Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannutko jos vähävarainen perhe antaa lapsellesi noin 5e.n arvoisen lahjan?

Vierailija
02.03.2019 |

Miten on, loukkaannutko? Vai ymmärrätkö jos esim opiskelijalla ei ole varaa enempään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu. Pelkkä korttikin riittää, vaikka itse tehty.

Vierailija
2/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... mistähän mun pitäisi tässä loukkaantua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla vitosen perään niin sitten olisi ok.

Vierailija
4/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu. Meille saa tulla synttäreille ilman lahjaakin. Ymmärrän, että perheillä on erilaisia taloudellisia tilanteita. Lasten kaverilahjat ei tarvi olla mitään kalliita. Karkkipussi, Aku Ankka tms ihan ok.

Vierailija
5/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa loukkaannu. Enkä varsinkaan silloin, jos lapsi vielä pitää lahjastaan. Lahjan rahallinen arvo ei ole pääasia, vaan muistaminen ja välittäminen.

Vierailija
6/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään loukkaannu. Sopiva hinta kaverilahjalle, isommillekin.

Vierailija
7/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Meille on tultu myös ilman lahjaa, ei ole haitannut meitä, mutta lahjaa tuomaton on ollut itse vähän häpeissään. Siksi suosittelen, että askarrelkaa itse kortti, kerätkää kimppu kukkia tmv. käytännössä ilmaista.

Vierailija
8/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin. Siksi laitan kutsuihin yleensä lahjan minimihinnan, osaapahan rupusakki pysyä poissa. Esimerkiksi hääkutsussani oli häälahjalle minimihinta. 

Vierailija
9/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan arvoa ei tulisi rahalla mitata, kuten montaa muutakaan asiaa maailmassa.

Vierailija
10/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti jotain haittaa lahjan hinta niin sellaisille ei lahjoja anneta ollenkaan.

Vierailija
11/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu vaikka tultaisi ilman lahjaa. Eikä loukkaannu lapsikaan. Pääasia että saadaan toivotut vieraat paikalle viettämään hauskaa päivää.

Vierailija
12/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuisin. Siksi laitan kutsuihin yleensä lahjan minimihinnan, osaapahan rupusakki pysyä poissa. Esimerkiksi hääkutsussani oli häälahjalle minimihinta. 

Minäkin pysyisin poissa, vaikken ”rupusakkia” olekaan.

Vierailija
13/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi MINÄ loukkaantuisin lahjasta, jonka saa LAPSi, enkä minä :D

Mihin tämä maailman menossa :D

Vierailija
14/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä loukkaannun.Tuohan on ihan suoraa vittuilua

Vierailija
15/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu. Sitä voin vähän ihmetellä, jos tällainen perhe sitten ilmoittaa itse 50 euron hintaisen lahjatoiveen, kun kysyn vinkkejä syntymäpäivälahjaksi heidän lapselleen.

Vierailija
16/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämätön rupusakin tuntomerkki on mm. se, että laittavat hääkutsuunsa minimihinnan lahjalle.

Vierailija
17/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän häiritsee, kun joku tuo jonkun 50€ lahjan. Liian kalliista lahjasta tulee mieleen, että lapset vanhemmat ovat idiootteja.

Vierailija
18/18 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu, loukkaannun vain jos tuo jotain pikkusälää mihin vauva voi tukehtua. Mieluummin ei mitään. Ja ihan hyviä lahjoja lapset ovat aina saaneet.

Oma lapsuudenperheeni oli köyhä ja annoin kavereille usein lahjaksi omia vanhoja, hyväkuntoisia leluja, kirjoja tms. eikä sitä kukaan arvannut. Ainoastaan itsestäni saattoi tuntua vähän nololta antaa "huonompi" lahja kuin muut toivat. Jos tuohon tilanteeseen päätyy niin lasta kannattaa muistuttaa, ettei synttärisankari tai kukaan muukaan sitä kovin tarkkaan katso mikä lahja on keneltäkin.

(Lisäksi yksi hyvä lahja vanhemmilta ja ehkä parhaalta kaverilta on ihan riittävä, muut voivat varmaan lapsen näkökulmasta tuoda mitä vain kunhan on paketteja ja lahjapaperia.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän