Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko tällaiselle pph.lle kysyntää?

Vierailija
23.02.2013 |

Olen aloittamassa yksityisen perhepäivähoitajan hommat ja olen miettinyt sellaista asiaa että markkinoisin itseäni sillä, että tarjoaisin lapsille mahdollisimman puhdasta,lisäaineetonta ruokaa. Pääasiassa luomuruokaa. Vanhemmilla olisi myös valinta, että juoko lapsi rasvallista/rasvatonta maitoa ja käyttääkö lapsi margariinia vai ihan puhdasta voita. Hoitomaksu olisi tietenkin isompi ruuan hinnan takia. Olisikohan asiakkaita nykypäivänä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti on! Missä päin meinasit aloittaa toimintasi, sekin vaikuttaa varmaan jonkin verran (iso city vs. pikkukylä).

Vierailija
2/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että olisi mutta voitko itse vaikuttaa hoitomaksuun, vai maksaisivatko pimeästi erotuksen sinulle?? Maksu hoidosta menee kuntaan joka maksaa hoitajalle palkan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta vaikka täällä mammat vaahtoaatäällä ,että ovat valmiita maksamaan tuollaisista extraa niin ainakin täällä totuus on se ,että vanhemmat ovat valmiita maksamaan juuri sen mikä on pakko, eli max. sen mikä kunnallakin on hintana (täällä käytössä palveluseteli joka tarkoittaa sitä ,että jos hoitajan hinta on max. hinnan 598e/kk/lapsi jäävanhemmille maksettavaski tulojen mukaan sama kuin kunnallisella)

MAhdollisimman hyvää ruokaa minäkin tarjoan ja teen kaiken itse, mutta ei vanhemmat siitä ole valmiita lisääs maksamaan.

Kaikki eivät ole valmiita maksamaan edes hoitomaksua minun lomaajastani (4vk/vuosi) mutta se on minun ehtoni siihen että hoitosopimuksen edes teen ja siitä huolimatta on onneksi hoidettavia riittänyt, koska minulla on erittäin hyvän hoitajan maine. Ja hyvän hoitopaikan pysymisestä monet vanhemmat ovat valmiita kuitenkin  maksmaan myös siitä kuukaudesta kun lapset eivät ole hoidossa.

Voithan kuitenkin yrittää tuolla, jos ei hoitolapsia noin löydy niin sitten lasket hintaa ja tarjoat perusruokaa.

Vierailija
4/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 09:11"]

Uskon, että olisi mutta voitko itse vaikuttaa hoitomaksuun, vai maksaisivatko pimeästi erotuksen sinulle?? Maksu hoidosta menee kuntaan joka maksaa hoitajalle palkan. 

[/quote]

Luitkos ollenkaan, että AP mainitsi ryhtyvänsä yksityiseksi pph:ksi. Yksityinen saa hinnoitella itsensä vapaasti.

Vierailija
5/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun espoossa joten iso kaupunki kyseessä. Yksityiselle perhepäivähoitajalle vanhemmat maksavat suoraan(eikö?). Lisäys vielä että lihat olisi tietenkin aina marinoimattomia eikä eineksiä käytetä. Viljat luomu-täysjyväviljoja ja monipuolisesti vihanneksia tietenkin, mahdollisimman paljon luomua.

-ap

Vierailija
6/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nelonen! Hieno että saat loma-ajan palkan! Onko sinulle käynyt koskaan niin että vanhemmat irtisanovat suhteen päättyväksi juuri ennen lomaasi? Esim. lapsen siirtyessä eskariin. Oletko saanut sopimukseen laitettua tämän jotenkin ettei näin kävisi?

Vierailija
7/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko lapsi myös ravitsevaa kasvisruokaa, jos vanhemmat niin haluaisivat? Saisiko karpata? Saisiko syödä tavallista ruokaa? Tekisitkö tarvittaessa kaikille erilaiset ruoat? Vai vain luomua ja lisäaineettomia? Mitä lisäaineettomuus tarkoittaa? Jauhot myllystä ja hillot itse tehden?

Vierailija
8/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt, mutta tietysti tuossa on se riski olemassa ,että noin kävisi. Yleensä kuitenkin ne vanhemmat jotka alunperinkin hyväksyvät sen ,että maksavat lomaajaltani hoitomaksun ovat niitä jotka sitten ovat hoitaneet maksut kunnialla loppuun saakka.

MOnesti siltä eskarilaiselta jää pikkusisarushoitoon jatämänkn takia isomman maksu on maksettu. Vaikka periaatteessa jos pidän loman heinäkuussa niin vanhemathan voisivat päättää isomman suhteen kesäkuunloppuun, mutta näin ei ole koskaan käynyt.

En tiedä vaikuttaako se ,että olen tosiaan erittäin pidetty hoitaja jajoustava reilu myös sinne hoitolasten perheitä kohtaan. Haluavat olla sitä myös minua kohtaan.

Ja yksityise hoitajat saavat tosiaan itse päättää maksunsa, ei siinä tarvitse pimeän mitään maksella.

Täällä tosiaan käytössä tuo palveluseteli jolloin vanhemmat maksavat oman osuutensa (0-264e/kk) minulle ja lopusta laskutan kuntaa.

t.4

Vierailija
9/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt olen nipo, mutta puuttuisin tuohon: pääosin luomuruokaa. Eli mitä? Epämääräisyydet on sopimuksessa aina ongelma. Pääosin on kovin tulkittava määritelmä.

Mitä itse kysymykseen tulee, niin mulle tuollaisilla luomaruuilla ei ole arvoa. Inhoan ruokafasismia, jota tuokin edustaa. Mutta on olemassa ihmisiä, jotka innostuisi, joten uskon siihen, että asiakkaita riittäisi.

Vierailija
10/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin että luomumaito olisi aina käytössä sekä luomuviljatuotteet. Kasvikset olisi mahdollisimman paljon luomua mutta välillä ne ovat niin arvokkaita ettei ole mahdollisuutta kaikkea ostaa luomuna. Lihan kanssa sama kun kasvisten kanssa, eli kaikki mihin rahkeet riittää ostetaan luomuna mutta tietyt maksavat niin paljon ettei pysty. Kasvisruokavaliota en tarjoa koska en ole asiaan yhtään perehtynyt, täyskarppilapsia en ota hoitoon mutta ainakin ruoka olisi hiilihydraattitietoista ja vähäsokerista. En käytä lisättyä sokeria missään itsellä,enkä lapsilla. Lisäaineettomuudella tarkoitan että olisi mahdollisimman vähän e-koodeja.

-ap

Vierailija
11/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihispäin Espoota olet tulossa, joko voin ilmoittaa lapseni sinulle hoitoon? :)

Vierailija
12/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suur-leppävaaran alueella asun. LAitan ilmoituksen sitten hoitopaikka.nettiin kun saan aloituksen käyntiin. Ammattitutkintokin löytyy että ihan ammattikasvattajana toimin :)

-ap

Vierailija
13/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, ollaan siis samalla alueella :) - pitääpä olla kuulolla tuolla hoitopaikka.net:ssä.

Vierailija
14/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12/14 jatkaa vielä, koska olet ajatellut aloittaa? Ja minkä ikäisiä otat hoitoon?

Vierailija
15/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin lapseni tuollaiseen hoitoon. Kannatan ehdottomasti luomua ja lisäaineetonta ruokaa!

Vierailija
16/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityinen pph ja mun kokemukseni mukaan vanhempia kiinnostaa lähinnä hoitomaksun suuruus ja yleisesti se millainen paikka ja että hoitaja täysipäinen... Yleensä ovat helpottuneita että ylipäätään paikan saavat, monella karu kokemus ettei kunta ole voinut tarjota hoitopaikkaa kuin jostain kaukaa tai että se paikka on pienelle liian levoton, täynnä jne. Kyllä uskon että asiakkaita riittää ihan normiruuallakin. Niin minullakin vaikka alueella ei varsinaista hoitopaikkapulaa olekaan. En usko että kukaan luomuruuan takia hoitopaikasta kieltäytyykään. En kyllä osaa sanoa ovatko valmiita maksamaan extraa, ehkä niitäkin löytyy.

Vierailija
17/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiselle pph:lle olisi tarvetta, joka tekisi vain lapsen lempiruokia eikä pakottaisi maistamaan mitään.

Useimmissa kaupungeissa yksityiset pph:t tekevät kapungin kanssa ostopalvelusopimuksen, jolloin vanhemmat eivät maksa yhtään lisähintaa luomusta, välittämisestä tai lapsentahtisesta päivästä. Kokonaan yksityinen pph taas on markkinoiden armoilla ja silloin voi olla todella hankala onnistua tekemään sopimusta esim. koko vuodeksi, vaikka hoitokuukausia olisi vain 11.

Vierailija
18/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli tuon tyyppinen yksityinen pph Helsingissä (eikä missään hienostoalueella). Hoitomaksu oli kyllä kova mutta olimme tyytyväisiä. Hoitomaksu meni suoraan hoitajalle kuten kela-tukikin emmekä maksaneet mitään pimeästi vaan ihan hoitajan oman taksan mukaan virallisesti. Meillä tosin ruuassa lähinnä se, että lapsi sai kasvis-kalaruokaa vielä tietyt allergiat huomioituna. Tästä maksoimme ekstraa. Hoitaja oli tosi kiva, hoitopaikka lähellä ja myös hänen lapset mukavia mikä ehkä kuitenkin vielä keskeisempää.

Olen itse harkinnut myös, että voisin joskus ryhtyä pph:ksi. En tiedä osaisinko edes erikseen mainostaa, että tarjoaisin lähinnä luomuruokaa. Olisi outoa yhtäkkiä ruveta hoitolapsille ostamaan eri ruokaa kun mitä muuten syödään. Esimerkiksi juoman antaisin valita soija- tai kauramaidosta tai sitten minkä vaan rasvaisista maidoista samoin kuin levitteet, tämä tuskin olisi ongelma. Ruuanlaitossa olisi kuitenkin helpompaa jos ei jokaiselle lapselle tarvisi valmistaa ihan omaa pataansa...

Outo vaatimus musta sekin, että pitäisi tehdä vain lempiruokia, ymmärrän, että lapsilla voi olla erityistarpeita mutta perusperiaattena se, että kaikkea opetellaan maistelemaan olisi hyvä lapsen tulevaisuuttakin ajatellen, lusikallinen riittää kyllä mutta että aina vain lempiruokia kuten joku ehdotti, huh... Enpä tiedä onko minusta kuitenkaan perhepäivähoitajaksi.

Vierailija
19/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toisi.

Periaate on loistava. Mutta sitten kun Niko-Petterille pitää tehdä vähähiilarista ja käyttää kovia rasvoja, Minna-Marja on allerginen 17 eri ruoka-aineelle, Raisa haluaa pelkkää luomuruokaa ja mahdollisimman elävää ravintoa ja Pertti-Herne on maidoton ja munaton, sä et ehdi tehdä muuta kuin seistä kauhanvarressa.

Kaikki jotka haluaisivat erikoisruokia olisivat ovellasi ja sä et ehtisi tehdä niiden lasten kanssa tehdä mitään muuta kuin keitellä keitoksia.

Vierailija
20/22 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnallinen hoitaja. Tarjoan ruuan lisäaineettomina, eineksiä ei käytetä. Kaikki ruoka on alusta alkaen itse tehtyä, leipää leivon kerran viikossa, muutoin on kaupan ruisleipää tarjolla. Kaikki jauhot ja hiutaleet on luomua, maito ei. Marjat kerään ja säilön itse. Levite on margariinia, mutta voitakin on tarjolla jos hoksaa kysyä. Kaiken saa kunnallisella hoitomaksulla, minun kulukorvaus ruuasta on 3,19e/lapsi/päivä kun lapsi syö aamupalan, lounaan ja välipalan.

Allerginen saa oman ruokalavionsa mukaista ruokaa, mutta hankalaa olisi jos neljällä eri perheellä olisi neljä eri toivetta. Eli kovin yksilöityihin toiveisiin en lähtisi. Ruuan saa tehdä työajalla, mutta eihän se voi kohtuuttomasti viedä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä