Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen arkun tahtoisit itsellesi?

Vierailija
03.03.2019 |

Näistä kaikenlaisista hautausautojen väriketjuista tuli mieleen miten konservatiivisia palstalaiset ovat arkkujen suhteen? Pitääkö olla valkoinen tupsuilla, tahdotko Ratian puukirstun, vai jotain ihan muuta? Itse ihastuin kun näin hautaustoimiston katalogissa oranssin arkun ja nykyään saa myös omasta valokuvasta verhoilun. Olen kyllä ajatellut että nikkaroisin ja maalaisin ihan itse omani jossain vaiheessa. Kuvituksena kaikkea mistä pidän, eli kirjava siis. Omaisille en ole arvannut kirjavaa ottaa, kun ei ole ollut eläessä puhetta, joten tylsästi valkoisella on silloin menty.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, en halua arkkuun kiitos, en moneen vuoteen. Ja sittenkin mieluummin uurnaan, elimeni saatte viedä ensin jos haluatte.

Vierailija
22/27 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minkäänlaista, haluan tuhkauksen. En halua ruumiini mädäntyvän matojen syöttinä.

Tuhkatessakin pitää olla arkku ja mieluiten puinen, jotta tuhkaus onnistuu hyvin. Suomessa krematoriot eivät ota vainajia vastaan ilman arkkua.

Kyllä ottavat. Mä olen sanonut, että tuupatkaa mut vaikka isoon pahvilaatikkoon. Sen voi siunauksen ajaksi vaikka peittää lakanalla tai muulla kivalla vaatteella.

Hautaustoimistot myös vuokraavat arkkuja, joten pääsee hieman halvemmalla, jos haluaa vainajan tuhkattavaksi. Mutta mulle välttäisi ihan itsetehtykin viritys. Pääsisivät lapset halvemmalla ja ekologisemmin.

En ole kuullutkaan vuokra-arkuista. Mistä niitä voi vuokrayta? Onko sinulla yhteystietoja sellaiseen hautaustoimistoon? Koska kyllä meillä on jouduttu se halvin arkku ostamaan vaikka vainaja on tuhkattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uurnaa ei tarvitse olla omaa. Olen ollut uurnanlaskussa, jossa tuhkat kipattiin hautausmaalla kierrätysuurnasta, sellainen paksua kangasta oleva pussin tapainen taisi olla.

Vierailija
24/27 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin arkku tuhkaukseen ja vuokrauurna tuhkille. Ei siunausta, eikä muutakaan tilaisuutta.

Vierailija
25/27 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman halpa arkku. Ja vaatimaton muistotilaisuus eikä mitään kalliita kukka-asetelmia. Enkä haluaisi äitiäni hautajaisiini, jos kuolisin ennen häntä. Voin jo kuvitella sitä marttyyrirääkkymistä..

Vierailija
26/27 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua perinteisiä hautajaisia vaan minut saa/pitää laittaa suoraan uuniin joten arkulla ei ole väliä. Käy siis joku ekologinen pahvi- ym loota. Ja sitten tuhkat muistolehtoon.

Jos läheiset haluaa muistella niin voisivat vaikka kokata ja syödä yhdessä ja juoda punaviiniä kynttilän valossa. Ei siihen muisteluun mitään pappia, itkuvirsiä ja pönötystä tatrvita.

Aivan samoissa mietteissä minäkin! Olen kirjoittanut lähimmilleni tiedoksi, että halvin mahdollinen arkku tuhkaukseen, tuhkat luontoon (mereen tai muistolehtoon) ja muistotilaisuus (jos kiinnostaa) ihan vaan pizzaa ja punaviiniä kera valokuvien :) Kynttilöitä voi polttaa kotosallakin, ei tarvitse tuoda haudalle/muistolaatalle.

Vierailija
27/27 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin minullekin ja tuhkaus. Siunastilaisuuteen vain mieheni ja kaksi lastamme, ei ketään muita. Tuhkille saavat itse päättää mitä tekevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme