Miksi exän uusi tekee näin?
Osti siis minulta talon puolikkaan. Erottiin exän kanssa vuosi sitten, exä on hengannut tämän uuden kanssa 5 kk. Exän uuden olen nähnyt tasan kerran. Kaupanteon jälkeen en ole talossa käynyt kuin kerran, viime perjantaina kun hain lapset. Lapset halusivat näyttää uudet huonekalunsa mulle, joten kävin heidän huoneissaan. Kävin myös vessassa. Otin muutaman viherkasvini mukaan (exä tietää että ovat tärkeitä, edesmenneen mummoni peruja ja exä näki kun ne vein, auttoi jopa pakkaamaan). Exä päästi mut sisään ja oli koko ajan läsnä, olin siellä n. 15 min.
Äsken sitten tuli exän kautta viestiä, että en ole tervetullut enää heidän taloonsa, koska exän uusi ei halua mua sinne. Ja koska hän omistaa puolet on hänen tahtoaan kunnioitettava.
Onko tämä normaalia? Exällä ja mulla on ihan hyvät välit.
Kommentit (18)
Exä oli mun tossun alla ja nyt on sitten uuden tossun alla, no, mikäs siinä kun tuntuu olevan sille ok. Hyväksynhän mä sen, mutta sitä oli vaikea hyväksyä, että lasten synttäreille kutsuttiin mun sukulaiset, mutta ei kuitenkaan mua. Lapsille se oli kova paikka. Mutta ei voi mitään. Exän uuden tahto on laki.
Kokeeko tuo exän uusi mut jotenkin uhkaksi?
ap
Eihän tuosta kannata liikoja mieltään pahoittaa. Uusi käyttäytyy mustasukkaisesti ja on epävarma asemastaan. Ole sinä suurempi ihminen. Voithan aina kutsua exän, lapset ja exän suvun sinun luoksesi juhlimaan ja jättää sen nyxän nyhjäämään talonpuolikkaaseensa.
Ettehän te mitenkään voi olla kaikki yhtä suurta perhettä. Korkeintaan pitkän ajan kuluttua. Miksi tahtoisitkaan? Elämä muuttui.
En mä haluakaan olla yhtä suurta perhettä, mutta kyllä mä haluan pitää välit kunnossa exään siltikin. Ja jos mä 2 tuntia suuntaansa ajan hakemaan lapsia niin tiedän jatkossa käydä huoltsikalla pissalla. Mitä mä sanon lapsille kun ne pyytää että tuutko äiti kattomaan jotain juttua huoneestani? Ei, äiti ei voi tulla? Äiti ei halua? Nyxä ei halua äitiä taloonsa?
ap
Ei sulla valitettavasti ole mitään oikeuksia. Uusi puoliso tunteee epävarmuutta ja haluaa pitää kotinsa sinusta vapaana. Toivottavasti lastenhoito onnistuu kuitenkin vaikeuksitta.
Hieman vaikea se varmaan on pitää musta vapaana kun se on kuitenkin exän ja mun rakentama talo ja mun sisustama :). Mutta siis mitä mä sanon lapsille jos ne haluaa että jotain tulen katsomaan heidän huoneistaan?
ap
Nyt kuulostat ilkeältä ja vahingoniloiselta. Ehkä juuri siksi uusi puoliso haluaa pitää sinut poissa. Sanot lapsille, että sinulla ei ole lupa tulla taloon, tai sitten kysyt lasten isältä, onko se ok.
Mitäs jos keskustelisit vielä sen exän nyxän kanssa.
Täältä et vastausta löydä. Vain arvailuja.
Lapsielle sanot, ettet sä voi tulla.
Kyllä on uudella muijalla vähän mennyt nyt herne nenään. Sinä olet lasten äiti, joten tottakai sulla on oikeus käydä sisällä lastesi toisessa asuinpaikassa. Mä en näe siinä mitään väärää. Kyllä nyxä on nyt tehnyt virheen kun on ottanut perheellisen miehen itselleen. Siis jos ei kerran pysty käsittelemään sitä asiaa että miehen lapsilla on sekä isä että äiti.
Ap, mun mielestä sinä voit mennä lasten huoneisiin katsomaan jos lapset sitä itse pyytävät. En yhtään ymmärrä nyxän viestejä. Hankkikoot lähestymiskiellon jos löytää sille perusteita. Luulenpa vaan että jos sellaista lähtee nyxä hakemaan niin ainoa asia mitä siitä seuraa on että tehdään arvio onko hän sopivaa seuraa lapsillesi.
AP, mitä jos laittaisit exäsi nyxälle viestin, että sinä olet lasten äiti nyt ja tulevaisuudessa ja exä on lasten isä nyt ja aina. Ja että voit viestiä hänelle etukäteen kun olet saapumassa paikalle jolloin nyxä voi mennä vaikka kauppaan siksi aikaa niin vältetään konfliktit.
Mitään exiähän ei tarvitse kotiinsa päästää. Ei mun lapsen isä käy meillä, vaan hakee lapsen pihalta.
Kunnioita nyxän tahtoa: aika tekee ihmeitä, parin vuoden kuluttua voit olla jo tervetullut taloon. Tai sitten ei. Mutta se on nyt heidän kotinsa, ja varsin hyvin voit kertoa lapsille, ettet voi nyt tulla sisään.
Koska se nyxä on hirveä epävarma!
Itse olin todella epävarma kun menin yhteen nykyisen mieheni kanssa ja heidän erosta oli kulunut useampi vuosi. Onneksi tutustuin miehen exään ja totesin ajan kanssa, että kyseessä on todella mukava ja fiksu nainen ja heidän eronsa oli aikanaa hoidettu järkevästi. Miehen exän kanssa olen käynyt heidän lapsen koulun juhlissa, yhdessä on vietetty synttäreitä ja rippijuhlia ja olen iloinen, että miehen exän kanssa on kaikesta pystytty sopimaan, Ehkä teillä on aikaa kulunut vielä liian väähn jotta nyxä pystyisi siinuun tottumaan. Anna aikaa.
Talohan on exäsi ja sen nykyisen, ei sinun. Ei heidän tarvits esinua sisään päästää elleivät halua.
Lapsille sanot että talo ei enää ole sinun kotisi, ja ettei muiden koteihin voi mennä noin vaan.
Elämä on katsos.
Talohan on exäsi ja sen nykyisen, ei sinun. Ei heidän tarvits esinua sisään päästää elleivät halua.
Lapsille sanot että talo ei enää ole sinun kotisi, ja ettei muiden koteihin voi mennä noin vaan.
Elämä on katsos.
Mikä yleensä on normaalia?
Hän on ilmaissut tahtosna ja sun ex ilmeisesti hyväksyy sen. Nyt sunkin on vain hyväksyttävä se.