Miksi jännittää hiihtolomareissulle
lähteminen? Lähinnä vain mietin, ettei kenellekään vain sattuisi mitään ikävää. Eihän pitäisi olla taikauskoinen, mutta niin vain itse olen ja tällä viikolla kävi sellainen juttu, että yläkerran ikkunaan törmäsi sellainen lintu mikä ei yleensä pihapiireissä viihdy. Ja vanha kansahan sanoo, että pihapiiriin kuulumattomat linnut jos tulevat pihalle, se ei tiedä hyvää. Lisäksi tuo lintu - tietenkin - törmäyksestä kuoli. Lintu oli pyy. Eli muutenkin hyvin arka lintu pihoilla liikkumaan. Yleensä ennen, kun ollaan pitemmälle reissulle lähdetty, niin olen jo ihan täpinöissäni tässä vaiheessa, kun aikaa reissuun ei ole kuin muutama päivä. Nyt lähinnä olen huolen ja pelon takia, hieman kiukkuisella ja kireällä mielialalla. Suurin pelkoni tietysti on, ettei tulevalle vauvalle vain sattuisi mitään ikävää matkalla tai jo perille päästyämme.
Kommentit (4)
Kyllä tuo pyy ikkunaan -episodi on sellainen etiäinen, että minä en lähtisi vähään aikaan minnekään. Autokolariahan se tietää. Kyllä matkanjärjestäjä varmasti ymmärtää kun pienen lapsen äitinä kerrot tämän ja peruutat mökit ja matkat.
Olen samanlainen etukäteen jännittäjä/murehtija mutta en silti anna pelolle valtaa koska ei voi kuitenkaan istua kotona pelkäämässä pahaa mailmaa.
Pakko on vaan lähteä rohkeasti reissuun ja toivoa parasta :)
Päivä kerrallaan yritän elää!
Lohdutuksena voin kertoa, että olen suunnilleen yhtä kova etukäteen murehtija ja kaiken lisäksi sen verran vilkkaalla mielikuvituksella varustettu, että vastaavanlaisia etiäisiä näen siellä sun täällä asiassa kuin asiassa. Sen verran jalat maassa olen kuitenkin onnistunut pitämään, että tajuan, milloin homma menee jo kummalliseksi. Elämää ei voi suunnitella tällaisten mielikuvitusjuttujen pohjalta. Niinpä kun olen rohkeasti vaan lähtenyt matkaan, on sitä n. 99% tapauksissa saanut todeta, että ihan turhaan tuli murehdittua, mitään ei sattunut. Se jäljelle jäävät 1 % on sitten vain elämää. Joskus sattuu ja tapahtuu, eikä kaikkea voi mitenkään ennakoida. Mutta myöskään kotiin ei voi eristäytyä. Sehän se sitäpaitsi tilastojen mukaan vaarallisin paikka on. ;)
No kilautapa vaikka neuvolapsykologille:)