Suoraveloituksesta kysymys!
Auttakaa fiksummat!
Olin siis tuossa ostamassa kuntosalikorttia kk-maksulla eli 12kk sopimus.
Laskuttaja eli tuo yritys tarjoaa ainoana maksuvaihtoehtona suoraveloitusta ja olin sitä valtuutusta menossa nettipankkiin tekemään mutta yllättäen Nordean verkkopankki ilmoittaa että 13.2.2013 jälkeen ei ole voinut tehdä uusia suoraveloitusvaltuutuksia. Tiedän että suoraveloitus poistuu käytöstä vuoden 2014 alussa.
Voiko nyt oikeasti olla niin että en voi solmia kyseistä asiakkuutta yrityksen kanssa muutoin kuin maksamalla kerralla n. 500 euroa koko vuoden sopimuksesta mihin ei todellakaan nyt olisi varaa. Miten voi laskuttaja olla näin jäljessä ettei uusi tuota suoraveloitussysteemiä e-laskuksi että voisivat saada uusia asiakkaita? Soitin kyseisen kuntokeskuksen asiakaspalveluun ja puhelimeen vastasi joku 18v. ihkuliisa joka ei edes tiennyt että koko suoraveloitus päättyy. Tietenkään puhelimen päähän ei myöskään saanut sellaista henkilöä joka osaisi kysymykseeni vastata..kehottivat kysymään pankista.
Voiko jonkun muun pankin kautta vielä avata uusia suoraveloituksia kun nordeassa ei voinut vai koskeeko tämä vaan verkkopankkia? Haluaisin kovasti tämän kuntosalin jäseneksi mutta ärsyttää vähän tällainen toiminta, nettisivuillaan mainostavat mahdollisuutta kk-maksuun ja kehottavat avaamaan valtuudet suoraveloitukseen mutta eipä vaan pysty enää..En haluaisi muun kuntosalin asiakkaaksi edes kun tämän sijainti olisi niin loistava.
Että mua välillä ärsyttää kun maksaville asiakkaille pitää asiat tehdä niin vaikeaksi.. Kiitos ja anteeksi! Jos joku osaa edes vähän auttaa niin kiitos siitä :)
Kommentit (4)
Tuo suoraveloitusvaatimus on ainakin minulle esitetty kuntokeskuksen taholta eli eivät halua lähettää laskuja ja puheista kuulsi etteivät välttämättä oikein luota siihen että asiakkaat maksavat.
En tiedä, onko monellakaan kuntokeskuksella (jos yhdelläkään) e-laskutus käytössä. Se kun maksaa sekin ja ainakin enemmän kuin tuo suoraveloitus.
Lähetä sähköpostia sinne kuntokeskukseen tai jätä soittopyyntö, kyllä siellä varmaan uusia asiakkaita halutaan.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 15:31"]
Tuo suoraveloitusvaatimus on ainakin minulle esitetty kuntokeskuksen taholta eli eivät halua lähettää laskuja ja puheista kuulsi etteivät välttämättä oikein luota siihen että asiakkaat maksavat.
En tiedä, onko monellakaan kuntokeskuksella (jos yhdelläkään) e-laskutus käytössä. Se kun maksaa sekin ja ainakin enemmän kuin tuo suoraveloitus.
Lähetä sähköpostia sinne kuntokeskukseen tai jätä soittopyyntö, kyllä siellä varmaan uusia asiakkaita halutaan.
[/quote]
Eihän se suoraveloitussopimuskaan takaa, että asiakkaat maksavat. Senhän voi katkaista koska tahansa.
En kyllä lähtisi tekemään sopimusta tuollaisen kuntosalin kanssa, ne ovat juuri niitä, joilla sopimusta ei saa millään poikki sittenkään, kun aika on mennyt umpeen, eikä varsinkaan voi tehdä muutoksia, jos vaikka loukkaat itsesi etkä voi käydä salilla. Maksu juoksee vaan silti.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2013 klo 15:31"]
[/quote]
No eihän niitä laskuja tarvi lähettääkään. Jos sulla on ne suoraveloituksen paperit niin niissähän on tieto paljonko maksetaan ja mille tilille, minä päivänä. Saman maksun voi ihan hyvin tehdä kuukausittain itse manuaalisesti, ilman että tulee erillista laskua mistään.
Itse en ole ikinä ottanut mihinkään suoraveloitussopimusta, ja on mulla sellainen yksi sopimus joka periaatteessa vaatisi suoraveloituksen. Mutta tosiaan maksan itse manuaalisesti joka kuukausi sovitun summan ja se on sillä selvä.
Mihhin ihmeeseen välttämättä tarvit suoraveloitusta? Voithan maksaa ilmoitetulle tilille sovitun summan kuukausittain ihan itse, manuaalisestikin...