Haluatko kysyä jotain työstäni, olen lentoemäntä?
Kommentit (77)
Kuullostat positiiviselle. Tyttöni, 18 v, haluaa lentoemännäksi. Mitä kanttaisi opiskella ennen sitä ( pystyy hakemaan koulutukseen)? On hyvä kielissä (ruotsi, englanti, ranska, italia ja espanja)
On kyllä suht hyvä palkka! Vai onko työ kovinkin rankkaa?
Osaa ihmiset yhdyssanat mut kännykällä pitkät sanat on helpompi kirjoittaa erikseen. Ainakin mun kännyllä. :/
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 07:14"]Osaa ihmiset yhdyssanat mut kännykällä pitkät sanat on helpompi kirjoittaa erikseen. Ainakin mun kännyllä. :/
[/quote]
No nyt tuli huonoin tekosyy ikinä. :D
Onko lentoemoja tai lentäjiä enää paikalla? Minkälainen on tyypillinen työviikko? Tai kuukausi?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 07:37"]Onko lentoemoja tai lentäjiä enää paikalla? Minkälainen on tyypillinen työviikko? Tai kuukausi?
[/quote]
Riippuu siitä millä reiteillä lentää. Tavallaan voisi sanoa, ettei tyypillistä työviikkoa edes ole. Työ on hyvin epäsäännöllistä.
Terv. Lentäjän vaimo
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 07:21"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 07:14"]Osaa ihmiset yhdyssanat mut kännykällä pitkät sanat on helpompi kirjoittaa erikseen. Ainakin mun kännyllä. :/
[/quote]
No nyt tuli huonoin tekosyy ikinä. :D
[/quote]
virheet johtuvat aina koko murteesta tai puhelimesta ;)
Miksi kukaan hakeutuu moiseen paskahommaan? säälittää joka lennolla lentoemännät
Onko lentäemännillä jokin painoraja? Mietin kun juuri tulin Freebirdin koneellta Alanyasta joka oli niin ahdas kaikin puolin. Matkustajilla ei jalkatilaa ja tuskin käytäbälläkään olisi yksikäön yli 22 painoindeksin omaava emäntä mahtunut kulkemaan.
Et ole siis ollut ikinä pakkolaskussa? Itse olin kerran matkustajana koneessa joka laskeutui Helsinki-vantaalle. Koneen ohjaamossa ei syttynyt joku valo joka kertoo laskutelineiden olevan lukkiutuneina eli valmiina laskeutumiseen. Me kulutettiin vähän aikaa polttoainetta Helsingin yläpuolella ja sitten laskeuduttiin niin, että kaikki olivat pakkolaskuasennossa. Laskutelineet onneksi toimivat ja vika olikin siinä valossa. Kentälle tuli hurja määrä paloautoja odottamaan konetta, kyllä pelotti... Eikö sinulle ole tällaisiakaan tapahtunut? Itse olen lentänyt vain kymmenen kertaa ja tämä kävi ehkä viidennellä kerralla...
Mitä haluaisit kertoa? Kerro ihmeessä.
Mitä haluaisit kertoa? Kerro ihmeessä.
miten siihen työhön pääsee? koulutus ym.
Missä viimeksi kävit? Just luin kirjan Taivas, mikä työpaikka ja oli kyllä mielenkiintoisen oloista hommaa!
Mikä on lempparikohteesi (töissä)?
Voin kertoa ihan mitä haluatte tietää.
Lentoyhtiöt järjestää koulutuksia kun tarvitsevat lisää työntekijöitä. Yhtiöt siis itse kouluttaa lentoemännät ja stuertit.
Ei meillä mitään kropan tarkastuksia ole, mutta enpä tiedä ketään kuka haluaa alkaa kapinoimaan noita sääntöjä vastaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 06:54"]
Ei meillä mitään kropan tarkastuksia ole, mutta enpä tiedä ketään kuka haluaa alkaa kapinoimaan noita sääntöjä vastaan.
Ap
[/quote]
Ovat sinusta intiimilävistykset tai -tatuoinnit asia, joka kuuluu työnantajalle ja josta myös työkavereita on informoitava?
Siis millä yhtiöllä olet töissä? Kääntöaika muutama tunti Euroopan kohteissa? Finskillä ainakin alle tunti. Taidat olla feikki.