Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MItä tekisit, jos miehesi käyttäytyisi näin?

Vierailija
19.02.2013 |

Olimme menossa kampaajalle tyttäreni kanssa, kun mieheni säntäsi meidän jo istuessa autossa kyytiin. Hänellä myös kuulemma oli asiaa kaupunkiin. Menimme tyttären kanssa kampaajalle, meillä oli molemmille varattuna ajat. Mies sitten jossain vaiheessa tuli istumaan kampaamoon ja kun me olimme tyttären kanssa valmiit kysyi mies kampaajalta,  leikkaisiko hänenkin hiuksensa. No oli aikaa ja leikkasi.

Kun oli miehenkin hiukset leikattu, niin mies ilmoitti,ettei hänellä ole rahoja mukana ja minun pitäisi maksaa hänenkin leikkuunsa. No pakkohan se oli maksaa. Olen kotihoidontuella ja kaikki rahani menevät syömiseen ja kotiin. Nyt sitten vielä piti miehenkin menoja maksaa. Kaikki entiset säästot olen joutunut käyttämään, miehen mielestä niin pitääkin olla.Vaikka hän on töissä ja saa ihan  kohtuullista palkkaa, olettaa hän minun maksavan viimeiseen ropooni asti. 

Mitä olisitte tuollaisessa kampaamoepisodissa tehneet? Mies auliisti myönsi, että oli nimenomaan lähtenyt mukaan, koska halusi hiustenleikkuun eikä siis ollut mikään ex tempore juttu pyytää leikkaamaan. iIehen leikkaus oli muuten meistä kolmesta kallein! Ei tarjonnut rahaa jälkeenpäinkään, koska kuulemma maksaa kaikesta muutenkin niin paljon, eli suurimman osan asumiskuluista, minä puolestani maksan ruokaa. Hänelle jää kyllä säästöönkin, minulta menee kaikki!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies käyttäytyisi noin, epäilisin sen olevan pahasti sairas, sen verran omituista käytöstä tuollainen häneltä olisi.

Jos sun miehesi on aina noin sika, niin lienet tottunut jo siihen? Minä ainakin olisin kylmästi sanonut hänelle, että en ole varannut rahaa kuin omaani ja lapsen tukanleikkuuseen, hän ottakoon leikkauksen vaikka laskulle tai käyköön myöhemmin maksamassa sen.

Vierailija
22/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tyydyt tuohon tilanteeseen, oletko yirttänyt saada pelisääntöjä reilummaksi?

Meillä on miehen kanssa yhteiset rahat vaikka onkin omat tilit. Molemmat maksetaan kuluja ja ostetaan itsellemme ja lapselle mitä tarvitaan, eikä niistä onneksi tartte riidellä. Välillä kun on ollut tiukkaa, se on maksnut, jolla on ollut. Meillä on onneksi aika samanlainen ajatusmaailma rahankäytön suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menossa 25. vuosi siten, että molemmilla omat rahat. Siksi ei tarvitse niistä riidellä, koska molemmat hoitavat itse omat raha-asiansa. Meillä ei ole mitään hyötysuhdetta, jossa naisena oletan miehen olevan maksajani.

Vierailija
24/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeä ukko. On meilläkin erikseen omat tilit, mutta meillä menee elämä niin, että mies maksaa kaikki ruuat ja laskut, myös lasten hoitomaksut. Mä maksan oman puhelinlaskun, kun se tulee mun s-postiin ja maksan lainanlyhennyksen, koskapa laina on omani, eikä yhteinen. Eikä meidän tarvitse keskustella rahoista, se on vain mennyt niin, että mies maksaa enemmän koska tienaa enemmän. Ei olla koskaan edes laskettu, että paljonko kummaltakin menee kuukaudessa rahaa pakollisiin....

Jos me oltaisiin samassa tilanteessa, mies maksaisi kaikkien parturin, ihan sama olen mä töissä tai en.

Vierailija
25/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omat rahat loppuis, niin ottaisin miehen tililtä lisää, enkä miettis kumpi on maksanu mitäkin. Niinhän mä teenkin. Ihan sama kuka mitäkin milloinkin maksaa, sen tililtä otetaan jossa on.

Vierailija
26/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat. Käytännössä se tarkoittaa, että minä saan päättää mieheni rahoista. Lapsia suostuin tekemään vasta kun tämä asia oli puhuttu halki. Olen kotiäiti miehen suostumuksella ja halusta joten hän saa luvan elättää minut ja lapset.

Eipä tuo ole vielä valittanut. Elän silti erittäin säästeliäästi, joten ei ole syytä valittaakaan. Kampaajalla en käy.

Vierailija
27/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 01:15"]

Olimme menossa kampaajalle tyttäreni kanssa, kun mieheni säntäsi meidän jo istuessa autossa kyytiin. Hänellä myös kuulemma oli asiaa kaupunkiin. Menimme tyttären kanssa kampaajalle, meillä oli molemmille varattuna ajat. Mies sitten jossain vaiheessa tuli istumaan kampaamoon ja kun me olimme tyttären kanssa valmiit kysyi mies kampaajalta,  leikkaisiko hänenkin hiuksensa. No oli aikaa ja leikkasi.

Kun oli miehenkin hiukset leikattu, niin mies ilmoitti,ettei hänellä ole rahoja mukana ja minun pitäisi maksaa hänenkin leikkuunsa. No pakkohan se oli maksaa. Olen kotihoidontuella ja kaikki rahani menevät syömiseen ja kotiin. Nyt sitten vielä piti miehenkin menoja maksaa. Kaikki entiset säästot olen joutunut käyttämään, miehen mielestä niin pitääkin olla.Vaikka hän on töissä ja saa ihan  kohtuullista palkkaa, olettaa hän minun maksavan viimeiseen ropooni asti. 

Mitä olisitte tuollaisessa kampaamoepisodissa tehneet? Mies auliisti myönsi, että oli nimenomaan lähtenyt mukaan, koska halusi hiustenleikkuun eikä siis ollut mikään ex tempore juttu pyytää leikkaamaan. iIehen leikkaus oli muuten meistä kolmesta kallein! Ei tarjonnut rahaa jälkeenpäinkään, koska kuulemma maksaa kaikesta muutenkin niin paljon, eli suurimman osan asumiskuluista, minä puolestani maksan ruokaa. Hänelle jää kyllä säästöönkin, minulta menee kaikki!

[/quote]

No mä olen sitä mieltä, että SINÄ olet tyhmä kynnysmatto, kun suostut tuollaiseen. Olet ollut sitä jo vuosia, ja varmaan jatkat hamaan tulevaisuuteen.

Jos miehesi arvostaa sinua noin vähän, älä ihmettele jos käy vieraissakin. Yleensä nämä asiat kulkee käsi kädessä.

Vierailija
28/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tyttären pitää tukkansa, syytönhän se on koko jupakkaan![quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 01:19"]

Vaatisin maksun kampaajasta ja vielä tyttären tukasta puolet.

[/quote]

Vierailija
29/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhteiset varat vuosikymmenet, kunnes tuli isompi kriisi ja jouduin laittamaan oman tilin. Sen jälkeen mies on maksanut isoimmat laskut ja minä omat laskuni ja ostanut ruokaa. Mies käytti hyväkseen kriisitilanteita ja teki lainaa ja vaihtoi auton, tietämättäni, ja sitten oli, kuin  mitään ei olisi sattunutkaan. No, ok, ihan kiva auto, ja minulla on omani. Vuosikymmeniin ei rahasta ollut riitaa, olin kotiäiti ja hoidin lapsia ja tein töitä, mitä sattui kulloinkin olemaan, ja molemmat olimme tilanteeseen tyytyväisiä. Sain kaikki tarvitsemani, mutta perhe ja lapset olivat etusijalla. Olen sopeutuvainen, rauhanomaisella elämällä olemme jälleen selvinneet lähemmäs ja koen mieheni pitävän minusta huolta. Haaveilen jopa, että voisimme palata entisaikojen elämäntapaan, jossa meillä oli yksi tili, mutta ehkä parempi näin, sillä jos toinen esim kuolisi, pankki vissiin laittaisi yhteisen tilin kiinni, kunnes pesän selvitys tehty. Tällaista ei tullut mieleenkään, kun välillä täysin ilman tuloja miehen tuloilla elimme lasten ollessa pieniä.

Vierailija
30/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole kyse sun ja mun rahoista, vaan itarasta miehestä.

Meillä on täysin erilliset rahat ja onnellisesti yhdessä 16 vuotta. Vastaavassa tilanteessa mies maksaa oman ja tyttärensä kampaajan, minä omani.  Olisin kylmästi jättänyt maksamatta miehen osuuden, jos olisin ollut ap. Minua ei olisi yhtään haitannut, että mies olisi jäänyt velkaa kampaajalle.

Miehelläni on epäsäännölliset tulot, joten välillä ostan kotiin enemmän kuin hän. Perin erotuksen sitten häneltä myöhemmin. Olen pitänyt kirjaa menoistani 18-vuotiaasta alkaen, joten olen aina selvillä siitä, millaisessa balanssissa rahamme ovat. Nykyään pidän kirjaa myös miehen puolesta.

Vierailija
31/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juntti

Vierailija
32/32 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps ap- olisin sanonut, jos oma mieheni olisi tehnyt noin, että "ei ole rahaa mukana- joudut maksamaan oman tukanleikkuusi mies"- ja niin olisi varmaan todellisuudessa  ollutkin-

otan yleensä mukaan täsmäsumman- enkä varaudu yllätyksiin

- jos mies tilaa hiusten leikkauksen- miehellä tulee olla varaa siihen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi