Oletko nainen, joka ei kanna käsilaukkua?
Onko muita, jotka eivät "osaa" käyttää käsilaukkua saati ostella niitä? Ne roikkuvat jotenkin hankalasti olalla epämääräisinä pussukoina heiluen reittä vasten tai vaativat vähintään toisen käden kantamaan. Vyölaukku olisi käytännöllisempi, muttei kovin tyylikäs vaihtoehto.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Onko muita, jotka eivät "osaa" käyttää käsilaukkua saati ostella niitä? Ne roikkuvat jotenkin hankalasti olalla epämääräisinä pussukoina heiluen reittä vasten tai vaativat vähintään toisen käden kantamaan.
Osaisin kyllä ostella, mutta en käyttää! Tuntuu että pitäisi kävellä paljon normaalia "hillitymmin", jotta laukku pysyy kyydissä mukana. Tai siis se ei pysy paikallaan sivulla, vaan kiertyy joko liian eteen tai liian taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin laukku ei osaa lentää niin pakkohan sitä on kantaa.
Voisitteko te kertoa meille miehille, että mitä helvettiä teillä siellä laukuissanne oikein on? En näin miehenä ymmärrä, kun sellaisen mukana raahaaminen kuulostaa jotenkin niin turhalta. Mä näytän ihan samalta kotiin palatessani. Samoin muut työkaverit? Oletteko te vain niin epävarmoja itsestänne, vai mikä on ongelmana. Minä nimittäin näen sen laukun jotenkin ongelmana ja neuroosina.
Lompakko, kaksi kännykkää ja laturi, bussikortti, kyniä, avaimet ja huulirasva. Yleensä kalenteri ja töihin tarvittavat muistiinpanovälineet, joskus kirja. Läppäri kulkee repussa erikseen koska sitä ei kaikkiin töihin tarvita. Voisitko sinä nyt vuorostasi kertoa mitä neuroottista käsilaukussa on?
No minusta se nyt vain on niin joutavaa. Jos tulee menkkapäivänä verta perseestä niin käy vessassa pyyhkimässä se pois.
Minä teen juuri fiksun ohjeesi mukaisesti. Eli istun vessassa monta päivää putkeen pyyhkimässä verta pyllystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko te kertoa meille miehille, että mitä helvettiä teillä siellä laukuissanne oikein on? En näin miehenä ymmärrä, kun sellaisen mukana raahaaminen kuulostaa jotenkin niin turhalta. Mä näytän ihan samalta kotiin palatessani. Samoin muut työkaverit? Oletteko te vain niin epävarmoja itsestänne, vai mikä on ongelmana. Minä nimittäin näen sen laukun jotenkin ongelmana ja neuroosina.
Ne samat asiat mitkä sinulla on taskuissasi, mutta koska minun vaatteissani ei ole aina seitsemää taskua ja viittä vyölenkkiä, niin ne tavarat on laitettava johonkin tai kannettava kädessä. Kevyissä mekoissa ja tiukoissa housuissa ne tavarat ovat epämukavia vaikka ne jotenkin niihin tunkisikin. Puhumatta, että naisten takeissa saattaa olla kaksi taskua sivussa ilman vetoketjua ja miesten takeissa 2 povaria, hihassa yksi tasku, edessä jopa neljä taskua.
Pieni olkkalaukku pään yli on kätevämpi, kädet pysyvät vapaana ja laukku ei tipahtele olalta (eikä ehkä ole niin helposti napattavissa mukaan)
Vierailija kirjoitti:
Olen. En voi käsittää mihin sitä laukkua oikein tarvitaan. Ihan naurettavaa kantaa messissä niitä asioita, joitan muut ystävättäret kertoo niissä kuljettavan. Minusta jotekin turhaa ja heikkoa. Kotona voi laittautua ennen lähtöä ja lompakko ja kännykkä kulkee taskuissa. Ihan ihmeellistä touhua. Välillä ravataan vessassa muka korjaamassa ja ehostamassa lookkia. Ihan samalta te näytätte sieltä tullessanni kuin sinne mennessännekin ;D;D;D
Itse en taas käsitä miksi ihminen tyytyisi ostamaan vain vaatteita, joissa on tarpeeksi taskuja tavaroille, koska kokee naurettavana käyttää laukkua? Minusta sellainen ”lastattu kameli look” ei ole kovin kivan näköistä ja jos kokee tarpeelliseksi olla mukanaan joitain tavaroita, niin miksi ihmeessä niitä ei laittaisi laukkuun?
Sellainen ”vähän joka puolella pullottaa” on tosiaan muotia miehillä, mutta miksi se nyt olisi siksi jotenkin erityisen hienoa?
Oishan se ihanan tyylikästä joku näpsäkän näköinen veska kainalossa kulkea, mutta en mä osaa. Käytän olkalaukkua jos jtn pitää kantaa mukana ja silloin senkin laitan tissien välistä kulkemaan 👌 Useimmiten otan vain lompakkopuhelimen ja avaimet mukaan, ja nekin lastenvaunuihin.
Minulla on reppu niska- ja hartiaongelmien vuoksi.
Mulla on yleensä olkalaukku, sen kun laittaa pään yli niin ei tarvi huolehtia tippuvista hihnoista tai reittä vasten hakkaavista pikkulaukuista. Mulla ei yleensä ole sen vertaa taskuja että mun kaikki kamppeet sinne mahtuisi. Reput taas ei sovi mun tyyliin ollenkaan, joten en ala sellaista arkikäytössä käyttämään ellen löydä jotain riittävän hienoa. Pidän pikkulaukkuja paljon kätevämpinä omassa käytössä kuin reppuja. Jos pitäisi housujen taskuun tunkea niin ei mulla mahtuis varmaan edes puhelin sinne, saati sitten lompakko ja avaimet.
Ei mulla laukussa hirveesti tavaraa yleensä ole, mutta kännykkä, lompakko, avaimet, huulirasva, bussikortti ja tarpeen mukaan esim. kuukautissuojia, särkylääkkeitä, puhelimen laturi ja varsinkin talvisin kannattaa olla perusrasvaa pikkupurkki mukana että saa kädet rasvattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lompakko, kaksi kännykkää ja laturi, bussikortti, kyniä, avaimet ja huulirasva. Yleensä kalenteri ja töihin tarvittavat muistiinpanovälineet, joskus kirja. Läppäri kulkee repussa erikseen koska sitä ei kaikkiin töihin tarvita. Voisitko sinä nyt vuorostasi kertoa mitä neuroottista käsilaukussa on?
No minusta se nyt vain on niin joutavaa. Jos tulee menkkapäivänä verta perseestä niin käy vessassa pyyhkimässä se pois.
Minä teen juuri fiksun ohjeesi mukaisesti. Eli istun vessassa monta päivää putkeen pyyhkimässä verta pyllystä.
Ei kannata. Ensinnäkin, jos ahteri vuotaa, kyseessä ei ole kuukautiset, vaan suolistosyöpä tms. Siksi toisekseen, jos istuu pitkään ja usein pytyllä, voi tulla suonikohjuja/verihyytymiä jalkoihin+peräpukamia.
Vierailija kirjoitti:
Olen. En voi käsittää mihin sitä laukkua oikein tarvitaan. Ihan naurettavaa kantaa messissä niitä asioita, joitan muut ystävättäret kertoo niissä kuljettavan. Minusta jotekin turhaa ja heikkoa. Kotona voi laittautua ennen lähtöä ja lompakko ja kännykkä kulkee taskuissa. Ihan ihmeellistä touhua. Välillä ravataan vessassa muka korjaamassa ja ehostamassa lookkia. Ihan samalta te näytätte sieltä tullessanni kuin sinne mennessännekin ;D;D;D
En tiedä mitä ystäväsi kertovat kantavansa laukussa, mutta itselleni se on välttämättömyys, koska ei tarvitsemani tavarat mahtuisi taskuihin. Mulla on pakko olla aina mukana astma- ja allergialääkkeet (mm. epipen), migreenin kohtauslääkkeet, särkylääkkeitä ja koska itselleni on suotu todella herkästi rasvoittuva iho niin myös mm. puuteri kuuluu vakiovarustukseen, etten koko aikaa näytä siltä, että oon ollut pitkällä lenkillä. Olen kokeillut rasvoittuvaan ihooni oikeasti kaiken ja tietyillä tuotteilla se on jonkin verran rauhoittunut, mutten silti pärjää koko päivää ilman puuterin lisäämistä. Laukussa on myös iso ja pieni kauppakassi, kyniä, paperia, harja ja kampa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin just. Nyt on mukana keskustelussa oikea peräkammarinpoika:D
Millaisia housuja teillä on, jos sinne mahtuu tavaraa? En ole älypuhelinaikana kertaakaan edes nähnyt naisten housuja (pl. collegehousut ym), joihin mahtuisi puhelin taskuun. Saati että mahtuisi vielä lompakko ja avaimet lisäksi.
Crossbodylaukku on suomeksi olkalaukku.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia housuja teillä on, jos sinne mahtuu tavaraa? En ole älypuhelinaikana kertaakaan edes nähnyt naisten housuja (pl. collegehousut ym), joihin mahtuisi puhelin taskuun. Saati että mahtuisi vielä lompakko ja avaimet lisäksi.
Takin taskussa mulla on avaimet ja puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Crossbodylaukku on suomeksi olkalaukku.
No miksi sitä sitten ei voi sanoa olkalaukuksi? En ole yhtään laukkuihminen niin en tuollaista tienny.
Tein joskus itse ommeltuun jakkuun taskun sivusaumaan sisäpuolelle. Nenäliinaa varten.
Ilman käsiväskyä ei pärjää.
Käsilaukku on turha, paitsi jos se on valettu täyteen betonia ja toimii itsepuolustusvälineenä.
No ei kai kukaan pösilö rahapussia repun pohjalle pakkaa. Repussa on paljon erilaisia taskuja eri kohdissa. Jokaiselle tavaralle löytyy kyllä hyvä ja looginen paikka.