"Lentoyhtiön vika, että poikani kaatoi nuudelit päällensä!"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/20403b7f-8bc1-4ed1-bae6-e124b8448bba
Nyt olen sanaton.
Kommentit (1104)
Meillä kerätään lentokoneessa ja kotona elektroniikka talteen ennen ruokailun aloittamista.
Jos on kännykkä ja soppa samalla lentokone pöydällä, niin suurella riskillä pelataan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo on lentoyhtiön vika, jos joku matkustaja saa ruuasta toisen asteen palovamman, kun 2. asteen palovammassa luokitellaan vamman menevän syvälle ihoon ja vaatii hoitoa ja paraneminen kestää pari viikkoa ja on erittäin tulehdusriski.
Tarjottu ruoka on täytynyt olla lähes sata asteista, jos 2. asteen palovamma.
Sata-asteisia ruokia ei jäähdytellä lapsen edessä.
Eikä niitä pitäisi missään olosuhteissa tarjota, saati lentokoneessa.
Tuo ei ole normaalia ruokatarjoilua, vaan todennäköisesti suoraan keittimestä kaadettu kiehuva vesi nuudelien päälle. Oliko keitin epäkunnossa ja vesi ylikuumaa. Muuten ei voi syntyä 2.asteen palovammaa, jos palovammoihin erikoistunut lääkäri on diagnosoinut Jorvin sairaalassa.
Vaikea uskoa erikoislääkärin tehneen huti diagnoosin.
Lapseni sai pienenä palovamman kuumasta teestä. Sen jälkeen on oltu tarkkana, mutta kaikkia vahinkoja ei voi estää. Typerää syytellä puoleen tai toiseen. Matkustamisessa on aina riskinsä, kotonakin on riskinsä.
Äiti tilaa lapsille kuppinuudeleita.
Kuppinuudelit saapuvat juuri sellaisina kuin on tarkoitus.
Lapset perseilevät puhelintensa kanssa ja toinen lapsi kaataa kuppinuudelit sisaruksensa päälle.
Lentoyhtiön vika!
Kännykkä. Eikö äiti osaa sanoa lapsrlle että nyt kännykkä pois kun aletaan murkinoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Toisen paloasteen vammat on tosiaan pahimmat. Kolmannessa asteessa hermot vaurioituu eikä satu ollenkaan.
Mutta mitä järkeä kuuluttaa koko kansalle omien lasten toheloinnista? En pysty ymmärtämään. Ja vielä mennyt Tuin matkalle! Kuka vastuullinen vanhempi enää nykypäivänä tekee sellaista? Pitää saada jännitystä elämään, että minneköhän jäädään jumiin jos edes päästään lähtemään, vai tehdäänkö välilasku koneen huollon vuoksi?
No kun pitää päästä lämpöön halvalla. Hyvä, että sattui tullessa vasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo on lentoyhtiön vika, jos joku matkustaja saa ruuasta toisen asteen palovamman, kun 2. asteen palovammassa luokitellaan vamman menevän syvälle ihoon ja vaatii hoitoa ja paraneminen kestää pari viikkoa ja on erittäin tulehdusriski.
Tarjottu ruoka on täytynyt olla lähes sata asteista, jos 2. asteen palovamma.
Sata-asteisia ruokia ei jäähdytellä lapsen edessä.
Eikä niitä pitäisi missään olosuhteissa tarjota, saati lentokoneessa.
Tuo ei ole normaalia ruokatarjoilua, vaan todennäköisesti suoraan keittimestä kaadettu kiehuva vesi nuudelien päälle. Oliko keitin epäkunnossa ja vesi ylikuumaa. Muuten ei voi syntyä 2.asteen palovammaa, jos palovammoihin erikoistunut lääkäri on diagnosoinut Jorvin sairaalassa.
Vaikea uskoa erikoislääkärin tehneen huti diagnoosin.
Miksi se äiti ei ole palauttanut niitä?
Missään tapauksessa kurittomat lapset, älylaitteet ja kuuma ruoka ei kuulu yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei isä jäähdytellyt lasten nuudeleita samalla kun omansa???
Itse kun olen matkustellut pienten lasten kanssa... jos on ollut kuumaa ruokaa tarjottimella, olen koko sen ajan pitänyt pöydästä toisella kädellä kiinni, että pöytä ei vahingossakaan kaadu. Vaatii vähän vaivannäköä, mutta ei ole sopat ikinä kaatuneet yhdenkään lapsen päälle!!
Taitaa olla vain isäpuoli, kun vasta kaksi vuotta sitten ovat menneet kihloihin ja vuosi sitten naimisiin. Tämä toimittaja on nyt uudelleen raskaana.
Tämä ei ole tippaakaan lentoyhtiön vika vaan aivan täysin vanhempien oma moka.
Tää äippä vaan yrittää saada lentoyhtiöltä jotain korvauksia 😂😂😂 no et varmasti saa! Turha toivo.
Kaadan veden pois jos oon syönyt nuudelia. En äytä enään kun wokissa ilman niitä myrkkyjä.
Tottakai kuppinuudelit on tulikuumia, samoin esim. Se kahvi ja tee. Ihan normaalia yleistietämystä.
Tässäkin todennäköisesti lentoemäntä sanonut jotain tyyliin "varokaa se on kuumaa", mutta sitä äippä ei tietenkään Iltalehdelle mainitse.😂
Siis mitään muuta vaihtoehtoahan ei ole kuin tulikuuma tai kylmä... voi jeesus.
Olen itsekkin tilannut tuon kupin ja tosiaan se on tulikuuma, ei ainakaan varttiin pysty syömään. En ymmärrä miksi he eivät voi antaa sen jäähtyä ennen tarjoilua.
Eräällä lennolla kävi niin että kuppia tuomassa ollut lentoemo kaatoi kupin lattialle ja siitä roiskui pisaroita jonkun jaloille. Ei ollut siis eka kerta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se legendaa vai totta, että Jenkeissä joku sai korvaukset, koska kahvila ei varoittanut etukäteen että kahvi voi olla kuumaa...? 🤔
Jokuhan siellä oli pitänyt kahvimukia autoa ajaessa jalkojensa välissä ja sai jättikorvaukset kaadettuaan kuuman kahvin päälleen.Jenkkiautojen peruutuspeileissä lukee "kohde lähempänä kuin peilistä näyttää"(!!?)
Miten tuo peruutuspeilijuttu liittyy mihinkään? Saisi lukea Suomessakin noin, valitettevasti niitä riittää joilla asia unohtuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei isä jäähdytellyt lasten nuudeleita samalla kun omansa???
Itse kun olen matkustellut pienten lasten kanssa... jos on ollut kuumaa ruokaa tarjottimella, olen koko sen ajan pitänyt pöydästä toisella kädellä kiinni, että pöytä ei vahingossakaan kaadu. Vaatii vähän vaivannäköä, mutta ei ole sopat ikinä kaatuneet yhdenkään lapsen päälle!!
Taitaa olla vain isäpuoli, kun vasta kaksi vuotta sitten ovat menneet kihloihin ja vuosi sitten naimisiin. Tämä toimittaja on nyt uudelleen raskaana.
Ahaa. Ja siksi pitää yrittää löytää syy huonoon vanhemmuuteen jostain muualta, koska lasten oikea isä takuulla pillastuu, kun lapsista ei ole pidetty huolta.
Ja jos nää nuudelit olis ollu jäähtyneitä tarjoiltaessa niin siitäkin olisi taatusti pahoitettu mieli 😂😂
Ootteko huomanneet että usein näillä huomionkipeillä on tuplasukunimi.
Lentokonepöytä on raivostuttavan pieni ja siinä ei voi olla mitään ylimääräistä. En syö lentokone ruokaa koska matkustan menopaluulippu johon ei edes kuulu ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitään muuta vaihtoehtoahan ei ole kuin tulikuuma tai kylmä... voi jeesus.
Olen itsekkin tilannut tuon kupin ja tosiaan se on tulikuuma, ei ainakaan varttiin pysty syömään. En ymmärrä miksi he eivät voi antaa sen jäähtyä ennen tarjoilua.
Eräällä lennolla kävi niin että kuppia tuomassa ollut lentoemo kaatoi kupin lattialle ja siitä roiskui pisaroita jonkun jaloille. Ei ollut siis eka kerta!!
Sitten naristaisiin kun tilauksen tuominen kestää niin kauan.
Miksi mies odotti omien nuudeliensa viikenemistä, mutta ei huolehtinut, ettei lapset koske omiin kuumiin ruokiinsa?
Miksi heillä ei ollut eväitä lapsille?
Ymmärrättehän, että kotona käyttämänne teekuppi tai kahvikuppi sisältää yhtä kuumaa nestettä. Sillä saa ihan samanlaiset palovammat aikaiseksi.
Huoltaja ottaa nuudelit omalle pöydälleen jäähtymisen ajaksi, jos haluaa olla viisas.