Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hitto siinä on ettei paino laske?!?

Vierailija
02.03.2019 |

Aloitin laihduttamisen ruokasovelluksen kanssa, johon kirjaan kaikki päivän syödyt ja juodut kalorit sekä kulutuksen. Paino ei meinaa laskea millään muulla kuin sillä, että näen oikeasti nälkää! Siis sellaista nälkää, että uni häiriintyy ja ei pysty miettimään muuta kuin ruokaa. Olen vetänyt noin 500 kalorin miinuksilla, lisännyt liikuntaa ihan huomattavasti, vähentänyt alkoholin minimiin, mutta ei...tuloksia tulee vain nälkää näkemällä, mutta sitten en saa nukuttua ja ajattelen vain ruokaa. Jos yritän keventää 300-200 miinuskaloriin, niin painoa tulee vain lisää!

Mikä helvetti tässä oikein mättää, tuntuu niin epäreilulta :(. Aloitin 60 kilosta puottamisen, putosi 57 ja nyt tuli saman tien takaisin 58 kun söin niin, että saan nukuttua. Helvetin turhauttavaa...tavoitepaino olisi 53, pituutta on 158 ja rapiat päälle.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näihin tulee vaikka mitä viisasteluja, muttanyt ei edes niitä. Karppihullutkin ovat hiljaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pudotat normaalipainon sisällä, mikä on hyvin haastavaa ja terveydellisistä syistä turhaa. Voi olla, että sun keholle on geneettisistä syistä luontevampi tavoitepaino lähempänä 60 kiloa kuin 50 kiloa. Mutta muutama kysymys. Oletko jossain vaiheessa painanut tuon 53 kiloa? Ja jos olet, niin miten "lihoit" 60-kiloiseksi? Kuinka kauan olet ollut kalorivajeella? Mikä sun tavoite on? Olla hoikka? Kiinteä? 

Vierailija
4/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fysiikan laki on, että jos olet oikeasti 200 kcal/vrk  miinuksella, niin pidemmällä aikavälillä paino putoaa. Eli jos näin ei tapahdu, niin sitten et ole oikeasti miinuksella.

Joka saattaa selittyä esim. sillä, että energian saanti ja kulutus perustuvat vain arvioihin. Mikään äppi ei osaa sanoa tarkalleen, kuinka paljon sinulla kuluu energiaa mihinkin toimintaan. Samaten ruoan sisältämää energiaa ei tiedä muuten kuin polttamalla sen kalorimetrissä, kaikki muu on vain keskiarvoa, ja perustuu erinäisiin olettamuksiin. Eli vaikka luulisit olevasi 200 kcal miinuksella, niin voit todellisuudessa hyvinkin olla vaikka 200 kcal plussalla.

Ja nälän tunne syntyy siitä, kun vatsa on tyhjä ja verensokeri laskee liian alas, jonka seurauksena keho alkaa polttaa rasvaa. Tämä nyt ei vaan ole mahdollista ilman nälän tunnetta.

Vierailija
5/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta saa tana se hiilarimössön puputus ja syö enemmän rasvaa

Vierailija
6/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan nyt esimerkkipäivän ruokasi niin katsotaan. Lähinnä ajattelen siltä kannalta, että mitä sinä oikein syöt, jos koet niin mieletöntä nälkää.

Vierailija
7/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin pudotat normaalipainon sisällä, mikä on hyvin haastavaa ja terveydellisistä syistä turhaa. Voi olla, että sun keholle on geneettisistä syistä luontevampi tavoitepaino lähempänä 60 kiloa kuin 50 kiloa. Mutta muutama kysymys. Oletko jossain vaiheessa painanut tuon 53 kiloa? Ja jos olet, niin miten "lihoit" 60-kiloiseksi? Kuinka kauan olet ollut kalorivajeella? Mikä sun tavoite on? Olla hoikka? Kiinteä? 

Olen ollut ja olin suht pitkään. Nyt sanotaanko vuoden, puolentoista sisällä paino nousi tuohon 60 kiloon, enkä tunne oloani hyväksi tässä painossa. Kroppa ei tunnu omalta kropalta. Haluan oman kroppani takaisin, en halusisi päivittää koko vaatekaappia uuteen uskoon.

Ap

Vierailija
8/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutko ollenkaan?

Ei nälässä kärvistely ole mikään normaali olotila. Eikö silloin nimenomaan keho ole säästöliekillä ja aineenvaihdunta hidasta?

Vierailija
9/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos olet raskaana?

Vierailija
10/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ja olin suht pitkään. Nyt sanotaanko vuoden, puolentoista sisällä paino nousi tuohon 60 kiloon, enkä tunne oloani hyväksi tässä painossa. Kroppa ei tunnu omalta kropalta. Haluan oman kroppani takaisin, en halusisi päivittää koko vaatekaappia uuteen uskoon.

Ap

Okei noi toi kuulostaa hyvältä, jos sulla tavoitteena on "vanha" kroppa, ei mikään epärealistinen hoikkuuden ihannointi. Mutta kuinka kauan olet ollut tuolla kalorivajeella? Lisäksi en vetäisi suuria johtopäätöksiä sen suhteen, jos paino heittelehtii 57 kilosta 58 kiloon. Luultavasti ihan vaan nestevaihtelua tai kehon reagointia rankkaan liikuntaan, jos olet sellaista harrastanut. 

Entä millaista liikuntaa harrastat? Kehon muokkauksen kannalta parasta olisi salitreeni tai muu voimaharjottelu riittävän isoilla painoilla (esim. kahvakuulailu). Lisäksi silloin tällöin HIIT-tyyppistä liikuntaa rasvanpolttoon.

Vierailija
11/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ap :( olen normipainon sisällä eikä tipu grammaakaan. Kevensin jo huomattavasti viime vuoden lopulla. Ja nyt olen elellyt 2 kk salaatilla, kasviksilla ja hedelmillä eikä mitään tapahdu. Kananmunia syön myös ja satunnaisesti kalaa/kanaa. Vatsa on turvonnut ja hirveä pömppö. 4 x ryhmäliikuntaa per vko ja kävelylenkkejä lisäksi.

Olen tosi pitkä ja haluaisin 8-10 kg pois.

Vierailija
12/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan nyt esimerkkipäivän ruokasi niin katsotaan. Lähinnä ajattelen siltä kannalta, että mitä sinä oikein syöt, jos koet niin mieletöntä nälkää.

No esimerkkipäivän ruoka: aamulla kahvia soijamaidolla ja sokerilla, lounaalla kukkakaalia ja porkkanaa, kevyt kermaviili dipillä (eli dippivihanneksia), päivälliseksi paistettua kananmunaa ruisleivällä/kaalipaistosta/phad thaita tofulla ja kasviksilla (puolikas mukaan otettavasta annoksesta). Jos kaloreita jää jäljelle riittävästi, saatan illalla syödä rukiisen riisipiirakan juustolla ja tomaatilla ilman mitään levitettä. Esimerkiksi näin.

Vierailija
13/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää päivittäisen liikunnan määrää. Syö ruokia, mitkä pitää kylläisenä pitkään. Minä olen 160 cm ja lihavimmillani painoin 68 kg (lukion abivuonna, stressisyömistä ja lievää masennusta oli). Nyt olen edelleen 160 cm, mutta paina 52 kg. No, yliopistoelämä auttoi, koska olen jatkuvasti kiireinen enkä syö äidin laittamaa kotiruokaa. En oikeastaan enää syö lihaa kuin pari kertaa kuukaudessa. Syön enimmäkseen kananmunia (edullista ja pitää kylläisenä pitkään, esim shakshuka, keitetty kananmuna täysjyväleivän päällä yms.) ja kasviksia, papuja, kikherneitä ja suosin eritoten kausivihanneksia. En ole koskaan karpannut, syön hiilihydraatteja kohtuudella. Liikuntani oli tavallinen arkiliikunta, pyöräily ja lisäksi kävin pilateksessa. Toisaalta kun aloitin lukion niin painoin 53 kg joten tuo oli ns. normaali lähtöpainoni.      

Vierailija
14/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama ap :( olen normipainon sisällä eikä tipu grammaakaan. Kevensin jo huomattavasti viime vuoden lopulla. Ja nyt olen elellyt 2 kk salaatilla, kasviksilla ja hedelmillä eikä mitään tapahdu. Kananmunia syön myös ja satunnaisesti kalaa/kanaa. Vatsa on turvonnut ja hirveä pömppö. 4 x ryhmäliikuntaa per vko ja kävelylenkkejä lisäksi.

Olen tosi pitkä ja haluaisin 8-10 kg pois.

Vanha kroppani on 15 kg kevyempi, siihen en edes yritä enää.

Vierailija
15/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei noi toi kuulostaa hyvältä, jos sulla tavoitteena on "vanha" kroppa, ei mikään epärealistinen hoikkuuden ihannointi. Mutta kuinka kauan olet ollut tuolla kalorivajeella? Lisäksi en vetäisi suuria johtopäätöksiä sen suhteen, jos paino heittelehtii 57 kilosta 58 kiloon. Luultavasti ihan vaan nestevaihtelua tai kehon reagointia rankkaan liikuntaan, jos olet sellaista harrastanut. 

Entä millaista liikuntaa harrastat? Kehon muokkauksen kannalta parasta olisi salitreeni tai muu voimaharjottelu riittävän isoilla painoilla (esim. kahvakuulailu). Lisäksi silloin tällöin HIIT-tyyppistä liikuntaa rasvanpolttoon.

Voimanostotyylistä teen salilla, lisäksi tanssin, käyn juoksu-ja kävelylenkeillä (eräs päivä tässä vähän aikaa sitten kävelin yli 20 km päivässä), kävelyä teen joskus lisäpainoilla, käyn hakkaamassa säkkiä, hypin trampoliinilla (kotona tramppa), käyn satunnaisesti uimassa ja muissakin ryhmäliikunnoissa. Liikun käytännössä joka päivä. Lisäsin nyt liikuntaa toisen tavoitteeni takia, liikuin aikaisemmin sen 3 kertaa viikossa, pääosin voimailua salilla. Toisinaan lisäsin liikuntakertoja trampoliinitreenillä.

Vierailija
16/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ei laske koska elimistösi tarvitsee enemmän ruokaa! Kun nyt syöt vajaasti käy elimistö varastoimaan senkin mitä syöt koska luulee että on hätätila. Sun täytyy syödä enemmän ja hiilareita lisää, niitä lihakset tarviivat. Alkoholi kokonaan pois on superlihottvaa.

Vierailija
17/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tiputtanut nyt viitisen kiloa normaalipainon sisällä (170 pituutta ja paino alussa 60, nyt 55). Kalorit kuutena päivänä viikossa n. 1550-1600 ja seitsemäntenä n. 2300-2500. Ero tulee hiilareiden määrästä eli rasvat ja proteiinit on suurin piirtein samat joka päivä (korkeana päivänä rasvoja vähän vähemmän kuin matalana). Nälän tunnetta on tietysti välillä, mutta oikeasti, laihduttaessa se ikään kuin kuuluu asiaan. Enimmäkseen kuitenkin mieli on ollut pirteä ja hyvä ja mulla on ollut hyvä tsemppi päällä. Ja mä olen itse sitä mieltä että mielialalla on yllättävän suuri vaikutus ihmisen fysiologiseen toimintaan. Ihminen on kokonaisuus kuitenkin.

Itse syön paljon kasviksia ja hyviä rasvoja ja oon varma siitä, että ne auttaa eniten nälän tunteen kanssa. Kasvikset täyttää ja rasvat hidastaa imeytymistä.

Vierailija
18/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olet raskaana?

Silloin se olisi neitseellinen sikiäminen ja odottaisin Jeesusta :D. Ap

Vierailija
19/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkkipäivän ruoka: aamulla kahvia soijamaidolla ja sokerilla, lounaalla kukkakaalia ja porkkanaa, kevyt kermaviili dipillä (eli dippivihanneksia), päivälliseksi paistettua kananmunaa ruisleivällä/kaalipaistosta/phad thaita tofulla ja kasviksilla (puolikas mukaan otettavasta annoksesta). Jos kaloreita jää jäljelle riittävästi, saatan illalla syödä rukiisen riisipiirakan juustolla ja tomaatilla ilman mitään levitettä. Esimerkiksi näin.

Aah okei tämä aloitus olikin pelkkä provo/trolli tai sitten joku kirjoittaja pilailee ap:n kustannuksella. :( 

Ei varmaan ihmekään, jos ei saisi nälän takia nukuttua, jos ei söisi aamupalaa, ei kunnon lounasta, ei välipalaa, päivällinen vaan puolikas annos eikä yleensä iltapalaa :D Tuollaisella ruokavaliolla keho ja aineenvaihdunta menisi täysin sekaisin. 

Vierailija
20/88 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerroppa tarkaan yhden viikon ajalta ,kun syöt siis kertomasi mukaan,,paljonko liikut tarkkaan sanoen joka eri päivinä viikon aikana ja montako siideriä,olutta tai muuta alkoholia otat,jos otat ollenkaan.

Eihän sinulla ole esim lääkkeitä ,jotka turvottaa.

Jos käyt esim joka päivä 1-2tunnin reippaan lenkin,syöt kertomasi mukaan ja et juo mitään kaloripitoisia juomia,laihdut varmasti viikossa kilon .Tämän on jatkuttava ainakin neljä viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme