Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannoin pihalla painavaa laatikkoa eikä kukaan auttanut

Vierailija
02.03.2019 |

Kävelin noin viiden hengen miesporukan ohi ja kaikki vaan tuijottivat eivätkä tarjonneet apuaan sillä olen ruma ja pienitissinen (aa-kuppi) nainen :( jos olisin kaunis ja isotissinen, luultavasti kaikki nuo miehet olisivat tarjonneet apuaan.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kukaan ei auta tuntematonta jos tämä ei sitä nimenomaan pyydä. Eikä aina silloinkaan.

Ei pidä paikkaansa. Alle kolmevitosena sain aina apua joka paikassa. Nyt kun ikää on +40, kukaan ei auta. Ikinä.

Vierailija
42/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut laatikko kuitenkaan jäädä tien varteen, joten et sinä mitään apua oikeasti tarvinnut. Se mitä ihminen haluaa ja tarvitsee ovat kaksi eri asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja tarjoan apuani aina, jos joku näyttää sitä tarvitsevan. Ihan yhtä lailla sekä miehille että naisille. Kysymys on vain ja ainoastaan sivistyksestä. Oletko ihminen ihmiselle vai et? Kyllä pitää auttaa aina jos voi. Otan myös itse avun kiitollisena vastaan. Mikä ihmisiä vaivaa?? En enää ihmettele miten joku pahoinpidellään pahasti ja ihmiset ei pysähdy auttamaan tai jos pysähtyvät, saadakseen hyviä kuvia someen.

Vierailija
44/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemus, että suomalainen mies kysyy, voiko auttaa, jos hän on kunnolla humalassa. Ja jopa kohteliaasti tyyliin, tarviiko rouva apua, minä voin auttaa. Olen kylläkin vanha ja ruma.

Vierailija
45/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mulla on tämmönen tapaus, olin parkkipaikalla vanhan autoni kanssa, (olen ihan suht nuori suomalainen mies) niin siihen köpötteli mummo kahden ruokakassin kanssa ja kysyi voisinko heittää hänet kotiinsa tuohon lähelle.

No ihan mielelläni heitin hänet kotiin eikö näyttänyt mummeli mua pelkäävän että kyllä vielä tervejärkisiä ihmisiä löytyy. Onpa kyllä pari nuorta naistakin kysynyt (saivat kyydit ja tähän ei nyt sit mitään kaksimielisyyksiä 🙂) kyytiä juna-asemalta kotiin mutta tästä on jo yli 10v.

Vierailija
46/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit ollut Saksassa, olisit saanut apua. Matkalaukkua raahatessa moni mies tarjoutui auttamaan esim. portaissa ja junassa. Ja siis ihan paikalliset. Ja pyytämättä.

Niin Alankomaissakin. Yleensä eivät edes kysy, auttavat vaan. 

Samaten kompastuin eilen ja kaaduin. Pyöräilevä nainen pysähtyi kysymään sattuiko ja tien toiselta puolelta mies huusi että olenko varmasti ok.

Vierailija
47/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tänä tasa- arvon aikana, kun naiset pystyvät oman kertomansa ja naistutkimuksen tutkijoiden mukaa aivan samaan kuin miehet eikä sukupuolia varsinaisesti ole olemassakaan, kenenkään olisi pitänyt auttaa sinua? Kukin selvitköön omillaan. Nämä noin viisi miestä ovat sisäistäneet tasa-arvon merkityksen eivätkä halunneet loukata sinua väheksymällä naista tarjoamalla apua tilanteessa, josta nainen selviää itsekin.

Mieti tilannetta niin, että ap olisikin ollut pieni ja hintelä mies. Olisivatko nuo miehet sitten auttaneet pyytämättä? Miksi? Miksi eivät?

Vierailija
48/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lontoossa huomaavaiset miehet tarjoutuivat kantamaan matkalaukkuani metron portaissa. Ilahduttavan kohteliasta. :)

Näitkö vielä matkalaukkua sen jälkeen?

Tää on kyllä niin suomalaista ajattelua, että melkein itkettää. Keneenkään ei voi luottaa, kun ollaan _ulkomailla_ ja siellä pahassa maailmassa tunnetusti kaikki on epäluotettavia. Tyhmä ei saa olla, mutta kyllä useimmilta löytyy vähän tilannetajua näissä tilanteissa kun joku tarjoutuu auttamaan. 

Hassua muuten, kun tätä kirjoittaessani radiosta tulee Haloo Helsingin Kiitos ei ole kirosana. Naulan kantaan, Elli.

Vierailija
49/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun ei oikein tiedä, joutuuko somekohun kohteeksi kun pyyteettä meni vierasta auttamaan ja toinen tulkitsikin sen ties miksi ahdisteluksi ja yksityisen tilan loukkaamiseksi. Monesti kassallakin tehnyt mieli auttaa, kun mummeli hitaasti nostelee korista lattialta tuote kerrallaan hihnalle, mutten ole viitsinyt kun voi olla jotain ärrimurrimummeleita joilta saa heti käsilaukusta.

Vierailija
50/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllähän ne isot tissit on tiellä, kun jotain yrittää sylissä kantaa. Varmaankin sen vuoksi arvioivat, että pienitissinen pärjää ilman apua, kun tissit eivät ole häiritsemässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän