Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelukysymys: "kerro (jotain) itsestäsi"

Vierailija
20.02.2013 |

Tuo on niin hankala! Mitä tuossa oikein sanoisi? Noin laaja kysymys on tosi hankala.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on eka kysymys, niin kertoisin varmasti nimen, mistä olen kotoisin ja missä asun, puolison nimen ja lapset ja heidän iät ja ehkä jotain harrastuksista. Mahdollisimman positiivisesti,mutta kuitenkaan vielä puuttumatta siihen varsinaiseen työasiaan.

Vierailija
2/8 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kuulostaa ihan järkeenkäypältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas antaisin vastaukseksi nimeni ja lisäksitii istetyn ja suunallisen version hakukirjeestä. Eli olen kiinnostunut tästä paikasta siksi että ... ja olisin siinä mielestäni loistava koska...

Vierailija
4/8 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison nimen? Lapset? EI, EI JA EI!! Tuo tiivistelmä hakemuksesta on oikea vastaus. 

Vierailija
5/8 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 17:52"]

Puolison nimen? Lapset? EI, EI JA EI!! Tuo tiivistelmä hakemuksesta on oikea vastaus. 

[/quote]

Komppaan. Itselleni tulisi hieman outo olo haastattelijana, jos haastateltava alkaisi listata lastensa nimiä. Se on työhaastattelu, jossa pyritään kartoittamaan hakijan kompetenssia kyseiseen työhön.

Vierailija
6/8 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2 on hakenut 3 kertaa työpaikkaa. Hakijoita on ollut satoja ja minut on valittu joka kerta. Avoin ja luonnollinen käytös on minun valtit olleet jokaisessa haastattelussa ja niillä on pärjätty enemmän kuin hyvin. Hain jopa paikkaa johon minulla ei ollut minkäälaista virallista pätevyyttä mutta vakuutin valitsijat silti ja sain työn konkareiden nenän edestä. Vastaus riippuu niin paljon oikeasta tilanteesta, haastattelijoista ja heidän kysymyksen asettelusta, missä vaiheessa kysymys tehdään jne. Minä en heti alussa alkaisi hätäisenä tykittämään miksi teidän täytyy valita minut vaan antaisin heidän tajuta, että minä olen ainoa oikea valinta ;)

Vierailija
7/8 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 17:52"]

[/quote]

Komppaan. Itselleni tulisi hieman outo olo haastattelijana, jos haastateltava alkaisi listata lastensa nimiä. Se on työhaastattelu, jossa pyritään kartoittamaan hakijan kompetenssia kyseiseen työhön.

[/quote]

Kysymys kuuluu "kerro jotain itsestäsi" ei "miksi sinut pitäisi valita tähän tehtävään?". Vähän niiku luetun ymmärtäminen, vastaa siihen mitä sinulta kysytään.

Vierailija
8/8 |
20.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen X, 28-vuotias, alunperin kotoisin Y:sta. Tällä hetkellä työskentelen Q:ssa, mutta etsin uutta haastetta urallani ja sen takia kiinnostuin tästä avoinna olevasta paikasta. Luonteeltani olen A ja B, sekä hyvin C. Harrastuksiini kuuluu K ja L. Olen naimisissa ja minulla on 2 lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi