Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä mielellä te akateemiset tutustutte pelkän amiksen käyneisiin?

Vierailija
01.03.2019 |

Esim. siivoojiin, keittäjiin, roskakuskeihin, lähihoitajiin, kaupan kassoihin, putkimiehiin, varastotyöntekijöihin...?

Oletetaan että duunari on vaikkapa uusi naapurisi joka tekee tuttavuutta, lapsesi ystävän vanhempi, uuden puolisosi sisarus, vanhempasi uusi kumppani tms.

Haluan rehellisiä vastauksia, mitä ennakkoajatuksia tulee duunariudesta tutustumisen aluksi?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa päivää ja vaihtaa normaalit asiointikeskustelut. Muuta ei.

Vierailija
2/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaliin käytökseen kykenen kaikkien ihmisten kanssa. Työpaikat ja koulutustausta ei minua juurikaan kiinnosta. Tutustun ihmisiin harrastukseni kautta. Sitä voi harrastaa vaikka roskakuski Marsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole tapana kysellä koulutustaustaa tai ammattia. Omasta suvustani löytyy molempia, joten ihan sama.

Vierailija
4/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään erityistä. Muiden koulutus ei minua erityisemmin kiinnosta.

Ex-poikaystäväni oli amis. Hyvin viisas ja älykäs mies. Vain yhden esimerkin mainitakseni.

Vierailija
5/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri juttelin puhelimessa pari tuntia yhden kanssa. Ja olen ollut vuosikausia rakastunut erääseen kauppakoulun käyneeseen, mutta hän ei minusta välitä. :(

Vierailija
6/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tutustu rahvaaseen.

Vierailija
7/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pelkän amiksen käynyt ja mulla on kyllä korkeasti koulutettujakin ystäviä. Että ainakaan heitä ei ole haitannut. Mulla ja miehelläni on molemmilla myös "sekakoulutetut" suvut joissa on niin yliopiston käyneitä tohtoreita kuin lähäreitäkin.

Vierailija
8/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ooo akateemine. Olin ihaaan vilpittömästi tämän homman kanssa tosisssaaaa. Ei mitään alan kokemusta mutta itsessäään ala kiiinnosti. Nämä ihmiseet - näin monesti painajaisia näistäää ihmisistä, varsiinkin siiitä kuinka he kieroilivaaat ja haukkuiiivat suoraaaan. Se koko juttu oli ihan täysi painajainen. Mä en voiii uskoa tälllaisia näiin pahoja ihmisiä on tuonnne pesiytyynyt. Sen olen aiiina tiedostanut etttä niinkuin kari tapio laulaaa etttä....

Vierailija
9/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ooo akateemine. Olin ihaaan vilpittömästi tämän homman kanssa tosisssaaaa. Ei mitään alan kokemusta mutta itsessäään ala kiiinnosti. Nämä ihmiseet - näin monesti painajaisia näistäää ihmisistä, varsiinkin siiitä kuinka he kieroilivaaat ja haukkuiiivat suoraaaan. Se koko juttu oli ihan täysi painajainen. Mä en voiii uskoa tälllaisia näiin pahoja ihmisiä on tuonnne pesiytyynyt. Sen olen aiiina tiedostanut etttä niinkuin kari tapio laulaaa etttä....

Akateemisena osaisit ehkä kirjoittaa.

Vierailija
10/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan siinä, missä muihinkin ihmisiin. Riippuu henkilökemioista ym miten synkkaa, ei koulutustaustasta. esim. puolisoni on amistaustainen.

Vierailija
11/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän sairaalassa lääkärit eivät koskaan puhu mitään laitoshuoltaja/siivoojahenkilökunnalle.

Vierailija
12/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset ottaa enemmän ahteriin.

Vierailija
13/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset tytöt usein hakee baarista amiksia ja manuja panoiksi helpottaakseen agateemisuudesta johtuvia paineita ja pätemisen tarvetta

Vierailija
14/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimin mielin ja ketään määrittämättä vain ja ainoastaan muodollisen koulutuksen peruteella. Itse olen maisteri ja siivoja. (Työnantajalleni kyllä varmasti riski, koska hän tietää vähintään yhtä hyvin kuin minä itse, että vaihdan "heti" oman alani töihin, jos ja kun sellaisia -toivottavasti- vielä saan)  Ystäväni viimeistelee väikkäriään ja on myös siivoajana, samalla työnantajalla.  Toinen  ystäväni on pian maisteri, mutta hetki sitten sanoin hänelle heipat, kun poistuin lähikaupasta, jossa hän on tössä. Jokunen vuosi sitten meitä oli iso joukko erialojen yliopisto-opiskelijoita varastolla töissä.....   

Vierailija
15/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän se "amiksuus" tulisi esiin? Vai onko aikuisille ihmisillä heti ensimmäinen asia tutustumisessa koulutuksen perään utelu, että millaiset koulut kävit?

Oikeasti?

Toki kukin tyylillään, mutta itselläni ei ole ihan heti ensimmäisiä kyselyitä koulutukset, eikä sen puoleen minultakaan koulutusta kukaan heti kysele.

Vierailija
16/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei henk koht kiinnosta vähääkään, onko joku uusi tuttavuus käynyt nuorena kaksi, neljä vaiko kuusi vuotta koulua. Yhtä tärkeä asia uusissa tuttavuuksissa, kuin vaikka harrastiko hän teini-iässä partiota vai jalkapalloa... pidän sellaisia oikeastaan aika yksinkertaisina, joille tuo tieto on kovin tärkeä saamaan ihmisestä oikeanlaista syvää analyysia...

Keskustelkaa mieluummin ihmisten kanssa, voisitte hitaammatkin oppia jotain.

Vierailija
17/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän AP ja kumppanit tässä ketjussa nyrpistävät vain nenäänsä esim. Bill Gatesille. 

"Voi sanoa päivää ja vaihtaa normaalit asiointikeskustelut. Muuta ei."

Pysyt tietysti tässä, kun Bill Gates tulee juttusillesi. Etkö pysykin? Vai oletko tekopyhä?

Vierailija
18/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttäytyy fiksusti ja osaa keskustella, mitä väliä koulutuksella on? Ja kääntäen: jos on muinaiskirkkoslaavista väitellyt tohtoriksi mutta muuten taukki, ei kiinnosta.

Vierailija
19/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole tullut mieleenkään, että jotenkin erityisellä tavalla pitäisi suhtautua. Jos ihmiset on ystävällisesti käyttäytyviä, on ihan sama mikä heidän taustansa on. Kiinnostavia keskusteluita saa aikaan ties mistä asioista, ei siinä ole väliä onko toinen mitä ikäryhmää, kulttuuria tai sukupuolta toinen edustaa.

Vierailija
20/50 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän sairaalassa lääkärit eivät koskaan puhu mitään laitoshuoltaja/siivoojahenkilökunnalle.

Tää on kyllä aika moukkamaista kun ottaa huomioon, että sairaala ei kovin kauaa pyörisi ilman laitoshuoltajien työpanosta.