Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle lasinen lasi?

Vierailija
18.02.2013 |

Minkä ikäiselle "tavalliselle" lapselle mielestäsi kannattaa (kylässä) kattaa lasinen lasi?  Ja tarkoitan nyt erityisesti rikkoutumisvaaran vuoksi. Ei mietitä nyt sitä mikä lasi/muki olisi lapsesta nätti tms.

Olemme kaverini kanssa asiasta eri linjoilla, siksi tämä kysymys. 

2-vuotiaalle, 4-vuotiaalle, 7-vuotiaalle, 10-vuotiaalle...?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se sun kaverisi on outo.

Vierailija
2/31 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, ai tällaisestakin voi syntyä ongelma. Olen kattanut ihan tavalliset lautaset ja lasit/mukit lapsivieraillekin, jos ovat olleet sen ikäisiä, että syövät ja juovat pöydästä sitä, mitä aikuisetkin. En edes kuvitellut, että jos lapsi jo syö pizzaa ja piparkakkuja, niin sitten ei osaisi myös käsitellä astioita.

Eipä ole yhdelläkään lapsivieraalla mikään mennyt rikki. Ja jos olisi mennyt, niin astioitahan ne vaan on. Jossain vaiheessa niitä sarjoja joutuu kuitenkin uusimaan, ihan jo siksikin, että me aikuisetkin rikotaan kuppeja ja kippoja.

Meilläkään ei ole muoviastioita. Paitsi jotain melamiinisia on kesän eväsretkiä varten, mutta nekin on varastossa piknik-laatikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 02:28"]

Ok, ai tällaisestakin voi syntyä ongelma. Olen kattanut ihan tavalliset lautaset ja lasit/mukit lapsivieraillekin, jos ovat olleet sen ikäisiä, että syövät ja juovat pöydästä sitä, mitä aikuisetkin. En edes kuvitellut, että jos lapsi jo syö pizzaa ja piparkakkuja, niin sitten ei osaisi myös käsitellä astioita.

Eipä ole yhdelläkään lapsivieraalla mikään mennyt rikki. Ja jos olisi mennyt, niin astioitahan ne vaan on. Jossain vaiheessa niitä sarjoja joutuu kuitenkin uusimaan, ihan jo siksikin, että me aikuisetkin rikotaan kuppeja ja kippoja.

Meilläkään ei ole muoviastioita. Paitsi jotain melamiinisia on kesän eväsretkiä varten, mutta nekin on varastossa piknik-laatikossa.

[/quote]

samaa mieltä!

Vierailija
4/31 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö muka lapsivieraita varten hankkia muoviastioita?

Meillä on vain lasisia laseja. Jos joku tarvitsee muovimukia niin tuokoon mukanaan. Ei meillä ole tuttipullojakaan.

Vierailija
5/31 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tätäkään miettiny. Olen antanut saman tien kun on alkanut mukista/lasista juomaan.

Vierailija
6/31 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjeesus...eikö oo muuta kysyttävää elämässä !?

Vierailija
7/31 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2013 klo 08:04"]

Voi herranjeesus...eikö oo muuta kysyttävää elämässä !?

[/quote]

Älä nyt kun olen naureskellut itsekseni täällä, miten vastaajille on ensiarvoisen tärkeää vielä vastata millaisista Kartio-laseista taaperoisensa juovat...

Vierailija
8/31 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä miehen lapset juo vielä muovimukista, vanhemmalla ikää kohta 5v. Välillä juovat kyllä lasistakin, jos muoviset ovat pesussa. Tuppaa molemmilla se ruokailu vielä olemaan niin sähläystä että helposti lentää lasit, varsinkin nuoremmalla joka on siis 3,5v.

Vierailija
9/31 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt oikeasti kyse rikkimenemisestä vai siitä että ne muovimukit on värikkäitä ja siksi lapsilla kivoja? Minä katan usein tokaluokkalaisillekin muovimukit ja esim. muoviset jätskikulhot jos on useampi lapsi. ihan siitä syystä että näyttää mukavammalta ja tunnistavat oman mukinsa väristä. Lapsivieraat usein itse pyytävätkin juuri noita värikkäitä, valitsevat oman lemipivärinsä vaihtoehdoista.

Eipä ole tullut mieleenkään että joku vanhemmista ottaisi herneen nenäänsä :O

Vierailija
10/31 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai puolivuotias juo nätisti ilman apua lasista? No tottakai av-mamman puolivuotias osaa :D

Vierailija
11/31 |
19.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on valittavana vanhoja pieniä kahvikuppeja ja laseja. Näitä 1,5-vuotias lapsemme käyttää. Meillä ei vieraile niin paljon pieniä lapsia, että olisin tullut asiaa ajatelleeksi. Kaverin perhe vierailee joskus, mutta he ovat ottaneet lapselle itse sopivan juoma-astian kaapista.

Sanotaan nyt, että 2-vuotiaalle antaisin kysymättä. Eihän kaikki alle 2-vuotiaat osaa varmaan edes juoda korvattomasta kupista.

Vierailija
12/31 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on nyt 1,5v, on sille annettu lasinen lasi jo kuukauden ajan ainakin, ktoona ja muuallakin.

Vierailija
13/31 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä n 2 v annettiin, pitkään joi nokkapullosta, siitä suoraan lasi käyttöön

Vierailija
14/31 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole annettu vieläkään, muoviset on sitä varten. Lapsi nyt 2v5kk.

Ehkä joskus 4 vee ->

Vierailija
15/31 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, heti, kun lasi ei ole välittömässä vaarassa 2,5 ja siitä eteenpäin.

Vierailija
16/31 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä yleensä kysyn vanhemmalta haluaako muovisen mukin vai lasin.

Meillä poika siirtyi nokkamukista suoraan lasiin 1.5-vuotiaana, ei ole koskaan ollut kova viskomaan astioita. Lasi on taaperon käteen sopivan kokoinen, aikuiset juovat useimmiten isommista laseista. 

Uskoisin, että tässä vanhemmat parhaiten tietää milloin kullekin lapselle lasin voi antaa. Ihmettelisin kyllä, jos ei ns. normaalisti kehittyneelle lapselle voisi lasia antaa viimeistään 3-4v iässä.

Vierailija
17/31 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 06:36"]

Lapseni on nyt 1,5v, on sille annettu lasinen lasi jo kuukauden ajan ainakin, ktoona ja muuallakin.

[/quote]

Eli ihan pelkäämättä lasin rikkoutumista antaisit teille tulevalle vieraalle 1,5-vuotiaalle lasin pöytään?

Vierailija
18/31 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 06:57"]

...

Uskoisin, että tässä vanhemmat parhaiten tietää milloin kullekin lapselle lasin voi antaa. Ihmettelisin kyllä, jos ei ns. normaalisti kehittyneelle lapselle voisi lasia antaa viimeistään 3-4v iässä.

[/quote]

Eli kysyisitkö vielä esim. 10-vuotiaan  vanhemmilta laitetaanko lasi vai muovimuki? 

ap

Vierailija
19/31 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 06:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 06:36"]

[/quote]

Eli ihan pelkäämättä lasin rikkoutumista antaisit teille tulevalle vieraalle 1,5-vuotiaalle lasin pöytään?

[/quote]

En ole tämä, vaan tuo toinen jonka lapsi siirtyi lasiin 1.5v:na:

antaisin, kun kysyisin ensin vanhemmilta.

Vierailija
20/31 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 07:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2013 klo 06:57"]

...

[/quote]

Eli kysyisitkö vielä esim. 10-vuotiaan  vanhemmilta laitetaanko lasi vai muovimuki? 

ap

[/quote]

En, noin 3-4-vuotiaalle laittaisin lasin kysymättä. Riippuen siitä tunnenko lapsen ja tiedänkö taitonsa.