Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako mahatautia sinulla on viimeisen vuoden aikana ollut?

Vierailija
24.02.2013 |

'

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Vierailija
2/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtäkään eikä muillakaan perheessä. Meitä kuusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono käsihygienia, jos on joka vuosi vatsataudissa. Meidän perheessä on yksi tai kaksi vatsataudissa tyyliin kerran vuodessa, mutta ei koskaan koko perhettä. Mutta meillä pestäänkin kädet kun käydään vessassa tai tehdään ruokaa ja muutenkin.

Tuttavaperheessä on koko konkkaronkka vatsataudissa monta kertaa vuodessa, mutta heillä ei todellakaan pestä käsiä ja lapset ronkkii kaikki ruokatarvikkeet paksasine käsineen. Aika epämielyttävää syödä heillä mitään, mutta ei tosin ole koskaan sairastuttu vatsatautiin heillä vierailessakaan.

Vierailija
4/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kolme lasta ja joka vuosi kerran tai pari ainakin vatsatautia...ja meillä jokainen pesee kädet AINA kotiin tullessaan ja ennen ruokailua. Eipä se käsien pesu paljon auta jos pöpöt tarttuu pkssa tai koulussa!

Vierailija
5/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Vierailija
6/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut viimeiseen 20 vuoteen yhtään mahatautia. En ymmärrä miten ihmiset jotka niitä saa, oikein syö ja miten huolehtii hygieniastaan...

Vierailija
7/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään Suomessa yli kymmeneen vuoteen. Yksi turistitauti mikälie oli 7 vuotta sitten ulkomailla.

Vierailija
8/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pari viikkoa sitten. Sitä ennen reilu 2 vuotta sitten. Yleensä joku lapsista tuo sen päiväkodista tai koulusta... Tällä kertaa vanhin muksuista ja mies säästyivät. Mä sain käytännössä pojan oksennukset naamalleni, ja kappas kun parin päivän päästä aloin itse oksentaa... jännä... (Pyyhin kyllä poskenikin käsidesillä, muttei auttanut)

Vierailija
9/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut koskaan mahatauteja! Ja meillä 3 alle kouluikäistä.

Vierailija
10/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut mahatautia ainakaan viimeiseen kymmeneen vuoteen.

Vierailija
11/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, mutta todella lievänä, oksensin kerran ja kävin pari kertaa ruiskumaalaamassa pyttyä. Lapsi oksensi kaksi kertaa, kerran oli vaippa täynnä löysää. Miehellä oli vain vähän vatsakipuja pahoinvointia.

Vierailija
12/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 vatsatautia, 1 ruokamyrkytys

Vierailija
13/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään vastatautia yli 10 vuoteen. Eli viimeksi joskus ala-asteel ollu.

ruokamyrkytys, tai miten ny sanoiis, keliaakikkona väärän ruuan syömisestä tullu kova oksennusreaktio on ollu kyl kesällä.

Vierailija
14/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan viimeiseen 5 vuoteen ei koko perheessä ole vatsatautia ollut. Perheessä äiti, isä, teinit 18 v, 16 v ja 12 v.

Vierailija
15/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Olen ollut vatsataudissa viimeksi 14 vuotta sitten. Lasten vatsataudit eivät ole tarttunut minuun.

Vierailija
16/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista että olis koskaan ollut. Olen 43 v.

Vierailija
17/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alttius saada vatsatauti on pitkälle myös geneettistä. Jotkut saavat sen herkemmin kuin toiset. Joten ennen kuin aletaan pitämään vatsatautia sairastavia epähygieenisinä, kannattaa muistaa että ihmiset ovat erilaisia. Olisi tietenkin ihan mahtava ajatus ajatella, että meillä esimerkiksi tuo meidän yksivuotias osaisi jo olla esimerkiksi hieraisematta silmiään kylä-ja kauppareissun aikana tai laittamatta mitään suuhunsa koska olen hänet niin hyvin kasvattanut, mutta totuus on se, että meillä on miehen kanssa molemmilla synnynnäisesti hyvä vastustuskyky vatsataudeille, ja niin on myös lapsilla.

Vierailija
18/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, eli sama kuin yleensä. Se on poikkeus jos mahatauti iskee, oli Suomessa tai ulkomailla.

Vierailija
19/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista koska viimeksi, on monta vuotta aikaa. Enkä muuten oikeastaan ikinä pese käsiäni. En edes lapsille ruokaa laittaessa. SAavat hyvän vastustuskyvyn :D

Maha on kylläkin vähän väliä kuralla, mutta se johtuu just siitä että masu ei yhtään tykkää karkin ja energiajuoman mättämisestä. Semmosta vedettyään tietää että vessaan on kohta kiire. Mutta vedän silti kun se on hyvää ;)

Vierailija
20/24 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli ilmeisesti lasketaan vatsataudiksi? Siinä tapauksessa kerran. Oksennustaudissa olen ollut viimeksi joskus lapsena. Tosin kuumeen nousun yhteydessä yleensä oksennan mutta se tosiaan johtuu kuumeesta.

Lapset sairastavat vatsataudin yleensä sen kerran vuodessa. Mies on aina säästynyt siltä.