Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannoin pihalla painavaa laatikkoa eikä kukaan auttanut

Vierailija
02.03.2019 |

Kävelin noin viiden hengen miesporukan ohi ja kaikki vaan tuijottivat eivätkä tarjonneet apuaan sillä olen ruma ja pienitissinen (aa-kuppi) nainen :( jos olisin kaunis ja isotissinen, luultavasti kaikki nuo miehet olisivat tarjonneet apuaan.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä pihalla kantelit painavaa laatikkoa. Eikö sulla ole muuta parempaa tekemistä.

Naulan kantaan!

Vierailija
22/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kerran panetti kaupassa,moni nainen meni ohi eikä tarjonnut apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tänä tasa- arvon aikana, kun naiset pystyvät oman kertomansa ja naistutkimuksen tutkijoiden mukaa aivan samaan kuin miehet eikä sukupuolia varsinaisesti ole olemassakaan, kenenkään olisi pitänyt auttaa sinua? Kukin selvitköön omillaan. Nämä noin viisi miestä ovat sisäistäneet tasa-arvon merkityksen eivätkä halunneet loukata sinua väheksymällä naista tarjoamalla apua tilanteessa, josta nainen selviää itsekin.

Mutta oven avaa väkisin joka hlvetin mies aina kun vaan siihen on mahdollisuus!?? Naista pidetään niin vajaana ja tyhmänä etteivät saa ovea itse auki mutta painavan laatikon kannon saavat hoitaa itse. Logiikka?

Ajattelussasi juuri näkyy se ongelma. Apua ei voi nykyään tarjota spontaanisti, vaan ensin on käytävä läpi monivaiheinen spekulatiivinen sukupuolipoliittinen arviointi kaikki mahdolliset tulkinnat huomioiden, jonka tulos viittaa yleensä negatiiviseen lopputulokseen vähintään samalla todennäköisyydellä kuin positiiviseen. Ovia voi vielä aukoa, koska sitä tehdään sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
24/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tänä tasa- arvon aikana, kun naiset pystyvät oman kertomansa ja naistutkimuksen tutkijoiden mukaa aivan samaan kuin miehet eikä sukupuolia varsinaisesti ole olemassakaan, kenenkään olisi pitänyt auttaa sinua? Kukin selvitköön omillaan. Nämä noin viisi miestä ovat sisäistäneet tasa-arvon merkityksen eivätkä halunneet loukata sinua väheksymällä naista tarjoamalla apua tilanteessa, josta nainen selviää itsekin.

Mutta oven avaa väkisin joka hlvetin mies aina kun vaan siihen on mahdollisuus!?? Naista pidetään niin vajaana ja tyhmänä etteivät saa ovea itse auki mutta painavan laatikon kannon saavat hoitaa itse. Logiikka?

No niin. Kunnon raivoa.

Vierailija
25/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä apua, jos haluat apua. Älä ruikuta tisseistäsi, ne tuskin edes näkyi toppatakin alta, eikä olis näkyny, vaikka sulla olis ollu g-kuppikoko. Joten vika ei ollut siinä, vaan siinä, ettet pyytänyt apua.

Mulla oli t-paita ja takki auki joten tissieni koko kyllä erottui.

No sit ne oli liian pienet, jotta auttamiskynnys olisi ylittynyt.

Vierailija
26/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoossa huomaavaiset miehet tarjoutuivat kantamaan matkalaukkuani metron portaissa. Ilahduttavan kohteliasta. :)

Näitkö vielä matkalaukkua sen jälkeen?

Vierailija
27/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kukaan ei auta tuntematonta jos tämä ei sitä nimenomaan pyydä. Eikä aina silloinkaan.

Mulla on päinvastaisia kokemuksia asiasta. Kerran olin noutamassa kahta pakettia postista ja lähtiessäni viemään niitä autolle eräs tuntematon mies tarjoutui kantamaan ne. Paketit olivat isoja ja painavan näköisiä, mutta sisältö itsesasiassa kevyt. Kiitin ja kerroin että selviydyn yksin, koska kantamukseni ovat kevyitä. Toisen kerran odotin remonttitarvikkeiden kanssa kerrostalon alaovella (mieheni oli viemässä autoa juuri parkkiin) ja tarkoituksenamme oli siirtää sitten remonttitarvikkeet sisälle asuntoon. Siinä odottaessani samaan rappuun  menossa ollut minulle tuntematon mies tarjoutui kantamaan tavarat. Häkellyin suorastaan tällaisesta avuliaisuudesta, mutta kiitin ja kerroin että kantoapua on jo tiedossa. Edellä kuvatunlaisista avuntarjoamisista jää kutenkin aina hyvä mieli ja ajatus siitä, että toivottavasti voin itsekin tarjota joskus jollekin avuntarvitsijalle käteni.

Vierailija
28/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla miehillä on opettelemista. 🙈

Suomalaiset miehet ovat oppineet "tasa-arvo"feministeiltä, ettei kannata puuttua. Ulkomaalaiset eivät ole altistuneet suomalaisille metoomuijille, sillä siellä on naisia.

Vierailija
29/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kukaan ei auta tuntematonta jos tämä ei sitä nimenomaan pyydä. Eikä aina silloinkaan.

Mulla on päinvastaisia kokemuksia asiasta. Kerran olin noutamassa kahta pakettia postista ja lähtiessäni viemään niitä autolle eräs tuntematon mies tarjoutui kantamaan ne. Paketit olivat isoja ja painavan näköisiä, mutta sisältö itsesasiassa kevyt. Kiitin ja kerroin että selviydyn yksin, koska kantamukseni ovat kevyitä. Toisen kerran odotin remonttitarvikkeiden kanssa kerrostalon alaovella (mieheni oli viemässä autoa juuri parkkiin) ja tarkoituksenamme oli siirtää sitten remonttitarvikkeet sisälle asuntoon. Siinä odottaessani samaan rappuun  menossa ollut minulle tuntematon mies tarjoutui kantamaan tavarat. Häkellyin suorastaan tällaisesta avuliaisuudesta, mutta kiitin ja kerroin että kantoapua on jo tiedossa. Edellä kuvatunlaisista avuntarjoamisista jää kutenkin aina hyvä mieli ja ajatus siitä, että toivottavasti voin itsekin tarjota joskus jollekin avuntarvitsijalle käteni.

24 olisi tarvinnut sitä.

Vierailija
30/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monelta pyysit apua?

Vierailija
31/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kerran iltalenkillä auttamaan miestä, joka yritti liukkaalla talvikelillä pyörittää yksin kylpytynnyriä tieltä pihalle. t. nainen 59 kg

Vierailija
32/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

24 olisi tarvinnut sitä.

:D just joo. En kyllä ihan ajatellut tuonkaltaista apua

Vierailija
33/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu rinnat leikkauksella ja silti auotaan ovia ja autetaan vaunujen kanssa. Olisiko sitten pärstäkertoimesta kyse.

Vierailija
34/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa, ettei kukaan auttanut.

Vierailija
35/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä apua, jos haluat apua. Älä ruikuta tisseistäsi, ne tuskin edes näkyi toppatakin alta, eikä olis näkyny, vaikka sulla olis ollu g-kuppikoko. Joten vika ei ollut siinä, vaan siinä, ettet pyytänyt apua.

Mulla oli t-paita ja takki auki joten tissieni koko kyllä erottui.

joo no sittenhän tuo on tosiaan ihan selvä juttu. Ensi kerralla tunge jotain täytettä puseron sisään.

Vierailija
36/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse rinnoista, vaan naamasta.

Tosi monella suomalaisella naisella perusilme on kuin norsun peräpää.

Suu on ylösalaisen U:n muotoinen, aivan kuin maistelisi kissankakkaa tms.

Usein he ovat myös raivopäisiä virhevasureita, joita kannattaa ehdottomasti välttää.

Jos ilme on edes neutraali -- puhumattakaan pienestä huvittuneisuudesta kun ei raskas laatikko kulje! --, niin itse ainakin autan. (Silti joskus tulee näitä kivahtajia ja säikähtäjiä, ainakin nuorempien joukossa. Vanhemmat naiset taas usein rupattelevatkin hetken.)

Vierailija
37/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia käyttäytymistä. Suomalaiselle miehelle ei tarjota apua, eikä hän myöskään tarjoa apua.

Apua pyydetään, jos sitä tarvitaan ja sitä annetaan jos pyydetään.

Helppoa kuin heinänteko!

Vierailija
38/50 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hirveää, kun telepaattiset avunpyynnöt eivät toimikaan. Siinä nenän alapuolella on sellainen leivänsyöttöaukko, josta lähtee ymmärrettävää mölinää, jos oikein yrittämällä yrittää.

Vierailija
39/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mies olisi tarjoutunut kantamaan pahvilaatikon ylös raput, mutta sanoin pärjääväni itsekin. Teinkö nyt tätä miestä kohtaan väärin?

Vierailija
40/50 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään mies olisi tarjoutunut kantamaan pahvilaatikon ylös raput, mutta sanoin pärjääväni itsekin. Teinkö nyt tätä miestä kohtaan väärin?

Olin kyllä melko yllättynyt moisesta auttamisen halusta.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi