Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys työelämässä menestyneille naisille

Vierailija
22.02.2013 |

Istuin äsken kahvilassa erään naisen kanssa. Istuimme siellä, koska päätin nelikuukautisen seurustelusuhteemme. 

Nainen on minua nuorempi, mutta erittäin menestynyt työelämässä, ottaen huomioon hänen ikänsä. Hänellä on bachelor-tason tutkinto ulkomailta, ja hän on nyt hakenut muutamaan eri paikkaan maisteriopintoihin, sekä Suomessa että ulkomailla. 

Itse olen alisuorittaja. En tyhmä, enkä edes pahemmin laiska, mutta aina vääränlainen. Liian innovatiivinen isoihin organisaatiohin, tai siis kuten isoissa organisaatioissa työskentelevät sanoisivat, häirikkö. En näe työelämässä enää itselleni muuta polkua kuin perustaa itse yritys. Jos siis haluan päästä mitenkään eteenpäin.

Jätin naisen, koska huomasin, että oikeasti hän haluaa jotain rikasta ja häikäilemätöntä "menestyjämiestä". Nyt kun hän muuttaa johonkin opiskelemaan maisteritutkintoaan (ja luultavasti myös työskentelee jossain vähintään osa-aikaisena), hän taatusti löytäisi jonkun statusmiehen itselleen, ja minä jäisin kuin nalli kalliolle. Varauduin siis ennalta siihen, että nainen tekee minulle ilkeästi.

Nainen oli sitä mieltä, että olen väärässä. Että hän ei jättäisi minua, vaikka törmäisikin cocktail-kutsuilla johonkin rikkaisiin statusmiehiin, ja vaikka minä olisin vähintään satojen kilometrien päässä, mahdollisesti jopa tuhansien.

Olisiko pitänyt uskoa?

Vai onko niin, että nainen ei pysty realistisesti katsomaan omaa käytöstään ja mihin se johtaa, vaikka olisi missä tahansa ammatissa, joka vaatii rationaalista ajattelua ja realismia?

T. 30+ mies suomalaisesta isohkosta kaupungista (naisen mukaan käpykylästä)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teksti tuli putkeen, vaikka kirjoitin sen ihan normaalisti laittaen enterillä kappaleiden väliin tyhjän rivin?

Vierailija
2/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 18:13"]

Miksi teksti tuli putkeen, vaikka kirjoitin sen ihan normaalisti laittaen enterillä kappaleiden väliin tyhjän rivin?

[/quote]

Tässä uudessa versiossa pitää laittaa kaksi riviväliä, lopputuloksessa näkyy vain yksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä sinä että kuvaamasi nainen vaikutatte varsin ongelmaisilta yksilöiltä. Oma ongelmasi kuulostaa itseluottamuksen puutteelta, itseinholta ja häpeältä. Ei siihen naisen koulutustaso tai miesmaku vaikuta, vaan sinä itse.

Vierailija
4/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulevaisuutta voi ennustaa. Et sinä, eikä tyttöystävsi voi tietää, mitä muutaman vuoden päästä tapahtuu. Ennustaminen on huuhaata.

En kuitenkaan usko, että tyttöystäväsi oikeasti olisi halunnut "häikäilemätöntä" miestä. Harva haluaa. Useimmat haluavat miehen, johon voivat luottaa ja jota voi kunnioittaa. Häikäilemätön ei ole sellainen. Mutta uskon, että. hän haluaa miehen, joka ei jätä asioita kesken, joka hoitaa asiat loppuun asti ja johon voi myös tässä suhteessa luottaa. 

Minä muuten olen menestyvä nainen ja naimisissa kaltaisesi saamattoman alisoriutujan kanssa. Rakastan häntä, enkä koskaan jättäisi, mutta nähtyäni nyt parinkymmenen vuoden aikana noiden ominaisuuksien periytyneen lapsilleni, luulen, että valitsisin heille mieluusti vähemmän laiskan ja keskittymiskyvyttömän isän.

Vierailija
5/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena kysymykseesi: Tunnut ajattelevan ihmissuhteista kovin kylmästi. Maailmasta tuskin löytyy naista, josta voit olla 100-prosenttisen varma, että suhteesi hänen kanssaan kestäisi vuosia tai vuosikymmeniä. Yhtä lailla et voi olla varma, että suhde jonkun kanssa ei kestäisi, jos kuitenkin kiinnostusta on ollut niin paljon, että vakava suhde on alkanut.

Mielestäni sinulla on ongelmia itsesi kanssa, kun lopetat suhteen varmuuden vuoksi, ettet tulisi myöhemmin jätetyksi. Hoida oma pääkoppasi kuntoon.

Vierailija
6/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintasi kuulostaa melko pöllöltä. Jätit naisen, koska ennakoit ongelmia etkä halunnut kokea sitä, että hän jättäisi sinut. Jos olisit jatkanut seurustelua, voi hyvinkin olla, että olisitte päätyneet avioon ja eläneet onnellisina yhdessä pitkään, mutta nyt et saa sitä koskaan tietää. Sinulla taitaa olla huono itsetunto?

Olen pitkälle kouluttautunut, työelämässä menestynyt, hoikka, kaunis ja älykäs nainen. (En itseäni tosielämässä näin kehtaisi kehua, mutta netissä voin.) Mieheni on tavis, melko ruma, lihava, melkein kalju jo nelikymppisenä, minua monta vuotta vanhempi eikä edes erityisen älykäs. Onneksi hänellä on parempi itsetunto kuin sinulla! Aina joskus hän kyselee, että mitä oikein näen hänessä. Rakastan häntä, hän tuoksuu hyvältä, hänellä on loistava huumorintaju ja sovimme hyvin yhteen :) Olemme olleet yhdessä jo pian viisitoista vuotta ja lapsiakin on. Opiskeluaikoina, kun tapasimme, ystäväni olivat järkyttyneitä miesvalinnastani ja kännissä kerran haukkuivat minulle hänen ulkomuotoaan ja muita piirteitään. Loukkaannuin siitä kovasti ja osa noista ystävistäni muuttuikin entisiksi.

Vierailija
7/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina siihen on täytynyt laittaa kaksi, yhdellä enterin painalluksella päästään vasta seuraavalle riville. Jostain syystä vastauslaatikossa kuitenkin näyttää, että tulisi rivinvaihto jo yhdellä painalluksella, kun vertaa väliin joka tulee kirjoittaessa itsestään.

Vierailija
8/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, vittu mikä urpo olet, ei tainnut se nainen ainakaan paljoa menettää. Sen lisäksi, että itsetuntosi vaikuttaa olevan pakkasen puolella, on kyllä aika vekkuli toimintatapa jättää nainen ihan vaan varmuuden vuoksi, ettei se sit myöhemmin lemppaa sua.

Kirjoituksesi perusteella suosittelen sulle ennemmin runkkausta kuin parisuhdetta.

Terveisin menestynyt nainen työelämästä, jolla on DI:n koulutus, vastuullinen työ ja ihan kiva palkka, ja oon naimisissa kirvesmiehen kanssa. On muuten aika ihanaa, että se ei oo jättänyt mua mun ammatin, palkan tai koulutuksen takia, ihan vaan varmuuden vuoksi ettei itse joutuis jätetyksi.

Vierailija
9/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä, mitä voitit tuolla toiminnallasi? Et yhtään mitään. Entä mitä menetit? Kaikki mahdollisuutesi onnistua tuon naisen kanssa. Olipa järkevästi toimittu, vai mitä.

Vierailija
10/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitko ajatelut aikaisemmin eroa? kuullostaa siltä että olit päättänyt jo aikaisemmin...

Vierailija
11/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 18:37"]

Mietipä, mitä voitit tuolla toiminnallasi? Et yhtään mitään. Entä mitä menetit? Kaikki mahdollisuutesi onnistua tuon naisen kanssa. Olipa järkevästi toimittu, vai mitä.

[/quote]

Voitin toiminnallani sen, että jos nainen olisi jättänyt minut vaikkapa vuoden-parin päästä, hän olisi murskannut sydämeni. Nyt en antanut naiselle tilaisuutta siihen.

Vierailija
12/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 18:56"]

[/quote]

Voitin toiminnallani sen, että jos nainen olisi jättänyt minut vaikkapa vuoden-parin päästä, hän olisi murskannut sydämeni. Nyt en antanut naiselle tilaisuutta siihen.

[/quote]

Kuka tahansa nainen voi jättää sut millon tahansa. Oman mieheni kanssa paininut saman ongelman kanssa (ongelman ydin siis sama, yksityiskohdat eroaa jonkun verran), ja täytyy sanoa että saatanan typeriä olette molemmat.

Vierailija
13/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolensa kaikella ja jokainen tyylillään. Kyllä itse olen siippani vuosia sitten valinnut osittain sen mukaan että olemme tasa-arvioisia elämän kaikilla aloilla. Koulutuksen, taloudellisen tilanteen ja arvojen suhteen. Itse en kyllä olisi tyytynyt mieheen joka ei usko itseensä ja vähättelee omaa taustaansa. Sinun viestisi kuulostaa että meillä kahdella ei olisi pidemmän päälle kyllä synkannut. 

T: hopealusikka suussa syntynyt uraohjus

Vierailija
14/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta sinun jutustasi paistaa heikko itsetunto ja siitä johtuva vainoharhaisuus/mustasukkaisuus. Ja mikä pahinta, sinun aivoituksesi ovat päättömiä, niissä ei ole mitään järkeä eikä logiikkaa. Et anna itsestäsi oikein sellaista vaikutelmaa, että olisit edes henkisesti kypsä aikuiseen parisuhteeseen.

Teit kyllä tietyllä tavalla naiselle palveluksen. Jos itse koet, ettet hänelle kelpaa, niin ei kukaan nainen halua olla suhteessa jossa joutuu koko ajan miehelle vakuuttamaan, että hän on rakastamisen arvoinen. Mies, jolla on heikko itsetunto, ei usko - kuten itsekin tuossa totesit. "Olisiko pitänyt uskoa?"

Vierailija
15/15 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 18:56"]

[/quote]

Tyypillisen typerä mies.

[/quote]

Kuka tahansa nainen voi jättää sut millon tahansa. Oman mieheni kanssa paininut saman ongelman kanssa (ongelman ydin siis sama, yksityiskohdat eroaa jonkun verran), ja täytyy sanoa että saatanan typeriä olette molemmat.

[/quote]