Miksi höpsö et mene Pietariin vaikka vain 3.5 tuntia kestää?
Etkö ymmärrä, millainen kulttuuriaarre on tuossa naapurissa? Höpsö.
Seppo, Kiuruvesi
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan, kuin jatkuu... kirjoitti:
Solidaarisuudesta paikallista pahoin vainottua LGBT-seksuaalivähemmistöä kohtaan en halua kantaa matkailuvaluuttaani sellaisen ihmisoikeuksien mitätöinnin hyväksyvää yhteiskuntaa hyödyttämään
Venäjällä on enemmän homobaareja ja yökerhoja kuin Suomessa. Ei näissä ortodoksi maissa ketään kiinnosta jos olet gay, mutta älä tuputa sun sontaa valtaväestölle ja järjestä kekkulointi marsseja. Moni fiksu homo ymmärtää tämän. Antiikin rooma oli samanlainen, ei siellä puhuttu homoudesta, koska tiedettiin että sitä tapahtuu. Siinä ei ole mitään puhuttavaa tai korostettavaa. Homo pyllisti ja hetero veti peppuun antiikin roomassa ja aurinko nousi ja laski seuraavanakin päivänä.
Mutta Putin& knit. saavat kyllä (edelleenkin) syöttää sitä omaa poliittista sontaansa (kaikesta) valtavaestölle...
(...tai pitäisi kai oikeastaan sanoa, että sille väestön enemmistölle ,jolla EI siellä ole ja joka EI edusta siellä mitään valtaa )
Vierailija kirjoitti:
En osaa venäjää ja englannilla ei pärjää.
Tätä väitettä kuulee, pitääkö paikkansa?
Eikös siellä ole aika turvatonta varsinkin yksin matkatessa. Korruptoituneet miliisit vaanivat ulkomaalaisia, vaativat nähdä passin ja viisumin minkä jälkeen keksivät hatusta jonkun puutteen ja sakottavat mielivaltaisesti.
- onko Pietarin keskustan kaduilla kerjäläisiä? Ei.
- onko Pietarin metrossa häirikköjä? Ei.
Voit toki itse päättää, onko se hyvä asia, vai koetko miellyttävämmäksi Helsingin suva1tseva1suuden, jossa nistit riehuu metrossa ja spurgut ördää paraatipaikoilla ja pummaajat nykii hihaa (asun Helsingissä).
Olenhan menny ainakin 30 kertaa,mahtava kaupunki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa venäjää ja englannilla ei pärjää.
Tätä väitettä kuulee, pitääkö paikkansa?
Kyllä ja ei. Sanotaanko, et varmasti kuole nälkään, mutta varmasti törmäät aspaan, jolta ei englanti suju. Tietysti aina parempi jos osaat edes kyrilliset aakkoset ja auttavaa venäjää. Loput elekielellä. Mutta on siellä muutkin selvinneet.
Tärkeät nähtävyydet olen aikoinani käynyt katsomassa, muuten en Venäjälle matkusta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös siellä ole aika turvatonta varsinkin yksin matkatessa. Korruptoituneet miliisit vaanivat ulkomaalaisia, vaativat nähdä passin ja viisumin minkä jälkeen keksivät hatusta jonkun puutteen ja sakottavat mielivaltaisesti.
Miliisiä ei enää ole, nykyään poliisi. Kun poliisi on lähistöllä, ainakaan itselleni ei tule tarvetta korostaa, että olen ulkomaalainen. On mieluummin vaikka hiljaa sen hetken.
Menin. Kuvittelin osaavani venäjää.
Aina kun olin saanut tavattua metroaseman nimen oltiin menty kaksi pysäkkiä eteenpäin😑. Aivan toivoton olen kielissä
Venäjäntrollitehdas näkemisen arvoinen. Terveisiä ja pysykääkin poissa palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun olin saanut tavattua metroaseman nimen oltiin menty kaksi pysäkkiä eteenpäin😑. Aivan toivoton olen kielissä
Käytäppä seuraavan kerran ihan yksinkertaista laskutaktiikkaa. Minun on jäätävä pois esim. neljän pysähdyksen jälkeen. Toimiin myös ruuhkabusseissa maailmalla, kun ei välttämättä ole mitään kuulutuksia, kuten Roomassa.
Vierailija kirjoitti:
Joko pääsit ulos?
Se vielä mainittava tuohon kieliasiaan, että venäläiset tykkäävät käyttää kaunokirjoitusta, joka taas sitten onkin oma juttunsa. Eli kun osaat lukea tikkukirjaimia, osaat lukea ravintolan nimen, mutta saatatkin saada eteesi kaunolla kirjoitetun menun.
Berliniin pääsee nopeammin. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Berliniin pääsee nopeammin. Siksi.
oon varmaan katsonut liikaa saksalaisia dekkareita, kun tulee ekana mieleen graffitit, nuhjuiset aukiot ja epämääräinen porukka. Pitäis varmaan kokeilla.
Mua ei rysslandiaan saa kuin kilon paloina.
Ei kyllä Pietarin keskustassa ja turistikohteissa tapaa noita ketjun alkupään stereotypioita. Todella siistiä ja turvallista. Rakennukset, puistot pääasiassa hyvin hoidettuja. Myös lähiöt ovat ihan siistejä, mutta sitä neukkutyyliä tietysti. Syö ja juo hyvin erittäin halvalla. Shoppailu yhtä kallista kuin Suomessa.
Venäjällä on suuri ero rikkaiden suurkaupunkien ja maaseudun välillä. Jos matkustat Venäjän Karjalaan, niin siellä kyllä kohtaat sitä kehitysmaameininkiä sitten. Monet ihmiset elävät vieläkin puumökeissä ilman sähköä ja vettä ja pikkukaupunkien neukkukerrostaloja romahtelee välillä...
Keväällä menossa ensimmäistä kertaa. Tapaan Pietarista kotoisin olevan kaverini siellä. Muutoin tuskin tulis lähdettyä. Viisumiasioihin on tullut perehdyttyä ja siihen uppoo hyvin rahaa 😬
Kävin viimeksi 4v sitten ja kovasti olisi tarkoitus mennä. Viisumin hakeminen ja reissun ajoittaminen on vaan se kynnys, ja kun passinkin pitää olla voimassa vielä puoli vuotta sen jälkeen (miksi ihmeessä?). Vaikka eihän se oikeasti niiiiiiin vaikea prosessi ole.
En itsekään menisi esim Intiaan tai arabiemiraatteihin ihmisoikeuksien takia, mutta Venäjälläkään tavallinen kansa EI ole Putin.