Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on pakko itkeä vaikkei se mitään auta...

Vierailija
21.02.2013 |

Minulla on lemmikki. Fretti. Ihana, raivostuttava olento. Äidin kulta. Vein hänet hoitoon toisen frettituttavan luokse, koska minulle tuli jostain kummasta syystä allergisia oireita hänestä nyt raskausaikana.

Kaveri soitti tänään että frettini on oksentanut ja ripuloinut koko päivän, todennäköisesti aloittanut jo yöllä. Kaveri oli yrittänyt antaa suun kautta vettä ruiskulla, toipilasruokaa ja vaikka mitä, jästipäätyttöni rimpuilee niin paljon että on lähes mahdotonta.

Kävin nyt päivysytksessä hänen kanssaan, että saisi nesteytettyä, ihon alle ruiskulla. Joo, vaikka tytttö on ihan veltto ja loppupoikkitööt, niin sitten jaksaa kyllä rimpuilla niin paljon että ei lääkäri onnistu edes nesteyttämään vaikka kaksi ihmistä pitää pienestä kilon paketista kiinni. Tyttöni onnistui puremaan hoitajaa kunnolla, ja puri minuakin. Nesteytys siis epäonnistui, olisi pitänyt rauhoittaa että saisi nesteet tuikattua ihon alle, mutta koska tyttö on niin heikossa kunnossa, rauhoittaminen olisi ollut liian riskialtista.

Ei muta kuin kotiin, ja nyt pitäisi sitten yrittää saada tytölle suun kautta menemään vettä, antibiootit ja ripulinestolääkettä, ja mielellään toipilasruokaa.

Ei muuten onnistu... Tuo tyttö rimpuilee niin paljon eikä vahingossakaan avaa suutaan, saa pelätä että tökkii silmään ruiskulla...

Eikä suostu itse juomaan, eikä syömään, ja on väsynyt ja veltto ja kuivunut...

Ja inä en voi auttaa häntä! Ja minusta tuntuu että aamulla kun herään, hän ei ole enää hengissä....

Pakko mennää yrittämään vielä. jos saisi edes vähän vettä menemään....

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro20, kiitos viestistäsi!

Vierailija
22/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit itsestäsi ennemmin huolissasi, elukka puri sinua ja olet raskaanakin.

Etkö pelkää saavasi tulehdusta joka pahimmillaan tappaa sinut ja/tai vauvan.

Noita "rottia" saa uusia mutta en suosittele vauva-perheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 00:19"]

[/quote]

niin mäkin olen tosi eläinrakas, mutta vauvan rinnalla tämä "tyttö" on kyllä vain pieni lihasyöjäpeto. Varmaan on rakas, en epäile, mutta toivottavasti osaat sitten vauvan synnyttyä asettaa asiat tärkeysjärjestykseen. MItäpä jos tyttösi ei tykkää vauvasta...?Eikös tuo fretti ole ja pysy aikas petona?

Vierailija
24/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 00:30"]

[/quote]

niin mäkin olen tosi eläinrakas, mutta vauvan rinnalla tämä "tyttö" on kyllä vain pieni lihasyöjäpeto. Varmaan on rakas, en epäile, mutta toivottavasti osaat sitten vauvan synnyttyä asettaa asiat tärkeysjärjestykseen. MItäpä jos tyttösi ei tykkää vauvasta...?Eikös tuo fretti ole ja pysy aikas petona?

[/quote]

Kuten olen yllä sanonut, fretillä on oma huone ja pääsee vapaaksi kun mies on poissa/makkarissa. Jatkossa pääsee siis vapaaksi kun vauva nukkuu päikkäreitä/on mennyt yöunille. Tiedän kyllä enemmän kuin hyvin millainen peto minulla on, enkä ole hetkeäkään kuvitellut että voisin pitää vauvaa ja frettiä samassa tilassa.

Vierailija
25/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa suussahan on hampaiden välissä reikä. Puristat vaan suuta kiini toisella kädellä ja sitten huulten ja hampaiden välistä ruutalla vettä kitaan. Hierot kaulaa, joka aiheuttaa nielemisen.

Meillä on jäänyt yliopiston pieneläinsairaalassa koira nesteyttämättä, koska siellä oli vain rikkinäisiä kuonokoppia tai suunsulkijoita. Ihmisiä ei koira purrut, mutta kävi kiinni siihen tiputusletkuun ja rimpuili, minkä pystyi. Siinä ei ole kiva neulojen kanssa pelätä.

Rauhoituspiikki vaan pakaraan, jos ei muuten toivu.

Vierailija
26/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 00:30"]

[/quote]

[/quote]

Kuten olen yllä sanonut, fretillä on oma huone ja pääsee vapaaksi kun mies on poissa/makkarissa. Jatkossa pääsee siis vapaaksi kun vauva nukkuu päikkäreitä/on mennyt yöunille. Tiedän kyllä enemmän kuin hyvin millainen peto minulla on, enkä ole hetkeäkään kuvitellut että voisin pitää vauvaa ja frettiä samassa tilassa.

[/quote]

Miksi sä haluat pitää kotona tuollaista petoa? Yksi huonekin poissa käytöstä? Ihan mielenkiinnolla kyselen. Eikös olis perheelle mukavampaa että olis asunto ihmisten käytössä?  Itselläni on ollut elämässä moniakin lemmikejä rotista koiraan, mutta ei niille omia huoneita tai muita erityisjärjestelyjä ole tehnyt. Siis miksi pitää ihmisasunnossa tuollaista petoa?

Vierailija
27/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluyhdistykseltä hankkimani kissat rauhoitettiin, jotta niille saatiin annettua rokotteet ja hammashoito.

Suosittelen teille uutta eläinlääkärikäyntiä.

Pikaista paranemista lemmikillesi!

Vierailija
28/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että eivät kaikki ole ihan niin kamalia petoja, ei kaikki koiratkaan tai kissatkaan ole samanlaisia. Ja siksi että ei se ole minulle kamala peto, eikä nykyään useimmille muillekaan. Minulle hän on ihana (vaikkakin raivostuttava välillä) söpö suloinen karvapallo jonka kanssa on hauskaa leikkiä ja söpöillä.

nykyään se vain yleistyy että fretille/freteille laitetaan oma huone, ihan vain fretin oman turvallisuuden kannaltakin kun se on vähän turhankin utelias eikä aia tajua mihin voi mennä ja mitä voi syödä.

Turhan moni fretti kuollut esim siihen että ihminen on istunut sen päälle kun se on kaivautunut sohvan sisälle nukkumaan =(

Ja onhan ihmisillä kissojakin jotka raapivat ja purevat vieraita, ja onhan niitä koiriakin joihin ei voi luottaa.

Vierailija
29/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin uudestaan lääkäriin, joka on sitä mieltä että jos nyt annetaan rauhoittavaa jotta saisi nesteytettyä, niin ei ole enää tarvetta nesteelle koska yksikiloinen, huonokuntoinen fretti ei välttämättä tokene ollenkaan siitä rauhoittavasta (vaikkei olekaan tarkoituksena nukuttaa).

Enkä ymmärrä miksi hän valehtelisi, hehän vain hyötyisi siitä (rahallisesti) että menisimme uudestaan käymään...

Vierailija
30/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus... Olen niin pahoillani sun puolesta. Yritä vielä uudelleen ja uudelleen väkisin juottaa frettiäs. Pistä nesteen sekaan suolaa ja sokeria. Tsemppiä!

Vierailija
31/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 01:16"]

Voi kurjuus... Olen niin pahoillani sun puolesta. Yritä vielä uudelleen ja uudelleen väkisin juottaa frettiäs. Pistä nesteen sekaan suolaa ja sokeria. Tsemppiä!

[/quote]

Kiitos, olen käynyt siellä piipahtamassa ja tyrkyttämässä juomaa n vartin, puolen tunnin välein, ja nyt se pyrkii jo pakoon kun tulen eikä suostu tulemaan syliinkään enää silitettäväksi..

Kai on pakko yrittää saada unta nyt itsekin.. Huomenna onkin sopivasti neuvola, joten kun täällä nyt oli niitä jotka on huolissaan mitä purema voisi tehdä minulle ja vauvalle, niin voin kysyä heti aamulla neuvolasta..

Kiitos tsempiestä, minä ja Molli kiitämme.

Vierailija
32/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, vieläkö sissi-Molli sitkuttelee? Toivon tosi kovasti, että yön aikana tilanne olisi kehkeytynyt parempaan. Mulla oli pieni koiranpentu, joka meni ihan veltoksi ja voimattomaksi, ripuloi ja oksenteli vaan. Ell-päivystyksessä nesteytettiin ja laitettiin kotiin, muttei tilanne siitä paljon parantunut, pentu oli ihan veltto ja viileä jo (nyt aikuisena en olisi lähtenyt sieltä mihinkään, ennen kuin pupsi ois saatu kuntoon!) ja olin varma, että aamuun mennessä se olisi poissa... =( En halunnut edes nukkua, kun pidin sitä vaan lähellä sen viimeiset hetket.

Olinpa vaan kuitenkin nukahtanut yön tunteina lattialle, ja heräsin kylmän kirsun kosketukseen kasvoillani. VUH, mitäs siinä pötkötät, eikös leikittäis... =)

Toivottavasti teillä on yhtä hyvä loppu, tulethan kertomaan!

Vierailija
33/60 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän" ja "tyttö"....anna mun kaikki kestää. Rotta se on, pikkupeto. Näköjään myös se, joka teillä määrää. Sinuna en kyllä tekisi lapsia, eihän sulla riitä rahkeet edes elukan ymmärtämiseen.

Vierailija
34/60 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää villieläimeltä. Hui.

Anteeksi, olen kyllä luonnon suojelija ja eläinten puolella ja ehkä siksi lemmikkejä vastaan, mutta lemmikistä puhuminen "hän" ja "tyttö" (kas kun ei tytär) menee yli ymmärrykseni.

Sitten omista lapsista moni sanoo "se".

Vierailija
35/60 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas mellastavat eläintenvihaajat, jotka jättävät koiransa pubin eteen yksin tuntikausiksi pakkaseen ja helteeseen. Kiva kuulla, että fretti voi paremmin. :)

Vierailija
36/60 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että Molli voi jo paremmin!

Ja niille jotka ihmettelee sitä miten lemmikistä puhuu, niin eikö se oo ihan selvää että eri alueilta tulevat ihmiset puhuu eri lailla?!

Mun muksun kummit puhuu lapsista ja lemmikeistä "hänenä" ja mun on aina niin kovin vaikee päästä siihen hänettelyyn mukaan ku mulle lapset ja aikuiset ja eläimet ym. on aina ollu "se". Mullekin kävi silmään hänettely jossain vaiheessa mutta en vetänyt siitä muita johtopäätöksiä kun että kappas, puhutaan vähän eri pronomineilla lemmikeistä. En ymmärrä miks pitää vieraiden ihmisten vetää kierroksia jostain sanamuodosta, eiks riitä ymmärrys siihen että ihmiset joskus puhuu erilailla kun sä ite?

Vierailija
37/60 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 14:14"]

"Hän" ja "tyttö"....anna mun kaikki kestää. Rotta se on, pikkupeto. Näköjään myös se, joka teillä määrää. Sinuna en kyllä tekisi lapsia, eihän sulla riitä rahkeet edes elukan ymmärtämiseen.

[/quote]

Rotta on jyrsijä.

Vierailija
38/60 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaako viestini enään mutta jos tulevaisuudessa joku muu lukee tätä NIIN kyseiset oireet ovat ECE- bakteerin aiheuttamia. Oireita ovat väsmys, laihtuminen, ripulointi, vihertävä uloste ja syömättömyys / juomattomuus. Lukekaa netistä lisää! Todennäköisesti on saanut ECE-tartunnan hoidossa tapaamaltaan fretiltä koska toisella fretillä on ollut parempi vastustuskyky ja erilainen bakteerikanta. Olkaa tästä aina tietoisia kun menette frettinne kanssa tapaasmaan toisia frettejä :) 

Vierailija
39/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molli sitkuttelee edelleen, karva on täysin kiilloton, ja hän tuntuu entistä kevyemmältä, mutta aamulla sain houkuteltua juomaan ihan itse vesiastiasta. Muutama hörppy, mikä ei korvaa menetetyt nesteet, mutta jo se että hän juo itse on saavutus..

Nyt sain menemään n. 5ml toipilasruokaa sekoitettuna veteen, ja sitten vielä perään 5ml nestettä missä oli vähän hunajaa, ja antibiootit ja ripulinestolääkettä. Hän kävi kyllä sitten heti laatikolla, löysää tavaraa tulee edelleen, mutta on jo oikeanväristä eikä kellertävän-vihreää enää.

Että ehkä se tästä kuitenkin =)

Vierailija
40/60 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kissa, jota oli lähes mahdoton lääkitä. Joskus mietin, onko se sittenkin fretti, käsittämättömän liukas rimpuilija, josta ei saanut mitään otetta. Luikahti aina otteesta pois ja kaikista mahdollisista pyyhekapaloista, joissa toinen kissani vain surkeana maukui liikuntakyvyttömänä. Varmaan vähän jotain samanlaista teillä siis tuon frettitytön kanssa. Meillä pakkolääkitsemiset menivät aina siihen, että kissa alkoi aina pelätä minua ja piileskeli surkeana jossain sohvan alla kun menin lähellekin. Se tuntui tosi kurjalta, etenkin kun se ei ylipäätään hyväksynyt muita kuin minut. Odotteli aina oven suussa koska tulen kotiin ja nukkui tiukasti sääressä kiinni yöt. Jossain vaiheessa lopetin nuo pakkolääkitsemiset, kun niistä ei oikein mitään tullut ja aloin ihan eri taktiikalla. En tunne frettien sielunelämää, mutta kissani kanssa auttoi, kun vahdoin nestemäiset lääkkeet jauheeseen ja murskasin voihin. Voi-lääkeklöntti hieraistiin salamannopeasti turkkiin ja kissan oli "pakko" puhdistaa turkki. Joisiko se esim.lempiruokansa mukana tai jopa kädestäsi jos laitat joukkoon jotain herkkumakua? Toivottavasti lemmikki toipuu mutta jos ei, Niin ole todella varovainen vauvaperheessä arvaamattoman eläimen kanssa. Meillä on kaikenmaailman järjestelyjä ollut kissojen takia ja silti nyt vielä elossa oleva kissa on joskus onnistunut puremaan ja raapimaan taaperoa, joka ei suljetuista ovista ja porteista välitä, vaan ihastuksissaan jahtaa kissaa ja surutta ottaa kiinni mistä saa, yleensä hännästä. Varovaisuutta ei voi liikaa korostaa, sen olen itse huomannut. Olethan hoitanut myös sen pureman kuntoon? Tsemppiä tilanteeseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän