Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Lentoyhtiön vika, että poikani kaatoi nuudelit päällensä!"

Kommentit (1104)

Vierailija
241/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av ei petä koskaan! Täytyy olla ihmisen melkoinen mulkvisti, joka oikein naatiskelee kuinka tyhmiä täytyy vanhempien olla kun antaa lapsensa saada palovammat ja tuo näkemyksensä ketjuun esiin oikein "nokkelien" kommenttien kera. Ei riitä myötätuntoa lapselle, jonka ihoa kuoriutui pois palovamman aiheuttamana. Ilmeisesti ette ole koskaan polttaneet itseänne tai sattunut mitään vahinkoa? Tietysti muuta kuin mitä omille vanhemmillenne sattui teidän kohdalla.

Suurin kiinnostus on, että onko se juttu vielä facessa ja hah hah ei tullut korvauksia. Eli kateellinen katajainen kansa. Tämä on toisaalta hyvä tapa valita ystävänsä, miten he suhtautuusivat lehtijuttuun. Jos silmissä loistaa vahingonilo niin ei jatkoon, sellainen hyeena nauraisi minunkin vahingolleni.

Olen polttanut itseni lapsena useampaan otteeseen. Vahinkoja kaikki, jotka joka kerta johtuivat vilkkaan lapsen huolimattomuudesta ja tietämättömyydestä. Ainoa ketä voisi noista tilanteista syyttää ovat vanhempani kun eivät katsoneet tarpeeksi perään. Olen kuitenkin antanut heille anteeksi ja olen erittäin kiitollinen kun eivät lehdessä julistaneet jokaista onnettomuuttani. 9-vuotiaalle sympatiat, sillä hänhän ei edes itse onnettomuuttaan aiheuttanut, vaan sähläävä pikusisko jolle ei ikinä olla ilmeisesti viitsitty opettaa ruokapöytätapoja. Näissä kommenteissahan on nimenomaan kritisoitu äitiä, ei tytärtä, ja äiti kyllä ihan itse kommenttinsa ansaitsi. Älä kinua julkisuutta jos et kestä seurauksia.

Vierailija
242/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tavallinen kahvi ja tee ovat niin tulikuumia, että palovamma voi syntyä.

Tästä syystä toivoisinkin, että kaikki vanhemmat (nykyään vain ne fiksut) valvoisivat lapsiaan jos sellaisia lentokoneeseen on tuonut. Koneen penkillä ei kiehnätä ja kontata, eikä pöytien alla venkoilla hakemassa yhtään mitään, jos pöydillä on syötävää tai juotavaa. Kun sapuskaa on tilattu, voinee vanhempi kerätä ne kännykät pois hyvissä ajoin ennen kuin tilaus tuodaan. 

Olen itse saanut reiteeni palovamman lentokoneessa kun jonkun riemuidiootin lapsi purki energiaansa kipittämällä pitkin lentokoneen käytävää ja törmäsi pöytäni reunaan. Pöydällä oli kahvi, joka kaatui jalalleni, ei pahkena vieköön edes sen muksun päälle roiskunut, kun vaistomaisesti suojasin ensinnä lapsen. Mieluiten tietysti olisin kaatanut kuuman kahvin hänen kummankin idiootin vanhempansa niskaan, mutta tekemättä jäi sekin. Korvaukseksi sain uuden kahvin. En kirjoittanut someen enkä soittanut iltapäivälehteen. En vihaa lapsia, päin vastoin, mutta joitakin vanhempia kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av ei petä koskaan! Täytyy olla ihmisen melkoinen mulkvisti, joka oikein naatiskelee kuinka tyhmiä täytyy vanhempien olla kun antaa lapsensa saada palovammat ja tuo näkemyksensä ketjuun esiin oikein "nokkelien" kommenttien kera. Ei riitä myötätuntoa lapselle, jonka ihoa kuoriutui pois palovamman aiheuttamana. Ilmeisesti ette ole koskaan polttaneet itseänne tai sattunut mitään vahinkoa? Tietysti muuta kuin mitä omille vanhemmillenne sattui teidän kohdalla.

Suurin kiinnostus on, että onko se juttu vielä facessa ja hah hah ei tullut korvauksia. Eli kateellinen katajainen kansa. Tämä on toisaalta hyvä tapa valita ystävänsä, miten he suhtautuusivat lehtijuttuun. Jos silmissä loistaa vahingonilo niin ei jatkoon, sellainen hyeena nauraisi minunkin vahingolleni.

Empatiakyky ja järjenkäyttö eivät sulje toisiaan pois. 

Vierailija
244/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain viime Thaimaan lennolla punaviinit syliini (en dokannut, ihan yhdestä lasista kyse) kun kunnon turbulenssi alkoi täysin yllättäen. Nyt harmittaa kun en tajunnut korvauksia hakea, kyllä on selvä lentoyhtiön vika kun viiniä tarjoilevat !!!

Vierailija
245/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä perseilin aikoinani lapsena kaakaon syliini, reidessä vieläkin arpi. Äidin kanssa käytiin just saunassa ja se edelleen kutsuu arpeani ”tyhmyydestä sakotetaan” -arveksi. Veljilläni on myös arvet lempinimillä ”luonnonvalinta” ja ”oppirahat”. Äidillä oli se ajatus, että me melko pian syntymän jälkeen oltaisiin hiffattu painovoima tai voivoi.

Viisas äiti sulla 👍

Vierailija
246/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain viime Thaimaan lennolla punaviinit syliini (en dokannut, ihan yhdestä lasista kyse) kun kunnon turbulenssi alkoi täysin yllättäen. Nyt harmittaa kun en tajunnut korvauksia hakea, kyllä on selvä lentoyhtiön vika kun viiniä tarjoilevat !!!

Minkälaiset palovammat sait? Iho varmasti punotti aika lailla mutta jouduitko mennä ambulanssilla sairaalaan?

Vierailija
247/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi Sanna!

Vierailija
248/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Sanna, missä vaiheessa se miehesi testasi, että ne nuudelit jäähtyi puolessa tunnissa?

Vierailija
249/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin! Ja vielä punaviiniä, joka ei lähde kunnolla pesussa! Pitäisi jatkossa lentokoneessa tarjoilla pelkästään kädenlämpöistä vettä, niin kuivuisi jättämättä tahroja, eikä iholle osuessaan olisi liian kuumaa. Ei kyllä liian kylmääkään saa olla kun joillakin on vihlovat hampaat.

Vierailija
250/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnettomuus sattui, kun lentoemo oli yrittänyt ojentaa Furlongin vieressä istuneelle matkustajalle tämän pyytämää teekupillista. Lennon operoineen Ryanairin mukaan Furlong ei ollut keskittynyt tilanteeseen, ja tästä syystä teekuppi pääsi lipeämään lentoemon käsistä suoraan miehen syliin.

Furlong vaati tapahtuneesta liki 40 000 euron korvauksia lentoyhtiöltä. Hän vetosi lausunnossaan henkilökunnan mokaan kuuman teekupin kanssa – ja Ryanair vastaavasti syytti Furlongia huolimattomuudesta. Lopulta Ryanair taipui sopuun – ja maksoi Irish Times -lehden tietojen mukaan todennäköisesti Furlongille täyden summan tämän kärsimästä vahingosta.

Vierailija
251/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin! Ja vielä punaviiniä, joka ei lähde kunnolla pesussa! Pitäisi jatkossa lentokoneessa tarjoilla pelkästään kädenlämpöistä vettä, niin kuivuisi jättämättä tahroja, eikä iholle osuessaan olisi liian kuumaa. Ei kyllä liian kylmääkään saa olla kun joillakin on vihlovat hampaat.

Mites kannattaako tarjoilla nesteitä ollenkaan, kun mullahan voi olla mun kallis läppäri sylissä tai lapsen sylissä ja sitten se neste voi kaatua siihen läppäriin ja taas on lentoyhtiön vika!

Vierailija
252/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vuosia sitten olin palaamassa Ouluun työmatkalta ja meille oli juuri kaadettu kuumat kahvit paperimukeihin, kun edessä istuva käänsi äkisti selkänojansa taaksepäin sillä seurauksella, että kuumaa kahvia läikkyi syliini. Sain tästä lievän palovamman reiteeni ja tahraiset housut. Lentoemo toi vaatteidenpuhdistus-kosteuspyyhkeen, mutta eihän se läikkä sillä lähtenyt. Ajattelin vain mielessäni, että onneksi olen tulossa kotiinpäin, olisi ollut todella kamalaa olla ruskealäikkäisissä housuissa koko työpäivän (vaihtovaatteita ei ollut, koska olin päiväreissulla). En saanut mistään mitään korvausta, edessä istuva ei edes pahoitellut asiaa. Opin tästä, että lentokoneessa kannattaa todellakin olla varovainen kuumien juomien kanssa ja pitää niitä mieluummin kädessä kuin tarjotinpöydällä.

Vierailija
253/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Sanna. Tunnen todella valtavaa myötätuntoa lapsiasi kohtaan, kumpikaan heistä ei ole tehnyt mitään ansaitakseen noin pöljän äidin. Kateellinen en heille ole, en äidistään enkä palovammoista. Enkä ole kateellinen sinullekaan, olisi kamalaa olla noin uuvatti.

Vierailija
254/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sulle palovamma?

Vierailija
255/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat ilmeisesti ilmaisen luksusloman korvaukseksi TUIlta, mitään muuta syytä en keksi asiasta hälyn nostamiselle. Tai tyhmyys toinen syy...

Vierailija
256/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin ongelma tuossa äidin asenteessa on että hän opettaa sen lapsilleen, eikä kukaan heistä opi mitään koska omassa toiminnassa ei ollut mitään vikaa. Seuraavalla kerralla saattaa käydä vielä pahemmin.

Vierailija
257/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkäakkujen turvallisuusongelmista on puhuttu paljon, mutta ei pidä unohtaa, että samaa tekniikkaa käytetään monissa muissakin laitteissa. Kiinasta Australiaan matkanneessa lentokoneessa matkustajan kuulokkeet roihahtivat tuleen kesken kaiken. Australian liikenneturvallisuusvirasto ATSB kertoo, että nainen oli laittanut langattomat vastamelukuulokkeet päähänsä ja oli nukkumassa, kun hän yllättäen heräsi kovaääniseen räjähdykseen.

Nainen yritti sammuttaa palonalkua tallaamalla kuulokkeiden päälle. Myös lentohenkilökunta toimi ripeästi kaatamalla kytevien luurien päälle ämpärillisen vettä, ja kun liekit saatiin talttumaan, luurit pudotettiin ämpäriin ja vietiin koneen takaosaan.

Nainen sai lieviä palovammoja kasvoihinsa ja käsiinsä. The Registerin mukaan sekä kuulokkeiden akku että akun suojus sulivat lentokoneen lattiaan kiinni, joten tilanteessa olisi voinut käydä todella paljon pahemmin. Muut matkustajat joutuivat kärsimään kitkerästä savusta sekä sulaneen muovin ja palaneiden hiusten kärystä.

Vierailija
258/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kannattaako tarjoilla nesteitä ollenkaan, kun mullahan voi olla mun kallis läppäri sylissä tai lapsen sylissä ja sitten se neste voi kaatua siihen läppäriin ja taas on lentoyhtiön vika!

Herranjumala! Mulla ei käynyt tämä mielessäkään! Nyt nopeasti facepostaus, jossa varoitan ihmisiä siitä, että jos tiputat vesilasin läppärille, se todennäköisesti hajoaa! Toivottavasti lentoyhtiöt ottavat tästä opikseen ja jatkossa pidättyvät tarjoamasta koneissa yhtään mitään. Ehkä koneisiin voistaisiin järjestää joku pumpulila vuorattu koppi, mihin ihmiset saapuvat järjestyksessä yksitellen, missä lentoemo vaikka pitelee pillillä varustettua vesitetraa, jossa on kädenlämpöistä vettä. Lentoemo voisi vaikka alustaa tilanetta muistuttamalla, että "ethän yritä hengittää ja nielaista samaan aikaan, kun muuten saatat vetää vettä henkeen."

Vierailija
259/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut koneessa huolissani tulikuumasta ruuasta. Usein, kahvista lähtien, ruoka ei ole niin kuumaa. Joskus on ja juuri silloin edessä oleva päättää kääntää tuolin takakenoon.

Vierailija
260/1104 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä perseilin aikoinani lapsena kaakaon syliini, reidessä vieläkin arpi. Äidin kanssa käytiin just saunassa ja se edelleen kutsuu arpeani ”tyhmyydestä sakotetaan” -arveksi. Veljilläni on myös arvet lempinimillä ”luonnonvalinta” ja ”oppirahat”. Äidillä oli se ajatus, että me melko pian syntymän jälkeen oltaisiin hiffattu painovoima tai voivoi.

Taisi olla ankea lapsuus teillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi