Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaadinko mieheltäni liikaa?!

Vierailija
21.02.2013 |

Kertokaa ajatuksianne ja miten teidän parisuhteessa eletään.

Minun ongelmani (?) ja ahdistuksen aiheeni on tällainen: Tuntuu, että riudun olemattomiin tässä parisuhteessa läheisyyden puutten vuoksi. Ei halauksia, kosketuksia, suukkoja. Ei kivoja sanoja, positiivista palautetta tai muutakaan, mikä saisi minut tuntemaan olevani nainen. Koskaan mieheni ei kerro että olisin nätti tai uudet vaatteet näyttävät hyvältä päälläni tai mitään vastaavaa. Tuntuu siis, että miehelleni ei ole helvetinkään väliä, olen kuin ilmaa vain.

Tilanne ahdistaa minua siinä määrin, että se pyörii mielessä paljon. Siis mietin tulevaisuutta, mikä henkisesti kuollut kylmäkiskoinen ihminen minusta ajan saatossa tulee, kun en saa rakkautta.

Tilanteen toinen puoli on se, että miehessäni ei juuri muuta "vikaa" sitten olekaan, päinvastoin. Todella hyvä isä lapsillemme ja muutenkin kaikin puolin ok, ellei enemmänkin.

Kysymys kuuluukin jo otsikossa, vaadinko mieheltäni liikaa? Pitääkö minun vain olla tyytyväinen, kun minulla on muuten hyvä mies, vaikka kaipaan läheisyyttä todella paljon ja sitä ei ole? En nalkuta ja jäkätä, pidän itsestäni huolta ja muutenkaan en keksi mitään, miksi olisin jotenkin vastenmielinen..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut vanhan sanonnan mallia, niin metsä vastaa... kyllä miehetkin sitä kaipaavat ja saadessaan usein(valitettavasti ei aina) antavat vastavuoroisesti. Vaatimalla tai odottamalla taas tulee vastareaktio ja läheisyyslukko. Älä siis ainakaan syyllistä miestäsi.

Vierailija
2/11 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa asiasta pikaisesti. Tuo tunne ajaa teidät ennen pitkää erilleen. Jokainenihminen kaipaa hellyyttä ja hyväksyntää. Sitä kutsutaan rakkaudeksi.

Et siis todellakaan vaadi liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo vastanneille, fiksuja kommentteja ja varmasti täyttä asiaa.  ap

Vierailija
4/11 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rakkaus osoitetaan teoilla eli mies ei hoe, miten ihana olen vaan oma-aloitteisesti keittää aamukahvin, vaikka itse juo teetä jne. Eli vaadit mieheltä liikaa, koska olet epävarma itsestäsi.

Vierailija
5/11 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hieman tutulta. Mä sain meidän suhteeseen enemmän hellyyttä tuomalla siihen lisää hellyyttä.

Suosittelisin ihan ensiksi kokeilemaan sellaista hienovaraista "hivutustaktiikkaa": eli ennen kuin nostat kissan pöydälle, kokeile muuttaa omaa suhtautumista mieheesi.

Hymyiletkö sinä miehellesi? Kosketteletko häntä? Kehutko häntä? Huomioitko häntä? Flirttailetko? Kysytkö kuulumisia? Tarvitsetko miestäsi? Jos tarvitset, tietääkö hän sen? Kuunteletko miestäsi? Oletteko kilttejä toisillenne? Siis yhtä kilttejä kuin ystävillenne? Arvostatteko toisianne? Arvostatko miehesi työtä, arvostaako hän sinun työtäsi? Onko teillä tarpeeksi kahdenkeskistä aikaa, jolloin keskitytte vain toisiinne? Keskusteletteko te ylipäänsä keskenänne muustakin kuin arjen pyörittämisestä? Onko hänellä tarpeeksi omaa aikaa ja tilaa olla myös ilman sinua ja lapsia? Onko hän tyytyväinen elämäänsä?

Jos vastaat useampaan noista ylläolevista ei, kannattaisi sinun pohtia, minkälaista vuorovaikutuksenne ylipäänsä on ja minkälaisia viestejä sinä miehellesi lähetät.

Jos vastaat useampaan ylläolevaan ei, kannattaisi sinun yrittää muuttaa tilanne. Kokeile hymyilemistä hänelle silloin, kun et normaalisti hymyile. Kokeile koskettaa häntä suloisesti ohimennen ja kehua häntä komeaksi. Kokeile tehdä hänelle ystävällisiä palveluksia, mitä et normaalisti tee. Kokeile mennä hänen kanssaan saunaan kahden kesken ilman lapsia ja kiirettä. Pyydä häntä pesemään selkäsi. Pyydä häntä hieromaan harteitasi. Kiitä häntä kauniisti. Kysy, voitko istua hänen kainaloonsa sohvalla. Jos hän makaa sohvalla, kysy, voitko tulla istumaan hänen tyynykseen.

Mutta älä tyrkytä tai pakota. Hänelläkin on oikeus olla ilman kontaktia jos hän haluaa, aivan yhtä paljon kuin sinulla on oikeus tulla kosketetuksi ja rakastetuksi. Mutta ei sitä tiedä, kuinka paljon hän ilahtuu ja alkaa nauttia tästä uudenlaisesta läheisyydestä!

Jos hän ihmettelee muuttunutta käytöstäsi, niin voit tunnustaa suoraan. "mä aloin kaivata meidän suhteeseen enemmän hellyyttä, niin aloin olemaan hellempi!"

Jos nämä neuvot eivät toimi, kannattaa aihe ottaa varovaisesti puheeksi. Hellyyspulan syy kun voi olla jossain muualla kuin teidän suhteessa tai teidän välisessä vuorovaikutuksessa. On tärkeää olla syyttämättä tai syyllistämättä. Semmonen "mikset sä koskaan" voi olla enemmän hajottavaa kuin rakentavaa ja vain pahentaa ongelmaa. Pitää olla varovainen. Lause "sä olet ihana mies, mutta mä tykkäisin ihan kamalasti jos sä suukottelisit ja halaisit mua enemmän" vois olla toimiva, sen jälkeen kun kaikki hienovaraisemmat keinot on jo käytetty.

Tsemppiä, kyllä se siitä!

Vierailija
6/11 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikeaa. Jotkut vaan ovat jääneet lapsena niin vaille läheisyyttä ja hellyyttä, etteivät tiedä siitä mitään. Pitkän tien takana olis muuttaa mies.

Voit tietysti kokeilla edellisen vastaajan vinkkejä; kannattaahan se yrittää.

Vierailija
7/11 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos nro 6! Täytyy kyllä sanoa, että täällä on ihania ihmisiä! Paljon miettimisen aihetta antoi viestisi. ap

Vierailija
8/11 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleta five love languages

meillä jokaisella on oma tyyli osoittaa (ja haluta) kiintymystä. Näitä on sanat, kosketus, teot, lahjojen antamisen ja ajan käyttäminen yhdessä - tai jotain sinne päin. Se voi olla vaan, että teillä on eri tavat osoittaa kiintymystä . Se tarkoittaa, että asioista täytyy puhua. Mun mies on tekijä ja koskettelija. Hän osoittaa (ja kaipaa) hellyyttä ja rakkautta niillä tavoilla. Mulle koskettelu ei ole mitenkään luontaista, mutta kun tiedän kuinka tärkeää se on hänelle, tsemppaan. Varmasti pitäisi pärjätä paremmin, mutta hänkin huomaan tsemppaamiseni. Itse taas osoitan rakkautta sanoilla ja sanojen kuuleminen olisi mulle äärettömän tärkeää. Mies on huono siinä. SIksi välillä sanon suoraan, että nyt tarvitsen niitä kehuja. Ja sitten se yrittää. Aina ei siltikään kovin hyvällä menestyksellä. Nyt kohta 12 vuoden avioliiton ja monen monen keskustelun jälkeen homma toimii ihan hyvin. Molemmat yrittää antaa toiselle sitä mitä toinen haluaa ja huomata ne rakkauden osoitukset, mitä toinen sillä omalla tyylillään antaa.

Kannattaa tutustua näihin ja kannattaa erityisesti keskustella sen miehen kanssa ja ilmaista mitä kaipaisi ja miksi ja antaa miehen tehdä sama, täysin syyttelemättä!

Vierailija
9/11 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ikäväkyllä vastavuoroisuus toimi. Minä hellittelen, kehun ja aktiivisesti kuuntelen, teen aloitteet seksiin ja kiedon käteni hänen ympärilleen nukkumaan mennessä. Olen myös sanonut suoraan, että tarvitsen häntä ja hellyyttä... Toisaalta mies on masentunut, joten ymmärrän ja ymmärrän, toivon pientä ihmettä uudesta terapiasta, odotan että uuden mielialalääkkeen sivuvaikutukset menisivät ohi jne. Mutta kuinka kauan sitä sitten jaksaa, meillä tätä on kestänyt jo lähes 7 vuotta. Hellyyden ja huomionkaipuuni on aivan valtava enkä halua tulla katkeraksi. Toisaalta tiedän että miehellä on vieläkin kurjempaa ja hän yrittää ihan tosissaan löytää ulospääsyä omasta pahoinvoinnistaan.

Vierailija
10/11 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 17:03"]

googleta five love languages

meillä jokaisella on oma tyyli osoittaa (ja haluta) kiintymystä. Näitä on sanat, kosketus, teot, lahjojen antamisen ja ajan käyttäminen yhdessä - tai jotain sinne päin. Se voi olla vaan, että teillä on eri tavat osoittaa kiintymystä . Se tarkoittaa, että asioista täytyy puhua. Mun mies on tekijä ja koskettelija. Hän osoittaa (ja kaipaa) hellyyttä ja rakkautta niillä tavoilla. Mulle koskettelu ei ole mitenkään luontaista, mutta kun tiedän kuinka tärkeää se on hänelle, tsemppaan. Varmasti pitäisi pärjätä paremmin, mutta hänkin huomaan tsemppaamiseni. Itse taas osoitan rakkautta sanoilla ja sanojen kuuleminen olisi mulle äärettömän tärkeää. Mies on huono siinä. SIksi välillä sanon suoraan, että nyt tarvitsen niitä kehuja. Ja sitten se yrittää. Aina ei siltikään kovin hyvällä menestyksellä. Nyt kohta 12 vuoden avioliiton ja monen monen keskustelun jälkeen homma toimii ihan hyvin. Molemmat yrittää antaa toiselle sitä mitä toinen haluaa ja huomata ne rakkauden osoitukset, mitä toinen sillä omalla tyylillään antaa.

Kannattaa tutustua näihin ja kannattaa erityisesti keskustella sen miehen kanssa ja ilmaista mitä kaipaisi ja miksi ja antaa miehen tehdä sama, täysin syyttelemättä!

[/quote]

Tämäkin viesti auttoi minua paljon! En tullutkaan niin ajatelleeksi että mies tosiaan voi osoittaa rakkautta teoilla arjessa. Nyt kun mietin, näin se todennäköisesti onkin? Mutta.. se ei poista ahdistustani siitä, että olemme fyysisesti niin etäiset. Se surettaa ja paljon kun tuntuu että mies karkaa koko ajan kauemmaksi :/ Vaikka olisimmekin saman katon alla niin tästä huolimatta tuntuu, että kaukana toisistamme.

Vierailija
11/11 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma..Mutta mitäs sitten, kun itse yrittää antaa läheisyyttä, halata, suukotella ym, ( koska mies on omien sanojen mukaan huono tekemään alotteita ), niin heti ajetaan pois siitä, tavalla tai toisella..Eipä pahemmin jatkuvien yritysten ja pakkien jälkeen halua enää itseään satuttaa ja turhaannuttaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän