Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä mielellä te akateemiset tutustutte pelkän amiksen käyneisiin?

Vierailija
01.03.2019 |

Esim. siivoojiin, keittäjiin, roskakuskeihin, lähihoitajiin, kaupan kassoihin, putkimiehiin, varastotyöntekijöihin...?

Oletetaan että duunari on vaikkapa uusi naapurisi joka tekee tuttavuutta, lapsesi ystävän vanhempi, uuden puolisosi sisarus, vanhempasi uusi kumppani tms.

Haluan rehellisiä vastauksia, mitä ennakkoajatuksia tulee duunariudesta tutustumisen aluksi?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita keskustelukumppaneita ovat joko tehdit persvakotyömiehet tai sitten alojensa huippututkijat. Nokka pystyssä kulkeva tusinamaisteri on sitä kaikista paskin seuraa missä vain tilanteessa.

Vierailija
22/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän sairaalassa lääkärit eivät koskaan puhu mitään laitoshuoltaja/siivoojahenkilökunnalle.

Tää on kyllä aika moukkamaista kun ottaa huomioon, että sairaala ei kovin kauaa pyörisi ilman laitoshuoltajien työpanosta.

No, toisaalta, "meidän sairaalassa" kyllä puhuvat, eli joko ovat ilahduttavasti tulleet pois kivikaudelta tai näkevät smurffipukuun verhotun akateemisuuteni. Hohhoijakkaa.

Eri, laitoshuoltaja, FM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän AP ja kumppanit tässä ketjussa nyrpistävät vain nenäänsä esim. Bill Gatesille. 

"Voi sanoa päivää ja vaihtaa normaalit asiointikeskustelut. Muuta ei."

Pysyt tietysti tässä, kun Bill Gates tulee juttusillesi. Etkö pysykin? Vai oletko tekopyhä?

Bill Gates on varsin akateeminen. Opiskellut Harvardissa ja esittänyt useita ratkaisuja tietojenkäsittelytieteen ongelmiin.

Vierailija
24/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pari sukulaista on lähihoitajia, heistä pidän, ajattelen, et hyviä tyyppejä. Sit yks kaveri merkonomiyrittäjä ja sit toinenkin merkonomi.

Ainoot amikset, joihin mulla kiinnostusta tutustua onkin just lähihoitajia ja merkonomeja. Myös kokkeihin voisin tutustua.

Vierailija
25/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kaikki pahimmat koulukiusaajat meni yläasteelta ammattikouluun. Tämän takia saatan suhtautua amiksen käyneisiin vähän varauksella. En haluaisi ajatella näin, mutta minkäs teet kun kokemukset on mitä on.

Vierailija
26/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olen sekä akateeminen että duunari, joten en sen kummemmin suhtaudu kuin keneen tahansa!

Vierailija
27/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Noin ei ole koskaan käynyt.

Vierailija
28/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Miten niin millä mielellä? Ihan normaalilla mielellä. Akateemisuus kuulostaa muutenkin oudon viralliselta sanalta. :D Juu kyllä minäkin olen ollut monenlaisissa töissä.

Vierailija
29/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sanoa päivää ja vaihtaa normaalit asiointikeskustelut. Muuta ei.

Nyt ymmärsin, miksi vietät aikaasi AV : lla.

Tuo kertoi kaiken.

Muuten, ymmärsitkö mitä tarkoitin?

Riittävätkö älynlahjasi ymmärtämään?

Vierailija
30/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän AP ja kumppanit tässä ketjussa nyrpistävät vain nenäänsä esim. Bill Gatesille. 

"Voi sanoa päivää ja vaihtaa normaalit asiointikeskustelut. Muuta ei."

Pysyt tietysti tässä, kun Bill Gates tulee juttusillesi. Etkö pysykin? Vai oletko tekopyhä?

Bill Gates on varsin akateeminen. Opiskellut Harvardissa ja esittänyt useita ratkaisuja tietojenkäsittelytieteen ongelmiin.

SAT- kokeessa hän on saanut lähes täydet pisteet ja tosiaan opiskellut Harvardissa. Oli vaan kiinnostuneempi tietokoneista, joka tuolloin oli vielä ihan alkuvaiheessa kehitystä. Jokainen amis voi vapaasti tehdä saman.

Vierailija
31/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sanoa päivää ja vaihtaa normaalit asiointikeskustelut. Muuta ei.

Miksi sitten olet täällä? Et tiedä, onko toisella puolella amis vai kuka? Pitäisikö sun mennä töihin?

Vierailija
32/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tutustu rahvaaseen.

Itse tutustun oikein mielelläni.

T. Calamnius - suvun vesa

Vierailija
33/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon just rakastumassa amiksen käyneeseen, vaikka itse olen korkeakoulutettu... On se niin ihana <3

Mutta mua mietityttää, miten mun vanhemmat hänen tulee hyväksymään... Hänellä on työttömyystaustaakin eikä muutenkaan lue paljoa tai seuraa uutisia tai politiikkaa... Mäkin jopa tiedän enemmän ajankohtaisista asioista kuin hän. Olen tottunut että eksäni ja vanhempani ja veljeni tietävät aina minua paremmin kaikki brexitit sun muut. Mun isälle raha on tärkeää, toivottavasti kuitenkin hyväksyisi ihastukseni :)

Jos jotain haluaisin, niin on ollut outoa kuunnella sivulauseessa, että kokee "pomot" ja "toimiston ihmiset" jotenkin erilaisina. Tai kokee alemmuutta. Itse en tietoisesti mitenkään ajattele alaisia alempina ihmisinä. Ihan samanlaisia me arjessa ollaan :) Että varmaan ne amikset ite tekee sen alemmuuden, eikä toisinpäin

Vierailija
34/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytät yliopistossa koulunsa käyneestä ihmisestä sanaa "akateeminen", kun taas ammatillisen oppilaitoksen käynyttä "pelkän amiksen käyneeksi"?

Neutraalimmat vastineet olisivat yliopistotutkinnon suorittanut ja ammatillisen koulutuksen käynyt.

Vierailija
35/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
36/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan avoimin mielin suhtaudun muihin ihmisiin. En kysele kaverin vanhempien koulutusta tai tms.

Vierailija
37/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun kaverit ovat korkeakoulutettuja. Eli hyvällä mielellä ovat tutustuneet minuun. Varmaan tietty junttimaisuus viehättää. Itse en oikein jaksa ihmisiä, joilla on akateeminen maailmankuva. Ikäänkuin koulutus tekisi ihmisestä jotenkin älykkäämmän ja paremman.

Vierailija
38/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on helppoa. On ammattikoulu-ammatti ja yliopisto-ammatti. Kumpaakin olen harjoittanut, tällä hetkellä täysin ruumiillisessa työssä. Kukaan ei voi tulla väittämään että ylenkatson tai ylöspäinkatson ketään suhteessa itseeni. 

Vierailija
39/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maisteri (ja vähän enemmänkin opiskellut) ja miehelläni ammattikoulun paperit. Tulen paremmin juttuun yleensäkin duunareiden kanssa. Onnekseni he eivät karsasta koulutustani. Koulutus ja nokkela järjenjuoksu eivät aina korreloi. En kestä arjessa hitaita ja ylianalysoivia ihmisiä.

Vierailija
40/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti juttelen vaikka naapurin tai  koiranpissatustuttavan tai lapsen kaverin äidin kanssa, miten niin? Mitä ennakkoasenteita?