Pelkona kohtutulehdus!
11pv synnytyksestä...jälkivuoto ollut aika vähäistä, mutta siis normaalia. Tänään aamuyöllä kärsin alavatsakivuista, vähän kuin jälkisupistukset mutta pahempia..otin särkylääkkeen ja sain jatkettua unia. Sitten aamulla sängystä noustessa tunsin että nyt tulee jotain ylimääräistä, ja vessaan mennessä siteelle lösähti nyrkin kokoinen hyytymä. Kipua ei enää ollut. Soitin varalta neuvolan th:lle ja sanoi että voidaan seurailla tilannetta kun ei kipua/kuumetta...nyt päivän aikana vuoto on loppunut kokonaan. Voisikohan kohtu kerätä tuota vuotoa taas joksikin hyytymäksi?pelottaa että alavatsakivut tulee yöllä uudelleen, voisiko olla merkkejä kohtutulehduksesta?tai että sellainen olisi kehittymässä :(
Kommentit (6)
kiitos sulle vastauksesta...kuinka nopeaan tollasessa tilanteessa täytyy hankkiutua lääkäriin?jos siis vaikka yöllä nostais korkean kuumeen, voiko odottaa aamuun?siis tuliko sulla esim. yhtäkkiä toi vai hiljakseen..?itsellä ku ei kokemusta..vaikka kolmas lapsi kyseessä..
Jos vuoto haisee pahalle, on alavatsakipuja ja lämpöä niin ne on kohtutulehduksen merkkejä. Olisiko tuo hyytymä voinut olla palanen istukkaa? Kun se on nyt poistunut niin kohtu pystyy kunnolla supistumaan ja kivut helpottuvat..
Synnärillehän voi soittaa mihin aikaan vaan. Ne pyytää sinne näytille jos oireet niiden mielestä vaatii.
Kohtutulehdusta kai pelätään siksi, ettei tulisi vaurioita kohtuun.
Minä olen sellainen pelokas ihminen, että kyllä varmaan aika herkästi pyytäisin antibioottikuurin varmuuden vuoksi.
Itse pelkäsin tuota ja soitin synnärille, kun välillä oli jo vuotamattomia päivia ja sitten taas tuli vuotoa. Siellä joku sanoi (ei lääkäri) että normaalia, että on välillä vuotamattomia päiviä. Minä tinkasin ja tinkasin. Lopulta paljastui, että hänen "tietonsa" normaalista perustui siihen, että hänellä itsellään oli tavallisissa kuukautisissaan vuotamattomia päiviä.
Minulla kohtutulehdus oli kyllä varsin selkeä. Maha oli painellessa todella aristava, niin että väistin painelijan käden alla. Ja kuume huiteli 39 asteessa,yleensäkin kohtutulehdus nostaa aina kuumeen.
Eiköhän se kuumeen nosta jos on tulehdus. Se on ihan normaalia että jälkivuotoa tulee välillä enemmän välillä vähemmän. Itselläni oli kohtutulehdus, eikä se nyt mikään järisyttävänä hirveä kokemus ollut. Kuume nousi ja vähän tulehdusarvot, söin antibioottikuurin ja se oli siinä.