Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, että paha saa palkkansa, lopulta?

Vierailija
18.05.2006 |

Tarkoitan ihmisten tekemisiä yleensä. Jotkut ihmiset tekevät niin julmia asioita toisille, pettävät, valehtelevat, pahoinpitelevät, hylkäävät...

Minä uskon, että paha karma seuraa, jos toisia talloo miten vaan elämässään.

Olen jonkin verran tästä havainnut todisteitakin ympäristössäni.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaiten eteenpäin - eli en usko. valitettavasti.

Vierailija
2/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko he sitten tehneet muka niin paljon pahaa enemmän kuin joku toinen, jolla ei ole mitään murheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha saa usein ruhtinaallisnkin palkan, mutta ei sellaista kostoa tekemistään ikävistä asioista. Tämä aikakin suosii kaikenalisia egoisteja, kyllä sellaiset kiltit ja hyvät tallotaan äkkiä lokaan.

Vierailija
4/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen palkan maksu joidenkin kohdalla viipyy aivan liian kauan.

Vierailija
5/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten nää " pahat" on lopulta tosi onnettomia ja yksinäisiä.

Vierailija
6/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti yleensä myöhemmin mutta saavat kyllä.

Vierailija
7/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajattelen myös, että ne pahat yleensä myös elävät pitkään ja niistä ei niin vaan eroon pääse.. Mutta toivottavasti heillä on ainakin yksinäinen ja katkera vanhuus.

Vierailija
8/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini vaihtoi monta kertaa poikaystävää siten, että rakastui aina silloisen poikaystävänsä kaveriin. Ja sitten taas tämän uuden poikaystävän johonkin toiseen kaveriin. jne. jne.

Nyt sitten kun avioitui, niin hänen aviomiehensä jätti kaverini toisen naisen takia. Ja kyllä otti koville! Siis tälle kaverilleni. Silloin en voinut olla ajattelematta, että ehkä nyt tietää miltä se tuntuu kun jätetään...

Muutenkin tuntuu, että kyllä täällä teot seuraavat meitä elämämme ajan.

Vierailija
9/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en usko niin. Nyt tiedän, ettei niin käy. Maailma ei ole oikeudenmukainen.

Vierailija
10/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olen hyvä ihminen mutta mulla on kauheasti kärsimyksiä ja vastoinkäymisiä aina vaan :(

Vierailija
11/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina yrittänyt elää mahdollisimman hyvin ja toiset huomioonottaen, ja kun mieheni kuoli onnettomuudessa, paras ystäväni kysyi, että olenko ajatellut, että se olisi voinut johtua pahoista teoistani.

Vierailija
12/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset, jotka ovat hyviä ja empaattisia joutuvat kärsimään eniten.

Vierailija
13/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko minäkään.

Tiedän pari tyyppiä,jotka käyttävät häikäilemättömästi muita hyväkseen,mutta ei heille mitään pahaa tapahdu. Kaikki pitävät heitä loistotyyppeinä,jotka pärjäävät hienosti. Ja luulen,että vaikka näiden tyyppien salaisuudet tulisikin joskus ilmi,niin he saisivat kaiken anteeksi.

Omituista...

Itse mokasin kerran luottaessani läheiseen ystävääni ja lopulta sain koko oman sukuni vihat niskaan sen takia että huolimattomuuttani/lapsellisuuttani luotin toiseen ihmiseen. Mä joudun heti maksamaan virheeni,vaikka se ei olisi tahallinen ja maksan sitä varmaan vielä kauan.

Vierailija
14/14 |
18.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekevät aina päätöksensä omista lähtökohdistaan ja resursseistaan käsin. Useampien ns. pahojen ihmisten taustalla on jotain, mikä aiheuttaa tai laukaisee epämoraalisen käyttäytymisen.

En voi silti tietenkään sanoa pitäväni kaikista ihmisistä tai ymmärtäväni heidän käytöstään.

Uskon kuitenkin siihen, että omalla toiminnallaan voi ympäristöönsä vaikuttaa niin, että jossain vaiheessa saa samalla mitalla takaisin. Esimerkiksi meillä on muodostunut vuosien mittaan naapuruston ja ystävien kesken verkosto, jossa pienistä palveluksista, tavaroista jne. ei vaihdeta rahaa, vaan joku antaa joskus jotain ja saa vastaavasti tarvitessaan.

Sama toimii tietysti toisinkin päin. Esimerkiksi pettäminen (puolison, lupausten jne.) kaatuu yleensä aina jossain vaiheessa pettäjän niskaan. Samoin minua jaksaa hymyilyttää se, miten koulussa ns. kovikset, jotka ottivat oikeudekseen terrorisoida meitä epäsuositumpia, ovat nyt joko linnassa, työttöminä, toista kertaa eronneita jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi