjää. Loput elekielellä. Mutta on siellä muutkin selvinneet.

Vierailija
28/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeät nähtävyydet olen aikoinani käynyt katsomassa, muuten en Venäjälle matkusta.

Vierailija
29/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siellä ole aika turvatonta varsinkin yksin matkatessa. Korruptoituneet miliisit vaanivat ulkomaalaisia, vaativat nähdä passin ja viisumin minkä jälkeen keksivät hatusta jonkun puutteen ja sakottavat mielivaltaisesti.

Miliisiä ei enää ole, nykyään poliisi. Kun poliisi on lähistöllä, ainakaan itselleni ei tule tarvetta korostaa, että olen ulkomaalainen. On mieluummin vaikka hiljaa sen hetken.

Vierailija
30/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin. Kuvittelin osaavani venäjää.

Aina kun olin saanut tavattua metroaseman nimen oltiin menty kaksi pysäkkiä eteenpäin😑. Aivan toivoton olen kielissä

Vierailija
31/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjäntrollitehdas näkemisen arvoinen. Terveisiä ja pysykääkin poissa palstalta.

Vierailija
32/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun olin saanut tavattua metroaseman nimen oltiin menty kaksi pysäkkiä eteenpäin😑. Aivan toivoton olen kielissä

Käytäppä seuraavan kerran ihan yksinkertaista laskutaktiikkaa. Minun on jäätävä pois esim. neljän pysähdyksen jälkeen. Toimiin myös ruuhkabusseissa maailmalla, kun ei välttämättä ole mitään kuulutuksia, kuten Roomassa.

Vierailija
33/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko pääsit ulos?

Vierailija
34/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vielä mainittava tuohon kieliasiaan, että venäläiset tykkäävät käyttää kaunokirjoitusta, joka taas sitten onkin oma juttunsa. Eli kun osaat lukea tikkukirjaimia, osaat lukea ravintolan nimen, mutta saatatkin saada eteesi kaunolla kirjoitetun menun.

Vierailija
35/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliniin pääsee nopeammin. Siksi.

Vierailija
36/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berliniin pääsee nopeammin. Siksi.

oon varmaan katsonut liikaa saksalaisia dekkareita, kun tulee ekana mieleen graffitit, nuhjuiset aukiot ja epämääräinen porukka. Pitäis varmaan kokeilla.

Vierailija
37/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5? 9,5 tuntia se kestää.

Vierailija
38/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei rysslandiaan saa kuin kilon paloina.

Vierailija
39/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä Pietarin keskustassa ja turistikohteissa tapaa noita ketjun alkupään stereotypioita. Todella siistiä ja turvallista. Rakennukset, puistot pääasiassa hyvin hoidettuja. Myös lähiöt ovat ihan siistejä, mutta sitä neukkutyyliä tietysti. Syö ja juo hyvin erittäin halvalla. Shoppailu yhtä kallista kuin Suomessa. 

Venäjällä on suuri ero rikkaiden suurkaupunkien ja maaseudun välillä. Jos matkustat Venäjän Karjalaan, niin siellä kyllä kohtaat sitä kehitysmaameininkiä sitten. Monet ihmiset elävät vieläkin puumökeissä ilman sähköä ja vettä ja pikkukaupunkien neukkukerrostaloja romahtelee välillä...

Vierailija
40/56 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä menossa ensimmäistä kertaa. Tapaan Pietarista kotoisin olevan kaverini siellä. Muutoin tuskin tulis lähdettyä. Viisumiasioihin on tullut perehdyttyä ja siihen uppoo hyvin rahaa 😬