Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset 40 + v. ehkäisy?

Vierailija
16.02.2013 |

Toivoisin vastauksia +40 vuotiailta naisilta. Sain kuopuksemme himpun päälle 40-vuotiaana, silloin otin hormonikierukan. Tuota ennen olen käyttänyt pillereitä. Nyt maaginen 45-v. ikäraja uhkaa, mitä teen, kun tuon hormonikierukan teho lakkaa? Kertokaa kokemuksia!!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ihan yhdistelmäehkäisypillereitä (Microgynon, matalahormoniset ei toimi mulla vaan vuoto tulee kesken laatan) vaikka olenkin yli 40. 

Vierailija
2/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi on pop. Sitä olen käyttänyt koko ikäni hyvällä menestyksellä.

T: kahden, toivotun lapsen äiti 42v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies steriloitu kuopuksen syntymän jälkeen eli kohta noin kymmenen vuotta sitten.

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 08:44"]

Toivoisin vastauksia +40 vuotiailta naisilta. Sain kuopuksemme himpun päälle 40-vuotiaana, silloin otin hormonikierukan. Tuota ennen olen käyttänyt pillereitä. Nyt maaginen 45-v. ikäraja uhkaa, mitä teen, kun tuon hormonikierukan teho lakkaa? Kertokaa kokemuksia!!

[/quote]

Vierailija
4/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mies jostain syystä halua kuullakaan steriloinnista. Tai no 2 vuotta sitten kysyin viimeksi... Kortsu ei meillä varmaan toimisi alkuunkaan, joskus 10 v sitten sitä on kokeiltu ja molemmat kammoaa. Täytyy varmaan mennä jollekin ehkäisyterapeutille.Kiinnostaa kovasti myös nuo mielialan vaihtelut ja sellaiset asiat, kun kai vaihdevuodetkin kohta painavat päälle.

t. AP

Vierailija
5/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vasta 35v, mut kysyn silti: Mikä estää ottamasta uutta kierukkaa?

Vierailija
6/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 09:26"]

Mä oon vasta 35v, mut kysyn silti: Mikä estää ottamasta uutta kierukkaa?

[/quote]

Ihmettelen samaa kuin edellinen kirjoittaja. Olen 44-vuotias, toinen kierukka laitettiin 42-vuotiaana. Lääkäri sanoi silloin, että voi olla, että voi olla, että pitää laittaa vielä yksi kierukka, jolla "mennään sitten loppuun asti" - eli vaihdevuosiin... Saattaa olla, että tämänkin kierukan teho riittää sinne asti. 

Lääkärini oli siis kuitenkin sitä mieltä, että kierukalla voi ehkäistä siihen asti, että ehkäisyä ei enää tarvita. 

Vierailija
7/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmat päivät ja kondomi.
Lapsi ei olisi katastrofi.

Vierailija
8/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 08:44"]

[/quote]

Mulle juuuri asennettiin uusi kierukka , ikää 43 v. Kestää kuulemma mykyisin 7 v. eli  toivon että asia olisi silloin jo förbi eli ehkäisyn tarve ohi. Mutta hormonikierukka muutenkin hyvä, kun kuukautiset pois ja estää kuulemma tulehduksia yms.

Vierailija
9/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka munkin mielestä vaan. Mä olen 40 ja nyt mennään kierukalla, vähän on takaportti auki siis neljänteen lapseen. Muuten olisi sitten miehelle steri. Mutta jos ei sitä halua, niin yksi kierukka sitten vielä tämän päälle. 

Vierailija
10/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy jutella asiasta vielä varmaan jonkun lääkärin kanssa. Suvussa on rintasyöpää jne., tosin omiani olen imettänyt 1 v - 1 v 8 kk, joten sen suhteen ainakin on ehkä jotain suojaa. Itsestäni tuntuu, että hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa halukkuuteen, joten mietin sen takiakin asiaa.

Vierailija
11/11 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna laittaa kierukka vaan, itse olen nyt 48 ja kierukka menee "virallisesti" vanhaksi ensi vuonna mutta gyne sanoi että tällä mennään "loppuun asti" jos ei oireita ala. Sanoi että lievittää myös vaihdevuosivaivoja. Hormonikierukan hormonitasot ovat niin matalia ja vaikutus paikallinen että itse en ole murehtinut rintasyöpäriskiä verrattuna suun kautta otettaviin pillereihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan