Lapsen oikeus kesälomaan
Teen nyt uuden ketjun kun vastasin vamhaam ja tajusin ettei kukaan viestiini todennäköisesti tule vastaamaan. Eli tilanteemme on se että olen töissä tai koulussa vuoden ympäri, mies kesäisin vain töissä. Ongelmana on 3-vuotiaamme kesäloma jota ei ole, koska meillä vanhemmillakaan ei ole lainkaan lomaa. Lapsi on liian nuori lähtemään viikoksi mummolaan kauaksi kotoa joten en tiedä miten saisin lapselle lomaa. Ideoita?
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Miksi potää hankkia lapsi jos ei sille ole aikaa?
No piti olla aikaa mutta elämäntilanne muuttui kun molemmat aloimme opiskella tilanteen pakosta lisää.
Ap
AV:ta parhaimmillaan:
1) hommaa töitä että voit elättää lapsesi eikä tarvitse lojua sossutuilla
2) pakkoko hankkia lapsi jos töiden aloituksen takia ei ole lomaa
Vierailija kirjoitti:
No mitäs se isä talvisin tekee?
Opiskelee siis hänkin.
Ap
Vietätte vaan kivoja kesäisiä viikonloppuja, sen täytyy nyt riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No piti olla aikaa mutta elämäntilanne muuttui kun molemmat aloimme opiskella tilanteen pakosta lisää.
Ap
Sitä pitää vaan järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vietätte vaan kivoja kesäisiä viikonloppuja, sen täytyy nyt riittää.
Tätä mieltä olin itse kunnes sain sukulaiselta kuulla olevani kamala jos lapsi ei saa pitkää lomaa hoidosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs se isä talvisin tekee?
Opiskelee siis hänkin.
Ap
Ja 3v on liian pieni mummon hemmoteltavaksi, mutta tarpeeksi iso 30 lapsen ryhmään 12kk/v, 5pvää vko?
Miten mun 16-vuotiaani sai sovittua kesätöistään lomaa matkan takia, mutta pienen lapsen vanhemmat muka ei saa lapsen takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saisiko ihan konkreettisen esimerkin että miten?
Ap
No, lapsi ei saa kesälomaa. Aika moni muukaan lapsi ei saa
Lapsi on liian nuori mummolaan, mutta ei hoitoon? Ok.
Entäs jos isovanhemmat tulis teille kesällä viikoksi hoitamaan lasta?
Palkatonta töistä tai loman vietto talviaikaan. Kai nyt aikuiset ihmiset voi koulusta kuitenkin olla pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Saisiko ihan konkreettisen esimerkin että miten?
Ap
Kesätöistä sopiessanne sovitte myös vapaista.
Ja opiskeluissa on aivan varmasti löysää sekä keväällä että syksyllä jolloin voitte pitää vapaita.
Vierailija kirjoitti:
Miten mun 16-vuotiaani sai sovittua kesätöistään lomaa matkan takia, mutta pienen lapsen vanhemmat muka ei saa lapsen takia?
Ite en kehtais alkaa heti vonkua vapaata kesätöistä jos olisin siellä muutenkin jo muita sijaistamassa
Kyllä minä vein 3- ja 5-vuotiaat viikoksi mummilaan viime kesänä ettei tarvinnut olla varahoidossa kuin viikko. Jos ap:lla on tämä vaihtoehto käytössä niin kyllä se 3v sen kestää hyvin, olettaen toi että mummia nähdään muutenkin kuin kerran kesässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite en kehtais alkaa heti vonkua vapaata kesätöistä jos olisin siellä muutenkin jo muita sijaistamassa
No jos sulla on kolmevuotias lapsi niin sinun pitää kehdata. Ja kaikkihan on aina sopimuskysymyksiä ja neuvottelemista, ei mitään viisivuotiaan kehtaamisia.
Lapsenvahti kotiin vahtimaan lasta, ei ainakaan ole sitten päiväkodissa jos se on tässä se ongelma.