Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täysin erilaiset kiinnostuksen kohteet

Vierailija
23.02.2013 |

Minun mieheni ei ole kiinnostunut kulttuurista, taiteista, historiasta, kirjallisuudesta eikä maailman eri kulttuureista, uskonnoista jne. Minulle nuo asiat ovat henki ja elämä: mielestäni ne antavat ihmiskunnalle sen henkisen sisällön.

Mieheni on äärimmäisen tekninen ihminen, ja ainoa mikä häntä liikuttaa on fysiikkaan, luonnonlakeihin ja tekniikkaan liittyvät asiat.

Miestäni tilanne ei tunnu vaivaavan ollenkaan mutta minua turhauttaa välillä kovasti. Jos haluan puhua mistä tahansa omasta kiinnostuksen kohteestani, joudun aluksi opettamaan hänelle koko asian ja sen taustat. Ja siltikään mies ei kiinnostu. En kai minä voi vaatiakaan häntä kiinnostumaan esim. inkojen historiasta tai hindujen jumaluuksista, mutta toivoisin että hän edes tietäisi asioista jotain, jos tämä nyt on ollenkaan järkevästi sanottu. Itse yritän kovasti oppia uusia asioita jotta voisin osallistua hänen maailmaansa.

Onkohan tällä suhteella toivoa pitemmän päälle? Rakkautta suhteessamme on paljon, ja kolme vuotta jo takanakin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne, paitsi että mies ei ole kiinnostunut tekniikastakaan. Minä meillä vaihdan lamput ja korjaan kaapin ovet. 

Vierailija
2/5 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän, mutta mielestäni aivan naurettava ajatus, että puolison kanssa pitäisi jakaa kaikki elämän alueet. Ehkä, jos kaikki tuo on sinulle "henki ja elämä". Toisaalta, mikset voi jakaa noita alueita elämässäsi jonkun muun piirin kanssa. Ja miehen kanssa parisuhde, perhe, läheisyys, huumori, matkat, arki ja juhla...

Jos nyt lähdet suhteesta, voit löytää samanhenkisen miehen, mutta voi myös käydä niin, että siinä miehessä on paljon sellaista, jonka kanssa parisuhde osoittautuu mahdottomaksi ja kadut. Jos rakkautta on, se on jo paljon. Eri asia sitten, jos todella voit huonosti suhteessasi. Mikset kehitä noita asioita itsessäsi, vaan odotat vastakaikua mieheltäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on toivoa. Juttelet inkakulttuurista jonkun toisen kanssa, käyt museossa ystävättäresi kanssa. Ellei sua todella kiinnosta "miehesi maailma", et opettele kääntämään kerneliä hänen mielikseen. Annat hänelle tilaa nysvätä omia juttujaan, ostat jouluksi lahjakortin verkkokauppa.comiin.

Yhdessä teette niitä juttuja, jotka on molemmista kivoja: laitatte vaikka ruokaa, käytte melomassa, juoruatte yhteisistä kavereista, rakastelette, suunnittelette ensi kesän lomamatkaa.

Ei yhden ihmissuhteen tarvitse täyttää kaikkia tarpeita. Jos saatte toisiltanne tyydyttävästi parisuhdekaman, niin kuin taidatte saada, koska mainitset paljon rakkauden, ei hätää ole. Antakaa toisillenne tilaa olla omanlaisianne, erilaisia.

Vierailija
4/5 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vähän samaa. Meillä on takana 9 vuotta ja kaksi lasta, eikä nämä kiinnostuksenkohteiden erot ole tähän mennessä haitanneet. Nyt ehkä haittaavat. Kun arki on muutenkin raskasta ja yhteinen aika vähissä, niin olisi kiva, että yhteisinä hetkinä edes huvittaisi tehdä samoja asioita, katsoa samoja leffoja tai jutella samoista aiheista.

Vierailija
5/5 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen mies, jota kiinnostaa historia, maan-, luonnon- ja humanistiset tieteet - tekniikasta en älyä hittojakaan.

Nainen jonka kanssa hankin lapset ei näistä piitannut, ja niinpä se suhde tuli tiensä päähän aika pian.

Täysin erilaiset kiinnostuksen aiheet eivät välttämättä pilaa suhdetta, mutta kyllä samanlaisista kiinnostuksista on todella paljon hyötyä parisuhteessa.