Haluatko kysyä jotain työstäni, olen lentoemäntä?
Kommentit (77)
monta kertaa olet tehnyt pakkolaskun? Millainen tilanne oli? Pelkäsitkö?
Kertaakaan urallani ei ole pakkolasku tilannetta tullut vastaan. Muutama ylösveto on tullut, mutta se on aika pientä pakkolaskun rinnalla.
Ap
Heh. Tuskinpa millään alalla on noin kaavamaisia pettämis- ja pariutumissääntöjä! Teillä lentoemännillä taitaa hurja viettelijätärmaine...
Tarkennatko vähän 35? Mitä tarkotat pettämis- ja pariutumissäännöillä?
Vaikka oma mieheni onkin lentäjä, tapasimme itseasiassa ihan muualla kuin työreissulla, by the way...
Kuinka kauan olet ollut lentoemäntänä? Onko sinulla lapsia?
Olen ollut lentoemäntänä seitsemän vuotta (huh, aika on kyllä kyllä mennyt siivillä, hehe!) ja lapsia ei vielä ole. Haluan kyllä jossain vaiheessa lapsia, mutta se sitten tarkoittaa lentoemännän työn lopettamista ainakin vähäksi aikaa.
Ap
Hei! Kivoja ja asiallisia vastauksia. :) Mitä kieliä osaat? Mitä haluaisit osata, ihan jo henkilökohtaisten mieltymystenkin tai työhön liittyen tarpeen/"menekin" mukaan?
Kymppikerho??? Onko se oikeesti ees mitenkään mahdollista?? Siis lähinnä missä tiloissa??
Heippa! Sujuvasti osaan suomen lisäksi ruotsia ja englantia. Saksaa kohtalaisesti ja espanjaa jonkun verran.
Monesti työssä huomaa, että jos osaisi venäjää, niin auttaisi paljon! Venäläisten asiakkaiden kanssa on välissä tosi vaikea kommunikoida englanniksi.
Ikää on 34.v, pituutta n. 170 cm.
Ap
Kymppikerholaisia on joitakin kertoja, (huom. vain muutamia kertoja) tullut vastaan. Itse en aikakaan keksi mitään epäromanttisempaa kuin ahtaassa lentokoneen vessassa paneminen, mutta kai se on jonkunlainen "saavutus" sekin, ainakin joidenkin mielestä.
Ap
Terkut kollegalle :-) Kivaa on lentoemäntänä, mutta nyt opiskelen vähän muuta... t. toinen emo
Terkkuja sinne kans! Tsemppiä opiskeluihin, vaihtelu virkistää! :)
Ap
Viisi asiaa, jotka sinulla on aina mukana työmatkalla?
Viisi asiaa, jotka on aina mukana työreissulla: passi, nappikuulokkeet, ipad (pidemmillä lennoilla), suojelusenkeli-koru, purkkaa ja huulirasvaa... Siinä tulikin jo kuusi ;) Nämä siis kaikkien pakollisten juttujen lisäksi mukana.
Ap
Oletko ollut "silleen" kapteenin kanssa?
Jos ap:n mies on kapteeni, niin ehkä on ollut "silleen"?
Onko ylioppilas tutkinto pakollinen jos haluaa lentoemännäksi?
Up