Vain Suomessa syödään eineksiä
Keski-Euroopassa ja Usassa syödään kunnon pihvejä
Kommentit (16)
Meinasin vastata tähän, mut provohan tää olikin!
TV:stä olen oppinut, että Britanniassa syödään vain noutoruokaa. Esim upporasvassa paistettua broileria ja ranskalaisia.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 21:50"]
TV:stä olen oppinut, että Britanniassa syödään vain noutoruokaa. Esim upporasvassa paistettua broileria ja ranskalaisia.
[/quote]
Älähän liioittele. Kyllä Briteissä maistuvat arkena Tescon valmiit munuais- ym. sisäelinpiiraat sekä herkulliset purkkisäilykkeet. Fish'n'chips ja muu noutoruoka on enemmän special occasion -juttuja.
Mun Suomessa asuva brittikaverini sanoo, että kun hänen kotimaassaan kokataan ruokaa itse, se tarkoittaa yleensä sitä, että ruoka kootaan puolivalmisteista. Harvat osaavat tehdä itse kastikkeita tai vaikkapa leipoa.
Äläpä ap puhu paskaa. Käypä huviksesi katsomassa yhdysvalloissa tavallista ruokakauppaa. Voit yllättyä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 22:04"]
Mun Suomessa asuva brittikaverini sanoo, että kun hänen kotimaassaan kokataan ruokaa itse, se tarkoittaa yleensä sitä, että ruoka kootaan puolivalmisteista. Harvat osaavat tehdä itse kastikkeita tai vaikkapa leipoa.
[/quote]
Implikoi, että suomessa ei kokattaisi suurimmaksi osaksi puolivalmisteista.
No ainakin Australiassa oli kaupoissa paljon eineksiä tarjolla, varmaankin sitten muuten vaan malliksi.
Suomen ostetuin ruoka on kanannahkapyörykät.
Muiden maiden einekset on kaupoissa vain muistutuksena, että älkää syökö kuin suomalaiset. Ne sijoitetaan keskelle ruokakauppaa, niin että asiakkaat pystyy helposti kiertämään niiden ympäri tuoreosastoja pitkin. Säilyvyyskin on näillä tuotteilla sen takia niin pitkä, kun pelkästään suomalaisturistit niitä ostaa, joten harvoin siirtyvät hyllyiltä. Ja ei sillä oikeastaan ole edes niin väliä mitä se päiväys näyttää, ei suomalaiset huomaa eroa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 22:43"]
Suomen ostetuin ruoka on kanannahkapyörykät.
[/quote]
Tarkoitat varmaan, että ostetuin valmisruoka tai eines? Ostetuin "ruoka" lienee jokin maitotuote tai tuore kasvis tai hedelmä.
Just luin lehtestä että britit syö älyttömästi eineksiä, siellä kauppojen einestiskit on loputtomat ja he haluavat syödä halvalla, eli halpoja eineksiä. Tytär on lähdössä sinne ja luki siellä olleiden suomalaisten blogeja, ja eineksiä oli, ja halvalla, mitä siellä syövät.
Amerikkalaiset syö sitten eineksensä pakastemikroaterioina, mahtaa olla hyvää.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 21:47"]
Pojois-Koreassa syödään vain sitä mitä saadaan juoksemalla kiinni.
[/quote]
Siksi siellä ei olekaan lemmikkieläimiä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 01:20"]
Just luin lehtestä että britit syö älyttömästi eineksiä, siellä kauppojen einestiskit on loputtomat ja he haluavat syödä halvalla, eli halpoja eineksiä. Tytär on lähdössä sinne ja luki siellä olleiden suomalaisten blogeja, ja eineksiä oli, ja halvalla, mitä siellä syövät.
Amerikkalaiset syö sitten eineksensä pakastemikroaterioina, mahtaa olla hyvää.
[/quote]
Kokeile vaikka Bertollin pasta-aterioita, hyvaa on.
t.amerikkalainen
Paras eines on hernekeitto! Hollannissa siinä oli makkaranpaloja, mutta Saksassa tölkistä paljastui kokonainen makkarapötkö. Paljon parempaa kuin suomalainen versio tämä makkaraversio.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 22:47"]
Muiden maiden einekset on kaupoissa vain muistutuksena, että älkää syökö kuin suomalaiset. Ne sijoitetaan keskelle ruokakauppaa, niin että asiakkaat pystyy helposti kiertämään niiden ympäri tuoreosastoja pitkin. Säilyvyyskin on näillä tuotteilla sen takia niin pitkä, kun pelkästään suomalaisturistit niitä ostaa, joten harvoin siirtyvät hyllyiltä. Ja ei sillä oikeastaan ole edes niin väliä mitä se päiväys näyttää, ei suomalaiset huomaa eroa.
[/quote]
: D juuri näin on! Mä olin pari viikkoa sitten Ranskassa valintamyymälässä. Kun tulin sisään, henkilökunta alkoi heti kuiskimaan keskenään, että tuo on selvästi suomalainen. Hyvä, koska jonkun pitäisi välillä ostaa näitä eineksiäkin. Näytin heille keskaria ja valitsin pari hyvännäköistä valmisruokaa hyllystä..
Pojois-Koreassa syödään vain sitä mitä saadaan juoksemalla kiinni.