Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku oppii vieraan kielen aksentin ja joku toinen ei?

Vierailija
01.03.2019 |

Mikä siinä, että vaikka kuinka yrittää ja yrittää, ei vain opi sitä aksenttia? Liittyykö musikaalisuuteen vai mihin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musikaalisuus, kielellinen lahjakkuus. Minä imen aksentit ja murteet. Mies nauraa että muutun turkulaiseksi aina Salon kohdalla. Esikoiseni oppii kieliä myös helposti, mutta kuopukseni ei.

Vierailija
2/5 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity aina musikaalisuuteenkaan. Eräs kaverini puhuu natiivejakin hämäävällä aksentilla useampaa kieltä, eikä todellakaan ole musikaalinen (itse sanonut) Se on joku lahja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittynee sävelkorvaan, pystyy erottamaan erilaiset äänteet ja muodostamaan itse identtisen. Hyvällä ääntämisellä pystyy tosiaan huijaamaan itselleen todellisuutta paremman kielitaidon...

Vierailija
4/5 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan tarkkaavaisesti seurata, miten natiivit ääntää kunkin sanan tai fraasin. Ja pitää olla niin paljon kapasiteettia ja kiinnostusta asiaa kohtaan, että se kuultu tallentuu muistiin. Sieltä muistista sitä sitten noukitaan käyttöön ja sovelletaan vastaaviin tapauksiin. Niinhän lapsikin oppii kielen.

Toki sitä vieläkin huomaa esim. ääninauhalta, että joitakin nyansseja menee pieleen. Esim. yhdysvaltalainen kaveri vinoili hiljattain sanan ”food” lausumisesta liiaksi ”fuud” vaikka pitäisi lausua pikemminkin ”fyuud”.

Vierailija
5/5 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni osaa ääntää tosi hyvin kieliä, ei ole musikaalinen. Itse olen oppinut hyvin kieliä kieliopillisesti. Kandikin yliopistosta. Ääntää en vain osaa. Puhun tankeroenkkua jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi