Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fundamentalistit:raiskatun pitää synnyttää

Vierailija
21.02.2013 |

Monen lapsen äitinä minusta naisella on EHDOTTOMASTI oikeus valita lapsensa isä. Touhusta on niin paljonvaivaa naiselle, että vähin mitä voi toivoa on mieluinen isä. Nyt kuitenkin esim Uusi Suomi -blogeissa (Jouko Piho, Petri Paavola) on miesten raivoisia + sisäministerin, että abortin tulee olla kielletty aina, vaikka raiskattu olisi 11 vee koska ei ole sikiön vika olla olemassa. Perusteluna:

- raiskattu on voinut houkutella miestä esim. vähin vaattein ja on kiimainen

- Jumala on antanut raiskaussikiön siitä, ei saa tappaa

- äiti voi alkaa nauttia lapsestaan myöhemmin ja onhan se raiskaussikiö äitinsä lapsi

- nainen ei aa määrätä sikiöstä, se ei ole osa naisen ruumista

- lapsen voi antaa adoptioon

Piho: "Jos äiti valitsee abortin, niin silloinkin tämä pienen elämänalun sammuttaminen muistuu hänen mieleensä aina ikävänä asiana. Syyllisyys on kovempi taakka kuin ikävä muisto raiskaajasta, mikä sekin hälvenee vähitellen, kun voi iloita uuden elämän kehittymisestä vauvasta aikuiseksi."

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa vielä sen verran että älä sano ymmärtäväsi raiskauksen uhria tai hänen tuntemuksiaan, etenkin kun selkeästi et ymmärrä. Jos sinua ei ole raiskattu et voi millään ymmärtää. Koskaan.

Vierailija
22/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän abortti on kaikenmaailman teinipissiksille yksi ehkäisykeino muiden joukossa.

Joten moraalista keskustelua aiheesta on hyvä herätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin raskaana ollessani omat lapseni erittäin voimakkaasti osaksi minua. Isä olisi voinut olla periaatteessa kuka vaan, isällä ei niin ollut väliä, lapset olivat tärkeitä minulle, lapset olivat osa minua. Siksi en ihan ymmärrä niiden naisten vaatimusta, jotka haluavat tappaa omat lapsensa raiskaukseen vedoten. Laki sallii abortin joten ok mutta itse en sitä hyväksy. Ihmisten pahuuden tähden on hyvä, että maailmalliset ihmiset saavat sen abortin.

Vierailija
24/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 09:33"]raiskaus on pienempi rikos kuin ihmisen surmaaminen.

[/quote]

Tajuatko, että nainen voi kuolla raskauteen ja/tai synnytykseen? Millaisen tuomion ajattelit antaa äitinsä "tappaneelle" vauvalle, joka säilyy hengissä?

Tämä juttu kilpistyy siihen järkyttävään toteamukseen, että joidenkin mielestä tytöllä/naisella on ihmisarvo vain niin kauan kun hän on koskematon. Ei auta, vaikka olisi ollut elämässään seksuaalisessa suhteessa vain yhden miehen kanssa tai tullut raiskatuksi kymmenvuotiaana. Siinä vaiheessa kun lapsi on tulossa, naispuolisella ihmisellä ei ole enää valtaa omaan kehoonsa.

Tässä äärimmäinen erimerkki, johon tällainen ajattelu johtaa: Nainen A kuolee synnytykseen, koska abortti kielletään. Hänen tyttärensä B elää äidittömänä, raiskataan 12-vuotiaana ja joutuu synnyttämään lapsen, koska abortti kielletään. Hänen lapsensa C elää köyhyydessä teiniäitinsä kanssa, raiskataan 15-vuotiaana isänsä toimesta ja kuolee synnykseen. Lapsi D elää isoäitinsä kanssa ja... tarvitseeko jatkaa?

Nämä esimerkin naiset ovat kaikki niitä "toivottuja lapsia", joita miesten (ja joidenkin naisten) mielestä ei saanut abortoida. He ovat äitiään arvokkaampia jokainen, kunnes joku päättää raiskata tai he hyvällä onnella elävät rakkausavioliitossa, mutta kuolevat synnytykseen.

Miksi naisten pitäisi synnyttää maailmaan näitä raiskauksesta alkunsa saaneita tyttöjä, jos heidän kohtalonsa on sama kuin äidillään? Miten kukaan voi väittää, että he ovat arvokkaita, jos heidät on oikeus raiskata?

Vierailija
25/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti ei ole ihmisen surmaamista.

Vierailija
26/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hu mitä sekopäisten soopaa. Suomi on vielä sen verran hyvä maa, että abortti on sallittu. Joten abortin vastustajat jatkakaa vain vikinäänne, sillä kuka tahansa saa tehdä abortin ettekä te sille mahda mitään.

Itse olen sitä mieltä, että abortti on jokaisen henkilökohtainen valinta. Alkio ei ole siitä tietoinen, en minäkään muista syntymästäni mitään vaikka ihan täysiaikainen olin. 

Vierailija
27/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 16:22"]

Kuka haluaa kasvattaa raiskaajan lasta,lasta jonka isä on raiskannut sinut? Itse en pystyisi siihen, näkisin lapsella vain raiskaajan.

[/quote]

Nyt tulee ristiriitaista tekstiä.

Isäni on raiskaaja. Äitini kertoi tämän minulle, kun olin täyttänyt 18. Ensimmäinen tuntoni oli silkka viha ja murhanhimo, sitten älysin olevani osa sitä miestä. Haluan olla erilainen, haluan tehdä elämästäni paremman, en koskaan haluan satuttaa ketään, kuten tuo kusipää satutti äitiäni. Minusta tulee parempi. Äitini kuva.

Vierailija
29/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 18:02"]

Kuka haluaa kasvattaa raiskaajan lasta,lasta jonka isä on raiskannut sinut? Itse en pystyisi siihen, näkisin lapsella vain raiskaajan.

[/quote]

Isäni on raiskaaja. Äitini kertoi tämän minulle, kun olin täyttänyt 18. Ensimmäinen tuntoni oli silkka viha ja murhanhimo, sitten älysin olevani osa sitä miestä. Haluan olla erilainen, haluan tehdä elämästäni paremman, en koskaan haluan satuttaa ketään, kuten tuo kusipää satutti äitiäni. Minusta tulee parempi. Äitini kuva.

[/quote]

Hieno teksti sulta äitisi kuva!

Vierailija
30/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 16:55"]

Koin raskaana ollessani omat lapseni erittäin voimakkaasti osaksi minua. Isä olisi voinut olla periaatteessa kuka vaan, isällä ei niin ollut väliä, lapset olivat tärkeitä minulle, lapset olivat osa minua. Siksi en ihan ymmärrä niiden naisten vaatimusta, jotka haluavat tappaa omat lapsensa raiskaukseen vedoten. Laki sallii abortin joten ok mutta itse en sitä hyväksy. Ihmisten pahuuden tähden on hyvä, että maailmalliset ihmiset saavat sen abortin.

[/quote]

Olet hankkiutunut raskaaksi omasta vapaasta tahdostasi joten tilanne on aivan eri kuin se että joku olisi väkivalloin ja oikeutesi riistäen saattanut lapset alulle. Toki raskaana ollessaan lapsen voi alkaa kokemaan osana omaa itseään vaikka lapsi olisikin saanut alkunsa raiskauksesta. Kaikilta se ei kuitenkaan onnistuisi. Sinä olet halunnut muuttaa elämäsi, raiskatulla taas ei ole ollut mahdollisuutta tähän valintaan. Tekstistäsi käy ilmi se että et osaa ajatella asiaa Muutoin kuin omalta kantiltasi. Ehkä olet päässyt elämässäsi helpommalla kuin moni muu täällä pääsee, hyvä niin. Yleensä vaikeita tilanteita elämässään kohdanneet ihmiset eivät näe maailmaa niin mustavalkoisena, eivätkä näin ollen ole niin kärkkäitä tuomitsemaan muita ihmisiä.

Vierailija
31/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 16:55"]

[/quote]

Olet hankkiutunut raskaaksi omasta vapaasta tahdostasi joten tilanne on aivan eri kuin se että joku olisi väkivalloin ja oikeutesi riistäen saattanut lapset alulle. Toki raskaana ollessaan lapsen voi alkaa kokemaan osana omaa itseään vaikka lapsi olisikin saanut alkunsa raiskauksesta. Kaikilta se ei kuitenkaan onnistuisi. Sinä olet halunnut muuttaa elämäsi, raiskatulla taas ei ole ollut mahdollisuutta tähän valintaan. Tekstistäsi käy ilmi se että et osaa ajatella asiaa Muutoin kuin omalta kantiltasi. Ehkä olet päässyt elämässäsi helpommalla kuin moni muu täällä pääsee, hyvä niin. Yleensä vaikeita tilanteita elämässään kohdanneet ihmiset eivät näe maailmaa niin mustavalkoisena, eivätkä näin ollen ole niin kärkkäitä tuomitsemaan muita ihmisiä.

Vierailija
32/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kannata aborttia, mutta todella ihmettelen että miten meidän abortin vastustajien piireissä ohitetaan täysin tämä abortin tekijöiden kärsimys eikä mitään tukea anneta edes siihen raskauden jatkumisenn tms. Asiasta ei edes keskustella. Asia on niin, että väärin ja piste! Tuo on kaukana lähimmäisen rakkaudesta! Nämä ihmiset ovat mahdollisesti hukassa, peloissaan, mutta ennen kaikkea epätoivoisia ihmisiä! Jotka juuri sitä rakkautta tarvitsevat.

Varsinkin raiskaus-tapuksista puhuttaessa mua ällöttää se kommentti että "eihän ne ole kovin yleisiä.."  Aivan kun se jotenkin poistaisi sitä inhimillisen kärsimyksen ja tuskan määrä sen yhdenkin kohdalla! (Lisäksi uskon, että näitä tapauksia on paljon enemmän kuin mitä tiedetään, mutta se on sitten toinen kysymys)

Eli mitään tukea tai apua, rakkaudesta puhumattakaan ei tarjota. Sekö on oikein?

Vierailija
33/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskattu nainen ei ole mikään vauvahautomo lapsettomille pareille. Voihan nämä petripaavolat kaltaisineen käyttää omaa vaimoaan siihen tarkoitukseen. Ilolla ne lapset varmaan otetaan vastaan.

Vierailija
34/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on jo miljoonia lapsia odottamassa adoptiota. Eikö olisi järkevämpää huolehtia ensin heistä kuin pakottaa tälle ylikansoitetulle planeetalle vielä lisää ei-toivottuja lapsia?

Vierailija
35/59 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 12:38"]

Abortin vastustajille tällainen kysymys:

Jos Suomessa abortoidaan noin 10 000 alkiota  vuodessa, abortti kielletään ja alkiot kehittyvät lapsiksi saakka, mistä löytyy rakastava koti ja perhe kaikille näille lapsille? Vuosittain siis 10 000 lasta vailla kotia, seuraavana vuonna edellisvuoden ja sen vuoden lapset ja niin edelleen. Ihan realistisesti, miten nämä kaikki lapset voivat saada rakastavan kodin? Vai tungetaanko ne kaikki lastenkoteihin, joita kohta on työleirin verran, kärsimään rakkaudettomasta elämästä ja hylkiönä olemisesta? Eikö niillä lapsuuden oloilla ole mitään merkitystä, kunhan vaan kaikki mahdolliset saavat syntyä, siitä viis huolehtiiko kukaan näistä syntyvistä, siinä vaiheessa tuntevista ihmisistä?

Miten millään mittapuulla tällainen vaihtoehto voisi olla eettisesti ja moraalisesti oikein? Olisitko SINÄ valmis ottamaan esim. 20 näistä lapsista oman kotisi ja rakkautesi suojaan tai lahjoittamaan kuukausittain tarpeeksi rahaa, että jokainen saisi turvalliset ja hyvät olosuhteet, ei kuolisi nälkään, joutuisi heitteille tai hyväksikäytetyksi? Mitä tapahtuu ihmisarvolle, jos lapsia vain syntyy vailla kotia, laitoiksiin muiden huolehdittaviksi, jotka eivät välttämättä edes näistä lapsista välitä pätkääkään?

Kaunis ajatus sinällään, että jokaisen alkion tulee saada syntyä, mutta miten realistinen ja eettinen ratkaisu tällainen olisi? Ihan aikuisten oikeasti, ilman pilvilinnoja ja vaalenpunaisia kuvitelmia. Ja niin, että myös sinä, joka tällaista vaatisit, ottaisit oman osasi vastuusta, olisitko valmis siihen?

[/quote]

Eikö keneltäkään abortinvastustajalta tule mitään kommenttia tähän? Haluaisin todella tietää.

[/quote]

ei tule. 

Vierailija
36/59 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 18:02"]

[/quote]

[/quote]

Joopa joo, keksit tuon van puolustaaksesi aborttivastaisuuttasi. Meni vaan överiksi, harmi.

Vierailija
37/59 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on raiskattu ja jälkiehkäisypillerin sain heti sairaalassa kun kävin näyttämässä ja hoidattamassa vammojani. 

Ihan oikeasti, minulla meni vuosia toipua kunnolla raiskauksesta ja nyt vielä 10 vuotta myöhemminkin se vaikuttaa tavalla tai toisella elämääni. Ei onneksi jokapäiväisesti.

Jos tuossa tilanteessa olisi ollut vielä PAKKO synnyttää vauva, jota en ole edes halunnut...en tiedä, epätoivoisiin tekoihin olisin varmasti päätynyt. Psyyke ei olisi vain kestänyt. 

Vierailija
38/59 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä juuri. Kyseiset henkilöt eivät taida ymmärtää sitä miten raiskaus voi vaikuttaa psyykeeseen ja toisiin ihmisiin. Kun raiskauksessa rikotaan henkilön rajat väkisin, tunkeudutaan sisimpään ja intiimiin väkivalloin, se jättää hyvin haavoittuvaksi.

Kaikki muistuttaa raiskauksesta. Sitä on vaikea saada mielestä pois. Tapahtumaa käydessä läpi psyyke on syvillä haavoilla. Se on trauma. Kaikki tai tietyt asiat käynnistää vyöryn uudelleen muistissa ja käyt läpi tilannetta päässä, halusit tai et.
Tunnet olevasi likainen, eikä sitä likaa saa pois pesemällä, ei viiltämällä, et välittämällä olevasi edelleen sama ihminen, jonka keho ja sielu kuuluu vain sinulle. Välillä jopa kuolema tuntui paremmalta vaihtoehdolta.

Tähän raskaus päälle? En sano, etteikö jollekin se olisi mahdollista, mutta taitaa olla aika harvassa ne ihmiset. Kuvitelkaa nyt. Taistelet itsesi kanssa ja kehosi omistajuudesta ja rajoista, onhan ne rikottu. Etkä pysty tekemään sitä yksin, palaat aina takaisin alkupisteeseen. Sinussa kasvaa jotain, joka sinne on väkisin jätetty. Vieras vieraan istuttamana. Muistuttaa sinua tapahtumasta, kivusta, surusta, kauhusta.
 Sitten pääset neuvolan pöydälle, jossa jalat pitää levittää. Sinua sorkitaan sormilla, painellaan, tutkitaan, koko ajan. Sitä intiimiä joudutaan rikkomaan hyvän nimissä jälleen. Synnytyksessä kärsit tuskat avuttomana, sorkittuna, ulkopuoliset kädet ja sormet sinussa. Ettekö te tajua miten hankalaa on edes ne toivotut raskaudet joillekin raiskatuille. Jo parannuttua. Entäs kun sitä raskautta ei edes halua?

Sitten pitäisi olla vielä onnellinen, koska kasvavalle sikiölle stressihormonit ovat kaikkea muuta kuin hyvästä. Puhumattakaan, että pää pitäisi olla niin kunnossa, ettei lankea päihteisiin, joudu psykoosiin, vajoa syvälle masennukseen ja tee itselleen jotain.

Nainen ei ole fundisten hautomo, ei edes lapsettomien. Minun kehoni! Minun kehoni, eikä siihen tule kukaan kysymättä. Ei edes sikiöt!

Vierailija
39/59 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2013 klo 01:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 14:08"]

Jos Suomessa abortoidaan noin 10 000 alkiota  vuodessa, abortti kielletään ja alkiot kehittyvät lapsiksi saakka, mistä löytyy rakastava koti ja perhe kaikille näille lapsille? Vuosittain siis 10 000 lasta vailla kotia, seuraavana vuonna edellisvuoden ja sen vuoden lapset ja niin edelleen. Ihan realistisesti, miten nämä kaikki lapset voivat saada rakastavan kodin? Vai tungetaanko ne kaikki lastenkoteihin, joita kohta on työleirin verran, kärsimään rakkaudettomasta elämästä ja hylkiönä olemisesta? Eikö niillä lapsuuden oloilla ole mitään merkitystä, kunhan vaan kaikki mahdolliset saavat syntyä, siitä viis huolehtiiko kukaan näistä syntyvistä, siinä vaiheessa tuntevista ihmisistä?

Miten millään mittapuulla tällainen vaihtoehto voisi olla eettisesti ja moraalisesti oikein? Olisitko SINÄ valmis ottamaan esim. 20 näistä lapsista oman kotisi ja rakkautesi suojaan tai lahjoittamaan kuukausittain tarpeeksi rahaa, että jokainen saisi turvalliset ja hyvät olosuhteet, ei kuolisi nälkään, joutuisi heitteille tai hyväksikäytetyksi? Mitä tapahtuu ihmisarvolle, jos lapsia vain syntyy vailla kotia, laitoiksiin muiden huolehdittaviksi, jotka eivät välttämättä edes näistä lapsista välitä pätkääkään?

Kaunis ajatus sinällään, että jokaisen alkion tulee saada syntyä, mutta miten realistinen ja eettinen ratkaisu tällainen olisi? Ihan aikuisten oikeasti, ilman pilvilinnoja ja vaalenpunaisia kuvitelmia. Ja niin, että myös sinä, joka tällaista vaatisit, ottaisit oman osasi vastuusta, olisitko valmis siihen?

[/quote]

Eikö keneltäkään abortinvastustajalta tule mitään kommenttia tähän? Haluaisin todella tietää.

[/quote]

ei tule. 

[/quote]

Hyvähän se on huudella sitten puskista, että abortti on murha, mutta auta armias, jos heität asiallisen ja todellisen vastakysymyksen, niin kiihkouskovaiset hiljenee. Enää ei sitten olekaan muuta sanottavaa, kun raamattu ei suorilta kerro vastausta tuohon kysymykseen ;).

Vierailija
40/59 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Logiikka ontuu jo alkumetreillä. Aika iso osa aborteista tehdään kuitenkin siitä yksinkertaisesta syystä, että lasten ikäero tulisi liian pieneksi, mutta sitten parin vuoden päästä hankitaan nuorempi sisarus. Eli tässä tapauksessa aiemmin syntynyt lapsi vähentää syntyvyyttä myöhemmin.

Teiniäidit antaisivat lapsensa todennäköisesti adoptioon ja näistä vanhemmista ei ole Suomessa pulaa. Eli kenenkään fundamentalistin ei tarvitse ilmoittautua jonoon, halukkaita riittää.