Mitä ajattelet ihmisestä joka harrastaa metsästystä?
Kommentit (165)
Että olen moraalisesti hänen yläpuolellaan.
T. Vihreä
En yleensä ajattele paljon toisia ihmisä ja heidän harrastuksiaan. Metsästys on kuitenkin hyvä harrastus; se on luonnonläheinen ja siinä saa paljon liikuntaa.
En mitään erityistä. Harrastus niin kuin muutkin. Mies metsästää, samoin veljeni, moni ystäväni.
Lihaa pakastimet täynnä.
Oma mies +++++
En mitään jos sille ruholle on käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
T. Vihreä
Ai kun lennät esim Japaniin lomalle ja syöt kaukomailta rahdattuja ituja/kasviksia vs oikeasti luomuruokaa hankkiva metsästäjä joka kuluttaa myös monta sataa tuntia vuodessa riistanhoitotyöhön ja luonnon hyvinvointiin??
Aah mitkä kaksois standardit, oi aikoja oi tapoja.
Kunhan ei metsästä leijonia yms, niin ajattelen vain positiivista.
Että on hienoa kun joku jaksaa pitää riistakannan järkevänä ja hirvikolarien määrän kurissa.
No, olen itsekin ollut metsällä mukana seuraajana ja nauttinut valtavasti. Ei parempaa harrastusta ole. Metsästyskortti vaan jäi suorittamatta, ja pelkään etten saisi aselupaa masennustaustan takia.
Arvostan kunnon metsästäjiä. Heihin eivät lukeudu susien salakaatajat ja naapurin kissojen ammuskelijat. Näitäkin mätäpaiseita riittää yhä.
Onneksi naisten metsästysharrastus on hyvällä mallilla, vaikka yhä lisääkin saisi naisia tulla harrastuksen pariin.
Ennakkoluuloina minulla on, että hän on ajatusmaailmaltaan vanhoillinen eikä häpeile sitä. Sellainen ylpeä "koti, uskonto ja isänmaa" -tyyppi. Ymmärrän itsekin, ettei se välttämättä pidä paikkaansa.
Siinä että metsästää ravinnon takia ei ole mitään eettistä ongelmaa, päinvastoin: riista on lihansyönnissä eettisin vaihtoehto.
Minulle eläimen ampuminen olisi vaikeaa / mahdotonta. Metsästäjä ei voi olla tunnevaltainen ainakaan tässä asiassa, muuten voi ollakin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Eläimiä huvikseen tappavat ovat sairaita. Sulkapallo on harrastus. Maalaaminen on harrastus. Murha ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Vihreä
Ai kun lennät esim Japaniin lomalle ja syöt kaukomailta rahdattuja ituja/kasviksia vs oikeasti luomuruokaa hankkiva metsästäjä joka kuluttaa myös monta sataa tuntia vuodessa riistanhoitotyöhön ja luonnon hyvinvointiin??
Aah mitkä kaksois standardit, oi aikoja oi tapoja.
Tuo oli trolli selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei metsästä leijonia yms, niin ajattelen vain positiivista.
Mitä muita uljaita eläimiä on kuin leijona joiden elämä on arvokasta?
Mulla ei oo mitään metsästystä vastaan ja pidän sitä eettisempänä vaihtoehtona siihen verrattuna, että ostaa lihat kaupasta. Metsästysharrastukseen kuuluu muutenkin paljon hienoja "lieveilmiöitä" kuten luonnossa liikkuminen ja erämiestaidot, mutta silti kaikesta huolimatta, vaikka hyväksyn ja omalla tavallaan pidän hienona harrastuksena, en haluaisi seurustella metsästäjän kanssa, kun olen kuitenkin itse sellainen, että pelastan hämähäkitkin. Tuntuisi kuitenkin tavallaan pahalta, että toinen saa kiksejä tappamisesta. Vaikka siis syön lihaa ja tiedän, että tämä on ristiriitaista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo mitään metsästystä vastaan ja pidän sitä eettisempänä vaihtoehtona siihen verrattuna, että ostaa lihat kaupasta. Metsästysharrastukseen kuuluu muutenkin paljon hienoja "lieveilmiöitä" kuten luonnossa liikkuminen ja erämiestaidot, mutta silti kaikesta huolimatta, vaikka hyväksyn ja omalla tavallaan pidän hienona harrastuksena, en haluaisi seurustella metsästäjän kanssa, kun olen kuitenkin itse sellainen, että pelastan hämähäkitkin. Tuntuisi kuitenkin tavallaan pahalta, että toinen saa kiksejä tappamisesta. Vaikka siis syön lihaa ja tiedän, että tämä on ristiriitaista.
Metsästys teoriassa joo kiva kiva. Käytännössä persut aseet kädessä ampuu kaikkea mikä liikkuu. Ihmisyys hukassa.
En pystyisi olemaan metsästäjän kanssa. En vain ymmärrä, miten pystyy omin käsin tappamaan. Varsinkin ketut ym. - huh huh.
Metsästäjät ovat empatiakyvyttömiä sadisteja, jotka saavat sairasta nautintoa elävän olennon tuntemasta pelosta, pakokauhusta ja kärsimyksestä.
En arvosta tippaakaan. Hupi mielessä käyvät passittamassa olut tölkit kolisten. Mikä urotyö se on jos viis ukkoo ahdistaa hirven satimeen ja sitten losauttaa aivot pellolle. Ooo, suuret urheat metsästäjät!
Voi olla ihan hyvä tyyppi. Mutta joukossa tyhmyys tiivistyy, ja sitten tulee näitä urpoja jotka on todella huolestuneita susista, ja jotka ampuu kaikkea mikä liikkuu. Metsästysseurat on ongelma ei metsästäjä sinällään.